Savaitgalį „The Tall Ships races 2024“ didieji burlaiviai Išskleidę savo bures Baltijos jūroje įveikė pirmąjį lenktynių etapą Helsinkyje
(1)Išplaukė 41 burlaivis, iš kurių – 4 A klasės, 13 – B klasės, C ir D klasės – 24, kurie buvo atvykę iš 12 skirtingų šalių.
Klaipėdos uoste pradėję kelionę didieji burlaiviai vyksta iš anksto numatytu maršrutu Baltijos jūroje ir jau įveikė pirmąjį lenktynių etapą Helsinkyje.
Palikę Helsinkį, leisis Talino link, toliau vyks į Turku, Mariehamno uostus bei finišuos Ščecine š. m. rugpjūčio pradžioje.
„Šiandien man labiausiai džiugu čia matyti tūkstančius klaipėdiečių ir miesto svečių. Žmonės laimingi – tai yra pagrindinė nebyli padėka, kurią įmanoma pamatyti žmonių veiduose.
Itin maloniai nuteikė lenktynių organizatorių „Sail Training International“ vadovybės pastebėjimas apie Klaipėdos miestą – nuostabūs žmonės ir švarus miestas.
Kartą per septynerius metus turėti tokią šventę, parodant Klaipėdai, Lietuvai ir pasauliui, kad esame jūrinis miestas, jūrinė valstybė – tai yra labai svarbu ir neįkainuojama pinigais.
Dėl dokumentų teikimo, siekiant į Klaipėdą pasikviesti burlaivius 2028 metais, kalbėsimės su miesto tarybos nariais ir priimsime vieningą sprendimą netolimoje ateityje,“ – tiesioginio burių parado metu mintimis dalinosi Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus.
Pasak „The Tall Ships Races 2024“ lenktynių uosto dalies vadovo Valdemaro Vizbaro, birželio 30 d. apie 10.45 val. burlaiviai pradėjo atsišvartuoti nuo krantinių ir rikiuotis į flotilę, kurių pirmas suomių laivas „Helena“ apie 12.30 val. kirto uosto vartus ir simboliškai visus paskui išsivedė į savo šalies – Suomijos - Helsinkio uostą.
Paskutinis pro uosto vartus išplaukė lietuviškasis Klaipėdos universiteto mokomasis-tiriamasis burlaivis „Brabander“ įguloje turintis net 10 buriavimo praktikantų iš Klaipėdos.
Iš viso, įvairių valstybių burlaivių įgulose išvyko net 55 praktikantai lietuviai.
Burlaivių išlydėjimą stebėjo tūkstančiai miestiečių bei miesto svečių, tiek Klaipėdos kruizinių laivų terminale, tiek ant šiaurinio bei pietinio Klaipėdos molų, tiek organizatorių internetinėse paskyrose tiesioginės transliacijos metu. Laivai, kuriems vėjas buvo palankus skriejo į Helsinkį 9 ir daugiau mazgų.
„The Tall Ships Races“ etapas Klaipėda - Helsinkis jau suskaičiavo laivus Suomijos sostinės krante. Absoliučioje įskaitoje pirmavo A klasės burlaivis, lenkų brigas „FRYDERYK CHOPIN“.
B burlaivių klasėje pirmi finišavo Suomiai „ALBANUS“ - gafelinė škuna iš Mariehamno. Klaipėdos universiteto gafelinė škuna „BRABANDER“ B klasėje iškovojo prizinę 2-ąją vietą - tai nuostabi žinia Lietuvos jūrinei bendruomenei!
C klasėje jachtas namo pirma parvedė „HELENA“.
D klasėje pirma tapo lenkų jachta iš Ščecino „DAR SZCZECINA“. Šliupas, kaip ir jachta „LIETUVA“ priklauso Ščecino miestui. Klaipėdos miesto S/Y LIETUVA savo D klasėje užėmė garbingą 5 vietą, nors finišą kirto tarp kelių greičiausių laivų.
Rezultatus kartu gali stebėti ir skaitytojai, besidomintys buriavimu ir šiomis prestižinėmis lenktynėmis Baltijos jūroje: https://sailtraininginternational.org/yb-satellite-tracking/;
„Renginiui Klaipėdos uosto kapitono tarnybos ruošėsi labai ilgai.
Nuo pradinės komunikacijos apie tai, kiek laivų, kokie jie atplauks į uostą, schemų dėliojimo: kaip jie bus įvedami į uostą, kur bus švartuojami, iki smulkiausių detalių, apgalvojant, kaip suorganizuoti visą uosto veiklą, kad burlaiviai netrukdytų komerciniams laivams.
Tačiau vis tik sunkiausia dalis buvo ne burlaivių pasitikimas, bet jų išlydėjimas iš uosto.
Reikėjo suderinti saugumą su vaizdu žmonėms, atėjusiems stebėti iš uosto išplaukiančių burlaivių“, - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Lietuvos Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos globojamas „The Tall Ships Races“ renginys, birželio 27-30 dienomis į Klaipėdą sukvietė visą Lietuvą.
41 burlaivį svetingai sutikęs miestas, Kruizinių laivų terminale iškėlė 12-kos šalių, kurių burlaiviai viešėjo Klaipėdoje, vėliavas: Lenkijos, Suomijos, Nyderlandų, Ispanijos, Belgijos, Estijos, Jungtinės Karalystės, Švedijos, Danijos, Vokietijos, Lietuvos, Italijos.
Taip pat į renginį atvyko ir savo šalių įgulas sveikino rekordiškai didelis būrys ambasadorių iš užsienio valstybių: Lenkijos, Suomijos, Ispanijos, Italijos, Danijos bei ypatinga viešnia - ambasadorė iš Jungtinių Amerikos Valstijų, kuri sudalyvavo ne tik savaitgalį vykusiame jubiliejiniame Klaipėdos pilies džiazo festivalyje, kuriame išskirtinį pasirodymą surengė „Grammy“ laimėtoja Nicole Zuraitis, bet ir didžiųjų burlaivių lenktynėse „The Tall Ships Races 2024 Klaipėda“.
Danijos ambasadorė Grete Sillasen, atvykusi į burių paradą, didžiavosi dviem Danijos laivais, dalyvaujančiais didžiųjų burlaivių lenktynėse bei pasidalino gerąją jūrinės valstybės, tokios kaip Danija, patirtimi, pasidžiaugė tarpvalstybiniais buriavimo ir komerciniais saitais bei ypatingais jūriniais draugystės ryšiais tarp Lietuvos ir savo atstovaujamosios šalies – Danijos uostų.
LR susisiekimo ministras Marius Skuodis atidarymo ceremonijoje pasidalino sentimentalia vaikystės svajone, pirmą kartą išvydus burinį laivą butelyje, pamatyti ir aplankyti tokį burlaivį realybėje. Pasidžiaugė, jog šiandien nei jam, nei kitiems renginyje dalyvaujantiems žmonėms dėl to nereikia niekur važiuoti – 41 burlaivį galima aplankyti tiesiog Klaipėdoje!
Jūrinę kultūrą puoselėjančio „The Tall Ships Races“ renginio metu Kruizinių laivų terminale vyko įspūdinga programa, sukvietusi jūrą žmonių.
Didžiausią renginio žvaigždę, jūrinių šanty dainų atlikėją iš Škotijos – Nathaną Evansą, birželio 28-osios vakarą susirinkusiems dovanojo pagrindinis renginio partneris AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Taip pat ypatingus scenos laurus Klaipėdos kruizinių laivų terminale skynė klaipėdiečių grupė „Royce“, DJ Jovani, DJ Vladas, DJ Endrio, grupė iš sostinės „Saulės kliošas“, bei jaunimo favoritai - roko grupė „BA.“.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos tarnybos viršininkas Darius Petraitis patvirtino, jog trys renginiai: „The Tall Ships Races 2024“ didžiųjų burlaivių lenktynės, jubiliejinis, XXX-tasis Klaipėdos pilies džiazo festivalis bei etnokultūros festivalis „Lauksnos“, siūbavę birželio 27-30 dienomis Klaipėdoje, praėjo saugiai, sklandžiai, be incidentų, aukų ar žymesnių pažeidimų.
Pareigūnai liko patenkinti organizatorių darbu bei miestiečių ir miesto svečių sąmoningumu praėjusių renginių metu.
„Sail Training International“ komplimentai Klaipėdai
Pagrindiniai lenktynių organizatoriai „Sail Training International“ pažymėjo, jog draugystė su Klaipėda sieja nuo 2009-ųjų.
Anot renginio organizatoriaus, viešosios įstaigos „Klaipėdos šventės“, toks tarptautinis renginys ir pasirengimas jam – ilgas procesas, kuriame daug svarbių veiksnių.
Įstaigos atstovai kartu su lenktynių organizatoriumi „Sail Training International“ dėjo daug pastangų asmeniškai bendraudami su burlaivių kapitonais, kad Klaipėdos kryptį pasirinktų kuo daugiau burlaivių.
„Labai malonu vėl sugrįžti į Klaipėdą - pirmą kartą čia buvau prieš 15 metų 2009 m., kuomet buvau jauniausia lenktynėse dalyvavusi kapitonė.
Kaip „The Tall Ships Races 2024“ lenktynių direktorė ir visos „Sail Training International“ komandos vardu norėčiau padėkoti Klaipėdos komandai ir ypač projekto vadovui Robertui Petraičiui, už puikų bendradarbiavimą ir labai gerą renginio organizavimą.
Labai džiaugiamės Klaipėdos miesto ir uosto pasiruošimu tokiam dideliam jūriniam renginiui - dėkojame už šiltą mūsų laivyno priėmimą čia“, - sakė „The Tall Ships Races 2024“ lenktynių direktorė Magda Makowska.
„Sail Training International“ atstovai pažymėjo itin vertinantys Klaipėdos nuveiktą darbą skleidžiant „The Tall Ships Races“ žinią vietos jaunimui ir už tai, kad daugelis jų lenktynių metu galėjo dalyvauti kelionėje – žinome, kad tai jiems bus nepamirštama patirtis.
„Sail Training International“ organizacijos pagrindinis tikslas – jaunimas ir jaunimo tobulėjimas jūrinėje, buriavimo srityje.
Kiekvienais metais organizacija suteikia galimybę jaunimui nuo 15 iki 25 metų dalyvauti „The Tall Ships Races“ lenktynėse, nepriklausomai nuo jų tautybės, lyties, religijos ar finansinės padėties.
Rekordinis savanorių skaičius
Per visą „The Tall Ships Races“ Klaipėdoje istoriją, 2024 m. renginio organizatoriai džiaugėsi sutelkę didžiausią savanorių komandą.
Atvykusioms įguloms talkino ir žinią apie renginį mieste skleidė 100 savanorių, tarp kurių žmonės savanoriavo iš Ukrainos bei Latvijos.
Savanoriai šiame projekte buvo supažindinti ne tik apie laivų bei burių sudėtį ir pavadinimus, bet ir su laivų etikos kodeksu, duomenų apsaugos elementais ir saugos instrukcijomis.
„The Tall Ships Races 2024 Klaipėda savanoriai negailėjo savo asmeninio laiko, buvo pasiekiami 24 valandas per parą, susidraugavo su įgulomis.
Galime drąsiai teigti, kad projekto savanoriai buvo ne tik milžiniška pagalba įguloms, sprendžiant iškilusias problemas, bet ir emociniai palaikytojai kiekviename žingsnyje.
Projekto paskutinę dieną ne tik džiaugėsi naujais draugais iš savanorių kompanijos, tačiau ir naujais bičiuliais iš įgulų gretų, kuriems palinkėjo gero vėjo ir su dideliu džiugesiu išlydėjo jas į lenktynes,“- savo įžvalgomis apie 4 dienas trukusį savanorių darbą dalinosi savanorių koordinatorius Deividas Jučas.
Dėkojame visiems dalyvavusiems ir prisidėjusiems prie „The Tall Ships Races 2024 Klaipėda“
Renginį organizavusios viešosios Įstaigos Klaipėdos šventės“ direktorė Eglė Šulskė, džiaugdamasi sėkmingai įvykusiu renginiu, pažymėjo, kad tokie tarptautiniai, specifinių žinių ir specialistų kompetencijos reikalaujantys renginiai sėkmingi gali būti tik tuomet, kai yra sutelkiama ir miesto vadovybė, ir uosto įmonės, ir verslo bendruomenės:
„Klaipėda - ypatingas miestas.
Džiaugiamės partnerių įsitraukimu, jautėme, kad Klaipėdos uostui, jame veikiančioms įmonėms, talkinusioms projekto metu, „The Tall Ships Races 2024 Klaipėda“ buvo vienas iš svarbesnių prioritetų.
Dažnai neklausdami sulaukdavome patarimų, kurie buvo labai tikslingi ir savalaikiai. Klaipėdos miesto savivaldybės specialistai, rengiantis projektui atsižvelgė į uosto dalies vadovo Valdemaro Vizbaro pastabas, mūsų įstaigos prašymus ir labai atsakingai bei operatyviai sprendė Danės upės infrastruktūros klausimus, reikalingus laivų švartavimui.
Verslas neatlygintinai rūpinosi burlaivių įguloms reikalingu interneto ryšiu, Jūrų krovinių kompanija KLASCO - jūriniais vilkikais, kurie neatlygintinai prie krantinių švartavo, o pasibaigus projektui atšvartavo didžiuosius burlaivius.
Limarko grupė neatlygintinai teikė laivų agentavimo paslaugas. Klaipėdos uostas didžiuosius burlaivius atleido nuo uosto rinkliavos mokesčio.
Visos VšĮ „Klaipėdos šventės“ komandos vardu darkart dėkojame visiems, ir sakome, kad esame stiprūs įgyvendinti tokius projektus, kai turime tokį profesionalų užnugarį“.
Rašyti komentarą