Tačiau KlAP vadovė Jelizaveta Daugininkienė tvirtina, kad "perkama tik profesionaliai prižiūrėta technika iš patikimų partnerių". Ji taip pat akcentuoja, kad kartu šie partneriai pasirūpina ir autobusų pristatymu.
"Svarbiausia kokybė"
Norėdamas pakeisti septynis daugiau nei du dešimtmečius jau nugyvenusius autobusus KAP Vokietijoje įsigijo 12 metų amžiaus 5 MAN ir 2 "Mercedes" markės autobusus, iš kurių penkių yra pailginti. Už juos sumokėta apie 200 tūkst. eurų be PVM - vidutiniškai po 28,5 tūkst. eurų be PVM.
Paskelbus šią informaciją vienas "Vakarų ekspreso" skaitytojas pasiūlė atkreipti dėmesį į populiarų vokišką autotransporto priemonių pardavimo portalą mobile.de, kur tokio amžiaus ilgų autobusų kainos prasideda nuo 13 tūkst. eurų su PVM. Tad žmogus įtarinėja, kad KAP gerokai permoka arba "maitina" tarpininkus.
Tačiau KAP vadovė J. Daugininkienė aiškino, kad transporto priemonių pirkimų tvarka yra nustatyta bendrovės valdymo organų ir nusistovėjusi jau daug metų. Dėl jos ir reglamentų prieš maždaug 10 metų buvo teisminių ginčų, kuriuose KlAP įrodė jos teisėtumą.
"Įmonė neperka autobusų per mobile.de skelbimų portalą. Jame yra įvairių autobusų, kainuojančių nuo 10 000 iki 50 000 eurų, nors pagaminti tais pačiais metais. Be to, tai yra pavieniai, skirtingų modelių ir net gamintojų autobusai, o mes perkame ne po vieną, o po kelis iš karto. Tai supaprastina ir atpigina jų įsigijimą, pargabenimą, aptarnavimą eksploatacijos metu", - aiškino J. Daugininkienė.
Ji tikino, kad KlAP perka tik iš patikimų partnerių, su kuriais yra iš anksto tariamasi dėl didesnio autobusų kiekio ir jų pristatymo į Klaipėdą. Tai įskaičiuota į pirkimo kainą.
"Ši technika yra profesionaliai prižiūrėta, iš jų nuperkame dirbančius patikimus autobusus, kuriuos iš karto galime išleisti į Klaipėdos gatves. Mūsų prioritetas - Vokietijoje gaminami ir eksploatuojami autobusai. Ne paslaptis, kad Vokietijoje dirba daug perpardavinėtojų, kurie nuperka autobusus ir perpardavinėja per mobile.de ir kitus portalus. Tačiau tai yra trečios rankos, kuriose paprastai atsiduria ne patys geriausi egzemplioriai, stovėję nevažiuodami ne vieną mėnesį ar metus. Būtent tokių transporto ir yra kaina mažesnė. Bet kartu mažesnis yra ir jų patikimumas", - aiškino pašnekovė.
Ji taip pat akcentavo, kad autobuso kainą lemia ir tai, kaip yra išlaikytas jo salonas, kokia įdiegta komforto įranga, koks jo saugumas.
"Autobusai tikrai yra didelė investicija, jais turime vežti keleivius 10 ir daugiau metų, todėl mūsų pozicija tokia, kad perkame patikimą techniką iš patikimų partnerių", - teigė J. Daugininkienė.
Iš kur perka privatininkai?
Beje, kiti du Klaipėdos rinkoje dirbantys vežėjai naudoja tik trumpus autobusus.
Tiek "Pajūrio autobusų" direktorius Leonas Šiaulys, tiek "Gintarinio vairo" vadovas Raimondas Žeimys taip pat tvirtina, kad geriausias kokybės kainos santykis būna perkant Vokietijoje.
"Esame pirkę autobusus ir Norvegijoje, Švedijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, bet labiausiai visgi apsimoka tai daryti Vokietijoje. Turime žmonių, kurie specializuojasi šioje srityje, turi reikiamus kontaktus. Stebime ir portalus", - pasakojo L. Šiaulys.
"Esame pirkę ir Lietuvoje, iš Vokietijos jau parvežtus autobusus, tačiau tai labai retas atvejis. Dažniausiai rūpinamės patys - ieškome Vokietijos interneto portaluose", - sakė R. Žeimys
"Faktai ir argumentai įtikina"
Simonas GENTVILAS, KAP Stebėtojų tarybos pirmininkas
Domėjausi šiuo įmonės sandoriu ir neturiu jokių pretenzijų. Pirmiausia, Autobusų parkui negalioja Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai, tačiau nepaisant to įmonės pasitvirtintos pirkimų gaires Viešųjų pirkimų tarnyba buvo įvertinusi kaip vienas kokybiškiausių. Tai, kad pernai įmonė dirbo pelningai irgi rodo, kad ji lėšų nešvaisto. Mane įtikina ir techniniai argumentai dėl šio sandorio - autobusų pirkimas ne po vieną, jų kokybės bei kainos santykis ir taip toliau.
Rašyti komentarą