Į 2013-ųjų Jūros šventę "Klaipėdos nafta" buvo atgabenusi suskystintųjų gamtinių dujų (SDG) terminalo tanklaivio-dujų saugyklos "Independence" modelį. 150 kartų už tikrąjį laivą mažesnis modelis klaipėdiečiams bei miesto svečiams tada tapo didele atrakcija ir puikia galimybe susipažinti su tada dar tik statytu SGD terminalu."Meridiano" aikštėje įsikūrusią AB "Klaipėdos nafta" palapinę 2013-ųjų Jūros šventės metu aplankė gausybė žmonių, kuriems specialistai pasakojo apie SGD terminalo projektą, suskystintąsias dujas, atsakinėjo į visus kilusius klausimus. Mažieji "Klaipėdos naftos" palapinės lankytojai tada džiaugėsi ne tik įspūdingu laivo modeliu, bet ir įvairiomis edukacinėmis užduotimis bei dovanėlėmis.
"Independence" modelis šią Jūros šventę vėl "atplaukė" į "Meridiano" aikštę. Tačiau šįkart klaipėdiečiai ir šventės svečiai gali daugiau sužinoti ne tik apie jau funkcionuojantį SGD terminalą, bet ir apie naują "Klaipėdos naftos" projektą - tokių dujų paskirstymo stotį.
"Lankytojų itin palankiai įvertinta informacinė kampanija parodė, jog pasirinktas tiesioginis informacijos teikimo būdas miestiečiams ir svečiams yra patraukli bei priimtina priemonė. Todėl vadovaudamiesi gerąja praktika šiais metais bendrovės specialistai pasiruošė pristatyti būsimos antžeminės paskirstymo stoties veiklą, atsakyti į visuomenei aktualius klausimus bei tiesiogiai pasidalinti žiniomis", - sakė "Klaipėdos naftos" komunikacijos vadovė Indrė Milinienė.
Pasak jos, "Klaipėdos naftos" palapinėje šiemet vėl yra ne tik išsamių informacinių lankstinukų bei prezentacijų, čia vėl vyksta įvairios vaikams skirtos viktorinos, rungtys. Lankytojai taip pat gali išvysti naują vaizdo medžiagą apie SGD terminalo veiklą bei naująjį įmonės projektą.
Vakar pradėjusi veikti "Klaipėdos naftos" informacinė palapinė lauks lankytojų ir šiandien bei rytoj nuo 10 val.
Esminiai faktai
"Klaipėdos nafta" įgyvendino ir nuo 2014-ųjų pabaigos sėkmingai eksploatuoja SGD terminalo projektą. Ieškant galimybių, kaip dar labiau išnaudoti jo teikiamus pranašumus bei sumažinti išlaikymo kaštus, nuspręsta įgyvendinti antžeminės paskirstymo stoties projektą įmonės teritorijoje Melnragėje. Iš čia SGD numatoma gabenti į kitas Baltijos šalis, Lenkiją, Šiaurės Europą.
Šioje paskirstymo stotyje į laivus arba specialus vilkikus būtų perpilamos tos pačios SGD, kurios yra gamtinės dujos, bet tik skystao pavidalo, atšaldytos iki -161,5 laipsnių ir užimančios 600 kartų mažiau vietos nei dujinio pavidalo. Jos yra bekvapės, bespalvės, nesprogios, netoksiškos ir nekorozinės.
SGD iš didžiojo terminalo "Independence" nuo Kiaulės Nugaros salos numatoma gabenti specialiais mažaisiais laivais-dujovežiais.
Melnragėje esanti "Klaipėdos naftos" teritorija SGD stočiai pasirinkta, nes būtent čia yra saugus atstumas iki artimiausių kaimynų, čia jau veikia moderni priešgaisrinė ir saugos sistema, yra patirtis pildant vilkikus importuojamais degalais. Be to, čia atgabentas SGD savo krovos procesams galėtų naudoti ir pati "Klaipėdos nafta". Tai leistų mažinti sąnaudas ir didinti savo įnašą mokesčių bei dividendų pavidalu į valstybės biudžetą. Be to, Klaipėdos uoste nėra labiau pritaikytos teritorijos vykdyti atitinkamą veiklą - nėra laisvų krantinių ir pakankamų teritorijų, o Klaipėdos uosto pietinė dalis neišvystyta.
SGD jau naudojamos kaip saugus ir švarus kuras autobusuose ir sunkvežimiuose. Šiandien SGD rinka sparčiai auga, SGD tampa alternatyva naftai ir jos produktams, taigi ateityje gamtinės dujos taps alternatyviu kuru automobiliams ir laivams. SGD pradedamos naudoti ir tose vietose, kur nėra tradicinių dujotiekių.
Rašyti komentarą