Senais gerais laikais miestuose klestėjo šokių rūšis, pavadinta aiškiai ir konkrečiai, kad į šokių salę neužklystų nepageidautinas kontingentas: "Šokiai tiems, kam per 30".
Šiuo liaudies kultūros laimėjimu galėtų pasinaudoti ir naujų automobilių pardavimo salonai - kad klientas liktų nenuviltas. Jei mašinų pardavėjai taip elgtųsi, virš naujausio, tik sausį Lietuvoje debiutavusio "Toyota Avensis" kabėtų užrašas: "Tiems, kam per 40".
Tai - automobilis tiems, kuriems jau pabodo nuotykiai. Tiems, kurie jau nugalėjo santuokos krizę ir su bendraamže žmona sekmadienio popietę taikiai važiuoja pavaikštinėti prie jūros. Tiems, kas dar klausosi "M-1 Plius" radijo stoties, bet vis dažniau užstringa ties "Žinių radiju", nors bijo sulaukti "Marijos radijo" amžiaus. Tiems, kurie jau tingi duoti į snukį bet kam bet kokia proga, nors galėtų.
Išvaizda iš kojų neverčia
Sedanas nėra tas kėbulo tipas, kuris keltų mintis apie automobilio sportiškumą ir žadintų norą puikuotis prieš kitus vairuotojus.
Taip yra ir su "Toyota Avensis" - sedano versija noro lėkti nesukelia. Iš pažiūros tai - statiškas automobilis.
APDAILOS medžiagų kokybė puiki, nors užlijus ant atidarytų durelių vidaus plastmasės lietaus lašai ilgam paliko puikiai matomas dėmeles. |
Ankstesnė "Avensis" karta irgi buvo tokia - kvadratinės lempos tiek priekyje, tiek gale, lyg keturiais samurajiško kardo kirčiais apkapotas kampuotas kėbulas. Visa tai - ir trečiosios kartos "avensyje". Tiesa, žibintų forma čia pakito, bet "ištęstas" priekinės optikos kampas dinamiškumo įspūdžio - matyt, jo siekė dizaineriai - nesukuria, gal tik padaro mašinos priekį panašesnį į japono veido bruožus.
Kitokia ir galinių žibintų forma - kvadratą pakeitė tokia pat banali geometrinė figūra stačiakampis. Visiškai nešiuolaikiškas, tad iš galo mašina dar negražesnė nei iš priekio. Tiesiog nuobodi. Arba solidi - tiems, kam per 40.
Tylūs keleiviai
O štai viduje solidumas yra gerai. Gerai, kai iš inžinierių ir dizainerių nesulauki jokių siurprizų (tokiame amžiuje jų iš bet ko norisi mažiausiai), kai valdymo prietaisai yra ten, kur jie ir turi būti klasikiniame keturių ratų ir vieno vairo automobilyje. Be to, gerai, kai jie yra patogiai pasiekiami. Gerai, kai jų ne per daug.
SĖDIMA šioje tojotoje gana aukštai - susigretinus su minivenais ar visureigiais supranti, kad jų vairuotojai - vos šiek tiek aukščiau nei tu. |
Nuobodu? Tada rinkitės "Citroen C4" - turėsite ką veikti visą mėnesį, tik beieškodami reikalingai funkcijai atlikti rankenėlės ar mygtuko kelią prieš akis matysite ne taip dažnai, kaip reikėtų norint į paskirties tašką nuvažiuoti neįriedėjus į griovį ar neišsukus į "priešpriešą".
"Avensis" valdymas jūsų dėmesio nuo kelio neatitrauks. To nedarys ir gale sėdintys keleiviai inkštimu dėl vietos kojoms trūkumo. Jie tylės, nes vietos čia - užtektinai. O sėdint gale trise bus patogu ir viduriniam keleiviui, nes nuo šiol jo kojos yra ten, kur anksčiau būdavo iškilimas.
"Sport" grąžina jaunystėn
Netrikdys jūsų ir kitoks triukšmas - variklio. Jis tylės, bet ne todėl, kad jo nebūtų. Variklis čia yra, bet jis tiesiog toks tylus, kad važiuojant ekonomišku ("Eco") režimu jo net negirdėti. Garsiau benzininis 2.0 "Valvematic" agregatas prabyla tik "Multidrive S" pavarų dėžę perjungus į rankinį režimą ir spaudžiant pavarą iki galo, kol, pasiekusi 6 000 aps./min. ribą persijungs pati. Būtent tada prabyla visi 152 "arkliai".
Vis dėlto japonai paliko vairuotojui šansą pasijusti ne "per 40", o "iki 25". Šansą rasite netoli pavarų svirties, mygtuko su užrašu "Sport" pavidalu. Tai - tarsi balzamas jūsų pavargusioms 40-metėms smegenims. Paspaudus jį pakyla noras ieškoti nuotykių. Skirtis su žmona. Įsijungti "Zip FM". Duoti kam nors į snukį.
Tačiau iš tiesų viskas vyksta ne jūsų, o automobilio viduje - "Sport" režimu veikianti pavarų dėžė suteikia galimybę jas automatiškai perjungti vėliau, "pailginant" maksimalaus sukimo momentą iki 196 Nm.
Beje, visi III kartos "avensio" motorai yra visiškai atnaujinti. Palyginti su pirmtaku, pakito ne tik jie. Pakaba tapo standesnė. Ir labiau jaučianti kelio nelygumus, ypač smulkesnius. Tad važiuoti žvyrkeliais šia tojota nėra pats didžiausias malonumas.
O ant asfalto automobilis laikosi tvirtai. Tiesa, jauti, kad staigesniuose posūkiuose jo masė galėtų būti ir mažesnė, todėl įsibėgėti prieš sukant vairą nereikia skubėti. Tai - nesolidu. Juk jums - per 40.
Ir galbūt todėl naujasis "Toyota Avensis" yra - arba gali būti - būtent jūsų automobilis.
Už ir prieš
+ Tylūs benzininiai varikliai
+ Daug vietos sėdintiesiems gale
+ Pigesnė už daugumą konkurentų
- Nuobodi sedano išvaizda
- Kietoka pakaba
Pagrindiniai konkurentai
"Toyota" markę žino tie, kas vertina patikimumą. O ar kaina bus argumentas, galintis pavilioti ištikimus kitiems gamintojams klientus? Gali būti, mat naujoji "Avensis" kainuoja mažiau nei daugelis tos pačios klasės varžovų.
Pigiausia - 1.6 benzininė - "Avensis" versija sedano kėbulu kainuoja nuo 62 990 Lt.
Potencialių konkurentų (pigiausios versijos, sedano arba hečbeko) bazinės kainos (abėcėlės tvarka): "Alfa Romeo 159" - 79 900 Lt, "Chevrolet Epica" - 59 685 Lt, "Chrysler Sebring" - 72 796 Lt, "Citroen C5" - 69 700 Lt, "Ford Mondeo" - 65 430 Lt, "Hyundai Sonata" - 57 990 Lt, "Honda Accord" - 77 700 Lt, "Mazda6" - 65 280 Lt, "Opel Insignia" - 65 932 Lt, "Peugeot 407" - 59 469 Lt, "Renault Laguna" - 62 744 Lt, "Subaru Legacy" - 65 900 Lt, "Škoda Octavia" - 48 720 Lt, "Volkswagen Passat" - 67 671 Lt.
"Toyota Avensis" universalas su tokiu pačiu varikliu kainuoja nuo 67 690 Lt, o dyzelinės sedano versijos su 2.0 D-4D motoru kaina - nuo 79 420 Lt.
Modelio istorija
I KARTA (1997-2003). "Avensis" "Toyota" gamoje pakeitė "Carina" modelį. Europai skirti automobiliai gaminti Derbyje (Didžioji Britanija). Buvo keturi motorai - benzininiai 1.6, 1.8 ir 2.0 bei dyzelinis 2.0. Didesnė versija "Verso" pasirodė 2001 m.
II KARTA (2003-2008). Visi motorai buvo paveldėti iš pirmtako, nors atsirado ir naujas - 2.4 iš "Camry" modelio. Nauja "Verso" karta - 2006 m.
III KARTA. Debiutas įvyko 2008 m. rugsėjį Paryžiaus autosalone, pardavimo salonus naujasis "Avensis" pasiekė 2009-ųjų sausį.
"Autosalonas" važiavo
"Toyota Avensis 2.0 Valvematic Premium Multidrive S"
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4695/1810/1480
Ratų bazė (mm): 2700
Prošvaisa (mm): nėra duomenų
Svoris (kg): 1435
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 10,0
Maksimalus greitis (km/h): 205
Variklio tipas: benzininis, 2.0 "Valvematic"
Darbinis tūris (cm3): 1987
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 112 (152)/6200
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 196/4000
Transmisija: 7 laipsnių, automatinė
Varomieji ratai: priekiniai
Bagažinės talpa (l): 509
Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės: 7 l (gamintojo duomenys), 8,9 l (bandymo metu)
Bandyto modelio kaina: 102 230 Lt
Tomas GUKAUSKAS
Rašyti komentarą