Klaipėdos miesto savivaldybės administracijoje aptartas Ledų rago įlankos teritorijos krantinių nuomos klausimas. Teritorija dar vadinama Laivų kapinėmis, nes čia sovietmečiu buvo skandinami laivai.
Buvo pakviesti įmonių, kurios šioje įlankoje laiko savo laivus, atstovai ir sutarta, kad bus skelbiamas viešas įlankos krantinių nuomos konkursas, kuriame jie galės dalyvauti.
Dalis akvatorijos prie Ledų rago, t. y. 8 metrai nuo kranto, priklauso Savivaldybei, o kita dalis - Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai. Tačiau visas įlankėlės krantines patikėjimo teise valdo Savivaldybė. Įmonių atstovai teisindavosi, esą jų laivai su nuleistais inkarais stovi ne Savivaldybės teritorijoje.
"Ten prie krantinių mes turime labai daug vietos. Esame jas įregistravę, tad turime galimybę išnuomoti pagal jų vertę. Konkurse gali dalyvauti visos įmonės, kurios norėtų prie tų krantinių laikyti savo laivus. Manau, sutalpinsime visus", - sakė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Alina Velykienė.
Paraiškas dalyvauti konkurse galima teikti iki Naujųjų metų. Vidutinė krantinės kaina pagal dabar atliktus apskaičiavimus - apie 10 eurų už 1 bėginį metrą.
Tikimasi, kad nuomojant šias krantines bus papildytos miesto biudžeto pajamos. Pasak A. Velykienės, panaši situacija buvo Klaipėdos pilies uostelyje. Ten kai kurie laivų savininkai laikė laivus prie pilies krantinės nemokėdami jokio mokesčio ir net neketindami to daryti. Savivaldybei teko imtis įvairių priemonių, kad jie patrauktų savo laivus.
Ledų rago įlankos situacija kiek kitokia, nes verslininkai, administracijos direktoriaus pavaduotojos manymu, yra suinteresuoti joje laikyti savo laivus.
Beje, 2014 metais Savivaldybė buvo išvaliusi Ledų rago įlanką, buvo ištrauktos nuskandintų laivų liekanos. Kalbėta, kad Savivaldybė šioje įlankoje ketina įrengti mariną. Tačiau vėliau viskas nutilo ir įlanka buvo tarsi užmiršta.
Paklausta, kokia šios įlankos perspektyva, ar nebegalvojama apie mariną joje, A. Velykienė sakė, kad kol kas joje nieko daryti neplanuojama.
"Kalbėti apie veiklą šioje įlankoje bus galima tada, kai uostas išvystys savo teritoriją. Jeigu uosto plėtra bus intensyvi ir pietinėje, ir šiaurinėje dalyje, galbūt ir mums būtų tikslinga investuoti į šią teritoriją, bet iškyla gilinimo ir kiti klausimai. Tai būtų labai dideli investiciniai projektai. Todėl sutvarkytą aplinkosaugos atžvilgiu įlankos teritoriją išnuomosime penkeriems metams. Bent jau trejus metus čia nieko neplanuojame daryti, o ateityje žiūrėsime. Dabar aplinkosaugos atžvilgiu norime sutvarkyti Smeltalės upelio žiotis", - sakė A. Velykienė.
Rašyti komentarą