Kam bus išleisti 42 milijonai eurų

Kam bus išleisti 42 milijonai eurų

Olandijos kompanija "Van Oord" atliks Malkų įlankos gilinimo darbus, kurių vertė - daugiau kaip 15 mln. eurų, o UAB "Hidrostatyba" ir Latvijos BMGS kompanija - rekonstrukcijos darbus AB Vakarų laivų gamyklos nuomojamoje teritorijoje, kurių vertė - 27 mln. eurų.

Malkų įlanka ganai ilgai buvo apleista ir į ją nebuvo investuojama. Pagaliau požiūris į šią uosto teritorijos dalį kardinaliai pasikeitė - įžvelgiama didelė perspektyva.

Povandeninė sienutė, be kurios nebuvo galima pradėti Malkų įlankos gilinimo nuo 11 m iki 14,5 m darbų, jau įrengta. Praėjusią savaitę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė sutartį su Olandijos kompanija "Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V" dėl Malkų įlankos gilinimo pirmojo etapo darbų. Reikės iškasti daugiau kaip 1,5 mln. kubinių metrų grunto. Jis bus plukdomas į jūrą ir gramzdinamas sąvartyne. Darbų vertė - 15,6 mln. eurų. Jie turėtų būti baigti kitų metų pabaigoje, tačiau rangovė žada padaryti anksčiau, nei numatyta sutartyje.

Olandai Klaipėdos uoste dirbo 2012-2013 metais, kai buvo gilinamas ir platinamas uosto laivybos kanalas ir statomas Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD)terminalas. Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus prisiminė, kad ši kompanija dirbo labai greitai įgyvendinant SGD terminalo statybos projektą.

Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė pasidžiaugė, kad darbų kaina buvo labai palanki. Šiuo metu pasaulinėje gilinimo darbų rinkoje jaučiamas darbų stygius, tad norima pasinaudoti susidariusia situacija.

Kita sutartis pasirašyta su jungtinės veiklos principu dirbančiomis UAB "Hidrostatyba" ir Latvijos BMGS kompanija dėl darbų AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) nuomojamoje teritorijoje. Čia bus rekonstruojamos 137-139 krantinės. Pirsas, kurį sudaro 137 ir 138 krantinės, bus nugriautas, dokų duobės rekonstruotos ir pagilintos. Šių gana sudėtingų darbų vertė - 27 mln. eurų skaičiuojant ir PVM. Pagal sutartį darbai turėtų būti padaryti per maždaug dvejus metus.

Pasak V. Paukštės, įgyvendinus šį projektą VLG turės galimybę krovai naudoti apie 320 metrų 139 ir 140 krantinių, remontuoti "Panamax" tipo laivus pastatytame didžiajame doke.

Kitais metais į uosto infrastruktūrą planuojama investuoti 60 mln. eurų. Daugiausia lėšų bus skiriama laivybos kanalui ir uosto vartų rekonstrukcijos įžangai.

Uosto direkcija planuoja perstatyti 21-22 pirsą ir įrengti papildomą kruizinių laivų krantinę, išvystant mariną. Švenčių metų Klaipėdos uostas nesugeba priimti visų laivų, norinčių dalyvauti. Tai socialinis projektas, nes kruizinė laivyba sudaro tik 1,5 proc. direkcijos pajamų ir net nesiekia 0,5 proc. pelningumo. Belieka tikėtis, kad Susisiekimo ministerija palaikys tokią iniciatyvą.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder