Klaipėdos autobusai: naujų žaidėjų nebus

Klaipėdos autobusai: naujų žaidėjų nebus

Nors tarptautiniu keleivių vežimo autobusais Klaipėdos mieste konkursu domėjosi 7 bendrovės, dokumentus su pasiūlymais pateikė tik tie patys vežėjai, kurie šias paslaugas teikia ir dabar.

Pasak konkurso, kurio laimėtojai keleivius veš iki 2022-ųjų rudens, organizatoriaus - VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) - direktoriaus Gintaro Neniškio, kol nebus baigtos dokumentų ir transporto priemonių vertinimo procedūros, išsamių komentarų negalima teikti.

"Konkurso sąlygas buvo įsigijusios septynios bendrovės. Be tų, kurios dirba dabar, dar domėjosi keturios Lietuvos įmonės. Galbūt tiesiog norėta įsigyti sąlygas, nes jose yra nemažai naudingos informacijos apie ridą, kainas ir kitus niuansus. Iš klausimų, kodėl norite taip mažai mokėti, galima daryti prielaidą, jog kitiems vežėjams mūsų rinka būtent dėl nedidelių kainų ir yra nepatraukli", - sakė G. Neniškis.

Žinia, KKT į konkurso sąlygas buvo įtraukusi maksimalią pageidaujamą kainą, kuri yra mažesnė nei mokama dabartiniams vežėjams.

Naujasis konkursas, kaip ir ankstesnieji, buvo skelbtas keturių maršrutų paketams. Ar skirtingi vežėjai pateikė pasiūlymus tokiems patiems paketams, KKT vadovas neatskleidė.

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad tarp naujojo konkurso sąlygų yra ir reikalavimas dėl autobusų išorės.

"Kol kas galioja Susisiekimo ministerijos patvirtinta teisės norma, kad savivaldybės gali reikalauti, jog autobusai būtų gelsvos spalvos. Deja, vis dar nėra teisės akto pakeitimo, kuris leistų savivaldybėms pačioms nustatyti savo reikalavimus spalvai. Tikimės, kad tai visgi įvyks per pusmetį ir miesto Taryba jau galės išreikšti savo valią. Jei taip nenutiks, konkurso sąlygose yra įrašyta, jog visi naujai pradedami eksploatuoti autobusai turės būti tokios spalvos, kokios pageidaus miesto valdžia", - aiškino KKT vadovas.

Numatoma, kad reklama bus galima tik ant autobuso galinės dalies. Bus keliami reikalavimai ne tik autobusų, bet ir vairuotojų išvaizdai.

"Kiekvienos bendrovės vairuotojai privalės turėti vienodą aprangos kodą - kelnes, marškinius ir liemenę šaltesniam metų laikui", - teigė G. Neniškis.

Kiekvienas autobusas bus ,,apginkluotas" vaizdo registratoriais. Jų turės būti net trys - vienas fiksuos gatvės vaizdą autobuso priekyje, kitas - duris, o trečias - visą saloną. Kiekvienas autobusas taip pat privalės turėti elektronines švieslentes, skelbsiančias jo maršruto numerį.

Konkurse keliamas ir reikalavimas autobusų amžiui. Jie turės būti ne senesni nei 21-22 metų. Mažesnės talpos autobusiukams, kurie dabar kartais kursuoja 1 ir 12 maršrutu, amžiaus kartelė aukštesnė - jie negalės būti senesni nei 15 metų. Dabar, pasak G. Neniškio, gatvėse yra ir ketvirtį amžiaus "nugyvenusių" autobusų. Visos naujai įsigyjamos priemonės privalės būti žemagrindės, išskyrus mažuosius autobusiukus.

Taip pat yra keliami reikalavimai, kad kiekviename maršrutų pakete tam tikrą ridos kiekį nuvažiuotų ekologišku kuru (įvairiomis dujomis, elektra, vandeniliu ar hibridiniai) varomi autobusai.

"Vienuose paketuose numatytas vėlesnis laipsniškas tokios ridos didinimas, kituose reikalaujama tam tikrą "ekologišką" ridą nuvažiuoti jau nuo 2015-ųjų rugsėjo. Maksimalus reikalavimas - kad tokia rida siektų 50 procentų viso kiekio", - aiškino G. Neniškis.

Tuo atveju, jei nekils jokių teisminių ginčų, visos procedūros bus užbaigtos per tris mėnesius nuo pasiūlymų pateikimo datos.

"Paskutinis toks konkursas vyko be jokių teismų. Tikimės, kad taip bus ir šį kartą. Blogiausiu atveju būtų laikinai pratęsiamos sutartys su dabartiniais vežėjais", - sakė G. Neniškis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder