KLASCO: kam naudingas neapgalvotas spaudimas uosto veiklai?

KLASCO: kam naudingas neapgalvotas spaudimas uosto veiklai?

Pastarosiomis savaitėmis suaktyvėjusi neigiamos informacijos sklaida apie didžiausios uosto krovos bendrovės KLASCO veiklą galimai rodo siekį sukompromituoti bendrovę. Viešai išsakyta nuomonė, kad KLASCO vienintelė iš kelių šimtų Klaipėdoje veikiančių pramonės ir uosto krovos bendrovių teršia miestą ir netgi pilkos dulkės ant miesto savivaldybės stogo – iš bendrovės teritorijos, neturi faktinio pagrindo.

Prieš reiškiant asmeninę nuomonę apie dulkių kilmę, derėtų pasižiūrėti nuolat viešai pasiekiamus oro kokybės tyrimų (OKT) stotelių duomenis. Jie aiškiai rodo dviejų KLASCO teritorijoje pastatytų OKT stotelių rodiklių tendenciją, kad uosto poveikis aplinkai yra gerokai mažesnis už kitų taršos šaltinių mieste daromą įtaką orui.

Klaipėdos savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos balandžio 27 d. posėdyje, kuriame svarstyti miestui aktualūs klausimai, jos vadovas Gintaras Neniškis, savivaldybės administracijos direktorius, aiškiai reziumavo, jog „nėra (gauta) informacijos, kad KLASCO ką nors pažeidžia, todėl jokių įpareigojimų negalima reikšti. Ir nėra kuo remtis, kad būtų galima imtis veiksmų“.

Šiame posėdyje dalyvavęs Aplinkos apsaugos departamento Klaipėdos valdybos viršininkas Alfredas Šepštas, be kita ko, priminė, kas šiemet gavus kelis gyventojų skundus, vasario 13-ąją buvo atliktas neplaninis patikrinimas, įvertinti valstybinio monitoringo ir KLASCO teritorijoje esančių aplinkos taršos matavimo stotelių duomenys. Pastarosios rodė, kad iki 10 mikronų dydžio kietųjų dalelių paros koncentracija siekė tik nuo 6 iki 28 proc. ribinės paros vertės. Po balandžio 5 d. gauto skundo į vietą buvo nusiųstas pareigūnas, kuris filmavo ir fotografavo KLASCO krovos darbus. Ir tąkart įsitikinta, kad skundai nepagrįsti – bendrovė laikėsi visų technologinių reikalavimų, kraunant geležies produkciją naudotos vandens patrankos, vizualiai dulkėtumo nesimatė.

KLASCO vadovas Vytautas Štumbergas Ekstremalių situacijų komisiją patikino, kad daroma viskas, kas įmanoma, kad krova būtų saugi ir nedulkėta. Bendrovė 2018-2019 metais į aplinkosaugos priemones ir krovą spartinančią techniką investavo daugiau kaip milijoną eurų. KLASCO pirmoji uoste įsigijo ir naudoja 6 vandens rūko patrankas, kurios drėkina krovinius. Veikia nauji „Tukan“ kranai, mažinantys operacijų skaičių ir laivų krovos trukmę, o kartu ir krovos poveikį uosto aplinkai, naudojama kita dulkių patekimą į aplinką mažinanti įranga. KLASCO pirmoji Klaipėdos uoste pradėjo naudoti ekologišką medžiagą biriems kroviniams dengti - taip išvengiama poveikio aplinkai krovinio sandėliavimo metu. Bendrovė drėkina ir valo gatves Vitės gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis. Naudojami du specializuoti uždaro tipo transporteriai su dulkių sodinimo įtaisais krovinio rietuvių formavimui. Transporteryje įrengto magneto pagalba iš kraunamų produktų išrenkamos metalo priemaišos. Pastatyta speciali sienutė, sulaikanti dulkių judėjimą krovos metu, nutiesti nauji inžineriniai lietaus vandens surinkimo tinklai.

KLASCO kasmet perkrauna 12-13 mln. tonų krovinių per metus, Klaipėdos uostui ir miestui teikia didelę ekonominę naudą ne tik per laivų rinkliavas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai, įvairius mokesčius biudžetui, bet ir paramą savivaldybės kultūros renginiams, bendruomenėms, miesto sveikatos įstaigoms. Čia dirba apie 600 savo srities profesionalių darbuotojų, kuriems yra sunku girdėti nepagrįstus kaltinimus dėl taršos, kai įmonės teritorijoje pastatytos oro kokybės tyrimų stotelės normų viršijimų nerodo.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder