5 centai tapo deficitu

5 centai tapo deficitu

Nuo sausio 1-osios Klaipėdoje pabrangus viešajam transportui maršrutinių autobusiukų vežėjai sako bent kol kas nepastebėję, kad dėl to būtų ženkliai sumažėję keleivių srautai. Naujos kainos vairuotojams kelia vienintelę problemą: greitai pritrūksta raudonų centų grąžai atiduoti, mat retas kuris keleivis turėdavo lygiai 85 centus - tiek kiek nuo šiol kainuoja dienos metu kelionė maršrutiniu autobusu.

Beje, apie tai, kad Beždžionės metais už pavežėjimą reikės mokėti daugiau žinojo toli gražu ne visi keleiviai, tačiau ši žinia, anot vežėjų, didesnio pasipriešinimo ar rimtesnių konfliktinių situacijų pirmosiomis dienomis nesukėlė.

"Labai trukdo darbą tas "kapeikinėjimasis". Matyt, būtų buvę visiems paprasčiau, jei kaina siektų 80 arba 90 centų. Dabar ir žmonės nenori tų centų krapštyti, ir vairuotojai neturi iš kur grąžos atiduoti - tenka atiduoti daugiau, keleivio naudai", - pirmųjų dienų įspūdžiais dalijosi įmonės "Aštuoniukė" direktorius Audrius Tvarijonavičius.

Jis vakar žadėjo važiuoti į banką ir bandyti ten išsikeisti didesnį kiekį smulkesnių monetų.

"Dažniausiai keleiviai duoda 1 ar 2 eurus, kiti - dar didesnes kupiūras. Tad grąžai skirti centai greitai išseko. Vairuotojams teko ieškoti išeities - prašyti, kad kiti keleiviai iškeistų smulkesniais centais ar bėgti į parduotuvę keistis. Bet tai maža bėda, palaipsniui žmonės pripras prie naujos kainos, galbūt ir patys iš anksto paruoš reikiamą sumą, o ir vairuotojai labiau taupys smulkius centus. Šalčiai kur kas daugiau bėdų pridarė - autobusiukus nelengva užvesti", - pasakojo 6-ojo maršruto atstovas Romas Lapas.

Pirmomis šių metų dienomis jis ir pats vairavo maršrutinį taksi, tad savo ausimis girdėjo, kokias emocijas keleiviams kėlė kainų pokyčiai.

"Žinoma, kad dauguma nėra patenkinti. Normalu. Juk pas mus kol kas realiai kyla tik kainos, o atlyginimai nelabai", - sakė R. Lapas.

9-ojo maršruto atstovas Audrius Petrošius pasakojo, kad apie kainų pokyčius pirmosiomis sausio dienomis žinojo maždaug du trečdaliai keleivių - likusiems tai buvusi naujiena.

"Mano žiniomis, kol kas buvo tik vienas konfliktinis keleivis, kurį iš autobusiuko išvarė lauk neapsikentę kiti keleiviai. Visi kiti žmonės supratingi, suvokia, kad kainos kyla visur, tad ir šis sektorius - ne išimtis", - sakė A. Petrošius.

Pernai dienos metu kelionė maršrutiniu taksi kainavo 70 centų. Iš pradžių buvo svarstyta ją nuo šių metų didinti iki 90 centų, visgi galop po ilgų diskusijų miesto Taryba apsisprendė, kad bilieto kaina nuo sausio bus 85 ct.

NEŽINOJO. Anot kai kurių vežėjų, apie padidintas maršrutinių taksi kainas pirmomis sausio dienomis nežinojo apie trečdalis keleivių.

Nuo sausio 1-osios pasikeitė kainos ir miesto autobusuose. Siekiama, kad vis mažiau žmonių naudotųsi popieriniais bilietais, tad pastarųjų kaina padidėjo labiausiai: kioskuose vietoje ankstesnių 64 centų dabar reikia mokėti 70, autobusuose vietoje 70 centų - 80.

Elektroninių kartinių bilietų kainos nesikeitė. Tačiau vidutiniškai 4 proc. padidėjo elektroninių terminuotų bilietų kainos: mėnesinio vardinio bilieto papildymas vietoje 25,7 euro dabar atsieina 27 eurus, metinio vardinio bilieto papildymas vietoje 257,5 euro - 270.

Vienkartinių popierinių II ir III priemiesčio maršrutų zonos bilietų kainą, priklausomai nuo maršruto ir atstumo (šiose zonose elektroninių kartinių bilietų sistemos kol kas nėra), padidėjo vidutiniškai 15 proc.

Valdininkai aiškino, kad tokio kainų didinimo prireikė įvertinus praėjusių metų devynių mėnesių pajamas ir sąnaudas bei remiantis prognozėmis, kad sąnaudos šiemet augs 5,5 proc.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder