Danės pakrantės planai kelia klausimų

Danės pakrantės planai kelia klausimų

Klaipėdos miesto tarybos Teritorijų planavimo komiteto posėdyje susiginčyta dėl Danės pakrantės detaliojo plano koncepcijos. Vienam komiteto nariui pritrūko automobilių stovėjimo vietų, kitas baiminosi, kad planuotas uostelis ten taip ir nebus pastatytas, jeigu teritorija bus vystoma etapais ir padalinta į sklypus.

Danės upės pakrantės iki Joniškės ir Liepų gatvių detaliojo plano koncepcija jau rytoj bus teikiama tvirtinti Klaipėdos miesto Tarybai.

Savivaldybė šioje teritorijoje nori matyti rekreacinę zoną ir mažųjų laivelių uostelį. Atsižvelgiant į tai, kad abu tiltai negalės būti keliami, planuojama įrengti 300 vietų uostelį laiveliams, kurių aukštis neviršytų 2,5 m. Palei Danės upę numatoma palikti bendrojo naudojimo teritoriją su dviračių ir pėsčiųjų takais. Pageidaujama, kad dviračių takas būtų gyvybingas ir sujungtų miesto šiaurinę ir pietinę dalis. 50 m pločio ruožas nuo upės nebūtų užstatomas statiniais. Numatoma išsaugoti ir ekologinę pievą.

Pasak Savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėjos architektės Mantės Černiūtės-Amšiejienės, atlikta gyventojų apklausa parodė, kad jie iš esmės pritaria tokiai koncepcijai.

Detaliojo plano koncepcijos rengėjai siūlo tą teritoriją vystyti etapais. Geriausia esą pradėti vystyti nuo pietinės dalies. Šiaurinėje dalyje galėtų būti užstatymas, t. y. ten tiesiog prie pat upės galėtų įsikurti, pavyzdžiui, irklavimo bazė.

Uostelio užstatymas statiniais neplanuojamas, išskyrus tai, kas būtina jam aptarnauti. Dėl esamų gamtinių sąlygų pastatų altitudę reikės keltų 3,6 m.

Žadama išsaugoti šioje teritorijoje augančius du retus augalus ir numatoma nutiesti pažintinius takus. Į teritoriją planuojami du įvažiavimai, abu iš Joniškės gatvės, vienas - šiaurinėje dalyje.

Beje, numatoma upės akvatorijoje pastatyti ir namelius ant vandens. Pasak M. Černiūtės-Amšiejienės, jie būtų kaip laivai, o ne pastatyti ant polių.

Pasigedo vietos automobiliams

Minėto komiteto narys Rimantas Cibauskas pristatytame koncepcijos projekte pasigedo vietos automobiliams stovėti. Jo manymu, čia galėtų atvažiuoti žmonės iš rajonų ir pasilikti automobilius, kad nereikėtų jų statyti miesto centre, kur už automobilio stovėjimą reikia mokėti. Kita vertus, žmonės pasistatys mašinas ir nuomosis laivelį pasiplaukioti ar naudosis kitomis paslaugomis, tad vietos automobiliams esą mažoka. Jos esą galėtų atsirasti šiaurinėje dalyje.

Teritorijų planavimo komiteto pirmininkės, architektės Ramunės Staševičiūtės manymu, jeigu toje teritorijoje bus prigrūsta automobilių, tai kokia ji tada bus rekreacinė, ar norės žmonės čia ateiti pasivaikščioti ar pasivažinėti dviračių takais.

Pasak M. Černiūtės-Amšėjienės, Savivaldybė tarėsi su transporto specialistais, kur geriausia būtų įrengti automobilių stovėjimo aikšteles. Specialistai rekomenduoja jas rengti prie magistralinių kelių, kur yra didelis autotransporto srautas. Manoma, kad jeigu būtų įrengta aikštelė minimoje teritorijoje, ji būtų per arti centro. Tačiau Urbanistikos skyriaus vedėja teigė, jog pastaba yra vertinga ir į tai būsiąs atkreiptas dėmesys.

Kas įrengs uostelį?

R. Staševičiūtė priminė detaliojo plano koncepcijos rengėjams, kad architektų ekspertų taryba rekomendavo šios teritorijos neskaidyti į sklypus ir vystyti ją visą palei Danės upę įrengiant dviračių taką. Mat, pasak komiteto pirmininkės, verslininkas gali pasiimti sau gerą sklypą, pasistatyti, tarkime, viešbutį ar ką jam reikės, o ar kas statyti uostelį, ar ne, jam tada jau bus nesvarbu. Esą gali taip atsitikti, kad uostelis taip niekada ir nebūs pastatytas.

M. Černiūtė-Amšėjiėnė pažymėjo, kad baimė dėl uostelio yra suprantama. Tačiau tiek ji, tiek plano koncepcijos rengėjai bandė įrodyti, kad minėta teritorija nėra padalinta į sklypus, kad joje išskirtos tik dvi teritorijos dalys, atsižvelgiant į tai, kad jos skiriasi pagal savo charakteristikas. Esą apie sklypus bus galima kalbėti, kai bus rengiami sprendiniai.

Pasak Urbanistikos skyriaus vedėjos, jeigu minėta teritorija būtų vystoma ne etapais, tai apskritai nežinia, kada apskritai joje kas pajudėtų, nes čia investicijos reikia milžiniškų pinigų. Esą kas norės nuomoti visą teritoriją, kurioje dar turi būti išsaugoma pieva. Tad jai neva grėstų tapti amžiaus statybų vieta.

Komitetas pasisakė už tai, kad sklypų ribos būtų numatomos tik sprendinių įgyvendinimo programoje. Be to, atkreiptas dėmesys į tai, kad rengiant Klaipėdos miesto susisiekimo plėtros galimybių studiją turėtų būti išnagrinėtas ir automobilių stovėjimo aikštelių prie Liepos ir Joniškės gatvių poreikis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder