Iš Dituvos sodų - autobusu

Iš Dituvos sodų - autobusu

Nuo kovo 1 dienos Dituvos autobusų maršrutus, kuriems suteikėme 40 ir 41 numerius, organizuoja VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas". Pirmųjų mėnesių patirtis leidžia jau daryti atsargius apibendrinimus apie įvykusius pasikeitimus, išryškėjusias problemas ir keleivių reakciją į pokyčius.

Nors formaliai - tai tik sodų bendrija, kokių Klaipėdos apylinkėse yra keliolika, mes Dituvą vertiname kaip antrąjį pagal dydį, po Gargždų, Klaipėdos rajono miestą. Administraciniu požiūriu būdama tik Derceklių seniūnaitija, ši bendrija nuolatinių gyventojų skaičiumi prilygsta Neringos miestui, o iš viso sodininkų ten yra per 6 tūkstančius.

Skirtingai nuo Gargždų, kuriuose ten pat yra nemažai darbo vietų, beveik visų nuolatinių Dituvos gyventojų darbas - Klaipėdoje. Todėl kokybiškas viešasis susisiekimas Dituvai yra būtinybė.

Yra ką vežti

Pačios bendrijos vertinimu, nuolatinių gyventojų joje yra 2 500. Ne visi jie, suprantama, kasdien važinėja į Klaipėdą. Pagal mūsų kovo mėnesio skaičius, reguliarias švytuoklines (Dituva-Klaipėda ir atgal) keliones viešuoju transportu kasdien atlieka apie 300 bendrijos gyventojų. Iš viso į Klaipėdą, mūsų ekspertiniu vertinimu, kasdien važiuoja iki 1 000 dituviškių. Kol kas, kaip stebime, dauguma jų naudojasi asmeniniu automobiliu.

Nesitikime, kad visas tas tūkstantis persės į autobusus, tačiau matome viešojo transporto dalies augimo potencialą. Mes tikimės pasiūlę geresnę paslaugą padidinti dituviškių, kasdien važiuojančių į Klaipėdą viešuoju transportu, skaičių iki 500. O asmeninių automobilių, atvažiuojančių į miestą, skaičius sumažėtų apie 110.

Tos ambicijos gali atrodyti kuklios, bet tie asmeniniai automobiliai į Klaipėdą atvažiuoja ir joje malasi kaip tik piko ir spūsčių metu, taigi verta dėl tokio pokyčio stengtis.

Fokuse - dirbantieji

Mūsų analizė rodė, kad reguliariems keleiviams vis dėlto trūko ankstyvo ryto ir vėlesnio vakaro reisų. Iki mums perimant maršrutų organizavimą pirmasis autobusas iš Dituvos išvažiuodavo 6.40 val., o iš Klaipėdos dituviškiai vėliausiai atgal galėdavo išvažiuoti 18.40 val.

Dabar pirmasis reisas darbo dienomis iš Dituvos yra 6 val., o iš Klaipėdos vėliausiai grįžti galima 20.45 val. Apie septintą ryto darbą Klaipėdoje pradedančiam dituviškiui jau tapo įmanoma naudotis viešuoju transportu, o vakare jis irgi turi daugiau laisvo laiko Klaipėdoje.

Sodininkams - dažnesni reisai

Svarbu pažymėti, kad viešojo transporto darbo laiko pratęsimas atliktas ne retinant reisus, o pridedant naujų. Taigi, paslauga dirbantiesiems ir moksleiviams pagerinta ne sodininkų sąskaita.

Pernai šiltuoju sezonu per savaitę autobusai į Dituvą važiuodavo 202 kartus. Dabar nuo gegužės pirmosios per savaitę yra 235 reisai.

Palankesnis sodininkams yra ir savaitgalio grafikas su dar labiau į vakarą pratęstu paskutiniųjų reisų į Klaipėdą laiku.

Nauja kokybė

Dituvos maršrutų įtraukimas į bendrą Klaipėdos viešojo transporto sistemą suteikė keleiviams ir aukštesnę paslaugos kokybę.

Visi autobusai dabar turi švieslentes, elektroninio bilieto nuskaitymo įrangą. Skelbiamos visos stotelės. Atvykstančio autobuso vietą trasoje galima matyti tikro laiko režimu kompiuteryje ar išmaniajame telefone. Visi jie nudažyti vienodai ir vidutiniškai naujesni nei važiavę prieš tai (galioja toks pat spalvų ir amžiaus standartas kaip ir Klaipėdos mieste važinėjantiems autobusams).

Dituvos soduose atsirado 5 naujos stotelės 41-ojo autobuso maršrutui. Taigi, greta gyvenantiems žmonėms sutrumpėjo atstumas iki stotelės. Kitos stotelės mūsų prašymu taip pat buvo sutvarkytos ir tapo labiau civilizuotos.

Reguliariai važinėjantiems - 40 proc. pigiau

Kartinio bilieto kaina atstumui Klaipėda-Dituva liko ta pati - vienas euras. Tačiau maršrutų įtraukimas į bendrą Klaipėdos viešojo transporto bilietų sistemą leidžia keleiviams taupyti perkant terminuotąjį bilietą.

Ne paslaptis, kad dabar daugelis dituviškių atvykę autobusu į Klaipėdą dar turi tęsti kelionę miesto autobusu iki darbo ar mokymosi vietos. Taigi, jiems kasdien tenka pirkti du bilietus pirmyn ir du atgal.

Abiejuose maršrutuose dabar galioja II tarifų zonos terminuotasis bilietas. Tokio visos kainos mėnesinio visų kalendorinių dienų bilieto kaina yra 51 euras. Mėnesinis tik darbo dienų bilietas kainuoja 38 eurus. Nesunku paskaičiuoti, jog iki šiol per mėnesį (apie 21 darbo dieną), važiuojant kiekvieną dieną (iki miesto ir mieste - 2+2 kelionės), transporto išlaidos galėjo siekti net 63 eurus. Įsigijęs terminuotąjį II zonos darbo dienų bilietą dabar toks keleivis moka tik 60 proc. ankstesnės mėnesio kelionių kainos. Panašiai taupo ir visų dienų terminuotąjį zoninį bilietą perkantis ir kasdien važinėjantis keleivis.

Zoninį terminuotąjį bilietą galima nusipirkti internetu arba mūsų Klientų aptarnavimo centre. Pardavimo statistika rodo, kad jau apie 50 Dituvos gyventojų nusipirko II zonos terminuotuosius bilietus. Bendras keleivių skaičius šioje kryptyje kasdien svyruoja apie vieną tūkstantį, taigi terminuotųjų dalis dar nėra didelė. Jie dituviškiams dar yra naujovė ir sulaukiame iš jų nemažai klausimų, tad verta pateikti atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus:

Toks bilietas galioja visame Klaipėdos mieste ir bendroje sistemoje esančiuose maršrutuose Klaipėdos rajone. Su juo galima važinėti iš Dituvos į Klaipėdą ir pačiame Klaipėdos mieste, taip pat ir Klaipėdos rajone - į Šernus, Plikius, Dovilus ir kitur, kur tik yra "Klaipėdos keleivinio transporto" oganizuojami maršrutai;
Galioja nuolaidos turintiems teisę į lengvatas priemiestinio susisiekimo maršrutuose;
Pametus bilieto kortelę, tačiau išsaugojus kvitą, bilietą perkeliame į naują kortelę;
Terminuotieji bilietai kitam mėnesiui parduodami nuo 15-osios einamojo mėnesio dienos;
Įlipus į autobusą bilietą privaloma žymėti.

Šie metai - tobulėjimui

"Klaipėdos keleivinis transportas" išsikėlė tikslą per šių metų sezonų ciklą išsiaiškinti keleivių srautų pokyčių dinamiką, užmegzti glaudžius kontaktus su bendruomenėmis, kurioms reikalinga keleivinio transporto paslauga, išsiaiškinti ir patikslinti jų poreikius. Anksčiau tokia analizė deramai nebuvo vykdoma, tvarkaraščiai buvo surašyti pagal tradiciją, nebūtinai atitinkančią jau pasikeitusias per daugelį metų aplinkybes.

Ir ateityje tvarkaraščių pokyčiai bus daromi pagal pagrįstą poreikį, bet ne dažniau kaip kartą per mėnesį ir, iš anksto pranešus. Jie įsigalios nuo mėnesio pradžios.

Dituvos kryptis mums yra prioritetinė. Dituvos sodų gyvenvietė yra Klaipėdos miestas palydovas. Turime ir galimybių, ir ryžto sukurti jam pavyzdinį viešąjį transportą.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder