Klaipėdos pietinio aplinkkelio statybos vėl įstrigo

Klaipėdos pietinio aplinkkelio statybos vėl įstrigo

Uostamiesčio savivaldybė dabar suka galvą, ką toliau daryti su pietinio aplinkkelio projektu, mat birželio pabaigoje Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas panaikino šio objekto detaliuosius sprendinius.

"Nors teismo sprendimas neskundžiamas, tačiau mes turime teisę atnaujinti teisminius procesus. Tai ir žadame padaryti", - komentavo savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės, tuo pat metu paraleliai planuojama iš naujo pradėti vykdyti detaliojo plano procedūras. Tai esą gali užtrukti 8 mėnesius ir pareikalauti 200 tūkst. litų.

"Situacija yra tokia, kaip rašytojo Teodoro Dreizerio romanuose, kur aprašoma kaip kūrėsi Amerika - gudresnieji iš anksto susipirkto žemes, kad vėliau jas galėtų brangiau parduoti. Su Klaipėdos aplinkkeliu panaši situacija", - pastebėjo J. Simonavičiūtė.

Žinia, Klaipėdos aplinkkelio projektas teisme atsidūrė asmenų, per kurių sklypus planuojama tiesti kelią, iniciatyva. Žmonės nepatenkinti, kad nutiesus pagrindinį kelią iš jo nebus padarytos nuovažos į jų sklypus.

"Ar aš į savo žemę turėsiu skristi malūnsparniu", - prieš keletą metų ir "Vakarų ekspresui" yra sakęs kelio kaimynyste nepatenkintas žemės savininkas Stasys Gvazdžiauskas. Tuomet Apie 70 ha žemės valdantis savininkas teigė, kad jo 4-5 ha paimami kelio statybai, o nuo likusios žemės jis atkertamas.

Į teismą taip pat kreipėsi ir bendrovė "Ferteksos transportas".

"Teismo proceso metu iš pareiškėjų jautėsi noras priversti paimti visuomenės poreikiams visas jiems priklausančias žemes, o ne tik tą dalį, kuri bus reikalinga keliui tiesti", - pastebėjo A. Kačalinas.

"Dažnai viešasis interesas nukenčia nuo asmenų turinčių kitus tikslus. Įtarti, kad šie asmenys tik nori pasipelnyti verčia ir tai, kad tokia pati situacija ir su tomis pačiomis pavardėmis vyko ir 2008 metais, kuromet buvo kaišiojami pagaliai logistikos centrų statyboms", - pastebėjo J. Simonavičiūtė.

Visgi Lietuvos aukščiausiajam administraciniam teismui atrodo, kad šis projektas pažeistų privačių asmenų interesus, todėl detaliojo plano sprensinius teks perdaryti.

Pasak J. Simonavičiūtės palnavimo procesas jau vyko trejus metus, buvo parengtas ir techninis projektas, jau būtų galima teikti paraiškas ES paramai gauti, tačiau dabar visi darbai vėl užsivilkins.

A. Kačalino teigimu, liūdniausia tai, kad į viena buvo suplakta ir Klaipėdos miesto, ir Klaipėdos rajono sprendiniai, nors realiai Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijos sprendiniai nepažeidė privačių asmenų interesų.

Priminsime, kad šio projekto tikslas - pratęsti esamą transporto koridorių nauja jungtimi iki Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, sujungiant naują kelią su miesto magistralinėmis gatvėmis bei pramonės rajonu Šilutės plento tęsinyje.

Pagal projektą, aplinkkelis drieksis 6,7 km, kurio tik 1 km gatvės ruožas bus uostamiestyje, o likusi kelio dalis, kuri taps valstybinės reikšmės pirmosios kategorijos keliu - keturių juostų automagistrale, tęsis rajono pramonės teritorijoje.

Anot planavimo organizatotrių, pietinis išvažiavimas iš Klaipėdos uosto trasos pagerins susisiekimą tarp jūrų uosto ir aplinkinių teritorijų, sumažins miesto gatvių apkrovimą.

Iš viso į šį projektą jau investuota 3,5 milijono litų.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder