Nacionaliniai verslo ypatumai
Tarp klaipėdietės ir automobilių nuomos kompanijos kilęs konfliktas dar kartą įrodo, kad bet kurią verslininkų ir klientų sutartį reikia studijuoti kaip egzamino konspektus - priešingu atveju galima patirti nemalonumų.
Tuo įsitikino Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) gyvenanti ir atostogauti į gimtinę grįžusi klaipėdietė Kristina Guy. Automobilio nuomos sutartyje neradusi sąlygos apie laikiną banko sąskaitos įšaldymą ir apie tai iš anksto bendrovės atstovų neperspėta, ji ir jos vyras, likęs JAV, negalėjo naudotis šeimos pinigais.
Anot jos, kompanijų sutartyse kai kurios sąlygos užšifruotos ne visiems suprantama kalba ir rašomos vos įskaitomomis raidėmis, o verslininkai jų išaiškinti nesiteikia.
"Turėtų būti priešingai - su visomis sąlygomis, susijusiomis su piniginėmis operacijomis, verslininkai klientą turėtų supažindinti pirmiausiai", - sako Kristina.
Sužinojo parduotuvėje
Praėjusį sekmadienį lėktuvu į Vilnių grįžusi Kristina iš karto patraukė į automobilių nuomos bendrovę "Avis", su kuria dar būdama JAV internetu sudarė nuomos sutartį. Pasirinktu automobiliu ji grįžo į Klaipėdą ir dar nepraėjus sutartyje numatytam nuomos laikui, transporto priemonę grąžino uostamiestyje esančiai kompanijos atstovybei - taip buvo sutarta iš anksto.
Tačiau birželio 12 dieną moteriai iš JAV paskambino jos vyras ir pranešė parduotuvėje sužinojęs, kad negali naudotis bendra šeimos sąskaita, nors joje buvo apie 1,5 tūkst JAV dolerių. Tik vėliau sužinota, kad nemenka pinigų suma vis dar buvo įšaldyta automobilių nuomos bendrovės nurodymu. Kristina teigė apie tokią sąlygą nežinojusi.
"Be vyro žinios iš bendros sąskaitos net aš tam tikros sumos negaliu imti, o štai bendrovė - gali", - stebėjosi Kristina.
Duos į teismą
Klaipėdietė tiesiu taikymu patraukė į kompanijos atstovybę aiškintis, kokiu tikslu ši įšaldė jos sąskaitą.
"Tačiau konkretaus atsakymo neišgirdau" - sakė klaipėdietė.
Ją nustebino ir kiti šios istorijos niuansai - automobilio grąžinimo pažymą Kristina gavo paštu tik birželio 14 dieną. Joje, be kita ko, parašyta, kad automobiliu Vilniuje ji pradėjo naudotis birželio 9-ąją, nors į Lietuvą grįžo diena vėliau. Tą moteris įrodė į "Vakarų ekspreso" redakciją atnešusi minėtą pažymą ir voką, kuriame dokumentas buvo atsiųstas, su pašto antspaudu patvirtinta data.
Už tai, kad bendrovė iš anksto nepranešė apie sąskaitos įšaldymą ir taip sukėlė nepatogumų, K. Guy žadėjo vos grįžusi į JAV kreiptis į teismą.
Nurodyta sutartyje
Minėtos automobilių nuomos kompanijos Klaipėdos atstovybės vadovas Robertas Norėčius šį atvejį iš karto atsiminė.
Jis paaiškino ir sąskaitos įšaldymo priežastis. "Taip daroma visame pasaulyje - apsidraudžiant dėl klientų mokumo, jo banko sąskaitoje įšaldoma tik sutartyje numatyta suma, kurią reikėtų sumokėti tuo atveju, jeigu automobilis patektų į eismo įvykį ar būtų pavogtas, - pasakojo R. Norėčius. - Nesuprantu, kodėl jai kilo neaiškumų, juk sutartį, kurioje ši sąlyga numatyta, klientė patvirtino savo parašu".
Suma nurodytos kreditinės kortelės sąskaitoje rezervuojama vos pasirašius sutartį. Ši sąlyga bent jau vakar buvo nurodyta ir "Avis" internetiniame puslapyje prie atsiskaitymo tvarkos - ten rašoma, kad apmokėti reikia nuomos mokestį ir asmeninės atsakomybės sumą, kuri grąžinama automobilio atidavimo metu. Lietuvoje ši suma siekia 3450 litų (1328,66 JAV dolerio).
Tuo tarpu K. Guy ir bendrovės pasirašytoje sutartyje ši sąlyga išskirstyta į dvi dalis - prie privalomų sumokėti mokesčių nurodoma, kad klientas turi sumokėti draudimus, o grąžinęs automobilį gali nuomininko atsakomybės dydžio sumą atsiimti.
Anot R. Norėčiaus, jeigu sąskaita laiku neatšaldoma, tai jau ne nuomos bendrovės kaltė, o banko. Vadovas sakė žinantis, kad tokios procedūros užtrunka iki dviejų savaičių.
"Gal šios klientės sąskaitoje tuo metu buvo gana maža suma, tad rezervuotieji pinigai jos šeimai ir sukėlė keblumų", - spėjo R. Norėčius.
Naudojasi neišmanymu?
JAV ir kitose užsienio šalyse ne kartą šios tarptautinės kompanijos paslaugomis pasinaudojusi Kristina su nemalonumais susidūrė pirmą kartą. Moters manymu, gimtinėje ne tik minėtos kompanijos, bet ir kitų firmų verslininkai vis dar naudojasi tuo, kad žmonės dar gerai nežino vartotojų teisių.
"Užuot branginę, kai kurie verslininkai klientus įžūliai apgaudinėja. Tokius atvejus reikia visada apskųsti, paviešinti - tuomet padėtis gal ir pasikeis", - samprotavo ji.
Valdas PRYŠMANTAS
Rašyti komentarą