Klaipėdos autobusų parkui - 61-eri

Klaipėdos autobusų parkui - 61-eri

Šiandien UAB Klaipėdos autobusų parkas mini 61-erių metų veiklos sukaktį. Pernai jubiliejaus proga miestelėnus dovanomis apipylusi ir geriausius vairuotojus išrinkusi bendrovė šiemet iškilmių nežada, tačiau toliau gyvena nuolatinio atsinaujinimo nuotaikomis.

Apie naujus pirkinius, Klaipėdos autobusų parko veiklą ir veiklos sukaktį šnekamės su bendrovės direktore Jelizaveta Daugininkiene, kuri bendrovei vadovauja jau 19 metų.

61 metai - įspūdingas amžius bet kuriai bendrovei. Tačiau ne paslaptis, jog būtent pastarieji keliolika metų atnešė daug naujovių ir visiškai pakeitė jūsų vadovaujamos bendrovės veidą. Kokius svarbiausius darbus išskirtumėte?

Nesakyčiau, kad 61-eri metai yra labai daug. Bendrovė per tiek metų subrendo ir stipriai evoliucionavo - senus ir taršius autobusus keičiame naujesniais, kurie varomi dujomis arba atitinka aukštus europinius taršos standartus, daug dėmesio skiriame savo infrastruktūros atnaujinimui.

Įmonė per tuos metus patyrė daug išbandymų. Prieš 19 metų autobusų parkas buvo prie bankroto ribos, jis skendo skolose, bet sugebėjome ne tik stabilizuoti finansinę bendrovės situaciją, tačiau prisitaikėme prie rinkos dėsnių. Eidami tuo keliu nuo 2001-ųjų patys pradėjome investuoti bei pirkti naujesnius autobusus, o miestui padedant nusipirkome 45 naujas transporto priemones ir iš miesto gatvių pašalinome jų nepuošusius ir visiškai susidėvėjusius "Ikarus" autobusus.

2009-aisiais pastatėme naują autobusų stotį. Ir toliau buvo įsigyjami nauji autobusai, tarp kurių buvo ir suspaustomis gamtinėmis dujomis varomos transporto priemonės. Dėl to parko teritorijoje įrengta kompresorinė stotis.

Pavyzdžiu laikome Vakarų Europos šalis, tad semdamiesi patirties iš jų matome, jog revoliucijų parke teks patirti dar daug - norisi suformuoti tenykštį požiūrį į viešąjį transportą. Jis turi puošti miestą, užtikrinti patogų susisiekimą ir būti ekologiškas.

Praėjusius metus baigėte džiaugdamiesi vis naujesnėmis transporto priemonėmis ir iš naujo pastatytomis administracinėmis patalpomis. Kokius darbus pavyko nuveikti nuo praėjusių metų?

Vienas svarbiausių įmonės strategijos punktų yra būtent turimų transporto priemonių atnaujinimas. Šiuo metu parkas turi 110 autobusų. Didžioji jų dalis - apie 70 - važiuoja mieste, dar 30 aptarnauja tarpmiestinius maršrutus, o likusiais žmones vežame į priemiesčius. Praėjusius metus užbaigėme iš vokiečių įsigiję 9 MAN ir "Mercedes-Benz" autobusus, kiek vėliau tarpmiestiniams maršrutams įsigijome 6 metų amžiaus "minkštą" "Setra" autobusą, visiškai naują mikroautobusą "Volkswagen Craft". Iki šių metų galo į miesto gatves išriedės taip pat iš vokiečių įsigyti 3 trumpi ir 5 ilgi MAN ir "Mercedes-Benz" autobusai.

Šiemet tęsiame turimų patalpų atnaujinimo darbus - padarytas didžiulis darbas autobusų remonto dirbtuvėse, kurios atnaujinimo nebuvo mačiusios kelis dešimtmečius. Didžiausias darbas buvo suremontuoti 4 susidėvėjusias autobusų apžiūros duobes. Dirbtuvėse buvo išlietas ilgaamžis grindinys, įrengti 4 nauji modernūs keltuvai, skirti naujiesiems ekologiškiems autobusams aptarnauti. Kitąmet darbus tęsime ir visiškai sutvarkysime likusias septynias apžiūros duobes bei patalpas.

Darbai persikėlė ir į išorę - kieme buvo išlietas naujas asfaltas, nes senasis dėl daug sveriančių autobusų ir nuolatinio naudojimo buvo duobėtas ir sutrupėjęs. Minėtus darbus atlikome savo lėšomis.

Šiuo metu ieškome projektuotojų naujai degalinei statyti. Keičiame dirbtuvių šildymo sistemą - skaičiuojame, kiek galėtume sutaupyti didžiules patalpas šildydami kitu kuru. O ateities svajonė - kad mūsų teritorijoje autobusai būtų laikomi ne po atviru dangumi, o angaruose.

Džiugu matyti, jog ir darbuotojai džiaugiasi atsinaujinimu. Kai pradėjome dirbti patogiose ir jaukiose patalpose, padidėjo darbo našumas, darbuotojai yra geriau nusiteikę.

Klaipėdos autobusų parko veidas yra ne tik autobusai, tačiau ir vairuotojai. Gerus atsiliepimus neretai nustelbia nepatenkintų keleivių skundai. Kaip manote, ar nusiskundimai pelnyti?

Šnekant apie vairuotojus visų pirmiausia galiu pasidžiaugti, jog jų kaita labai menka, o besisiūlančių dirbti sulaukiame nuolat. Vairuotojų profesionalumą nuolat įvertina ir keleiviai.

Autobusų parkas aptarnauja ne tik reguliarius maršrutus, tačiau vykdo ir užsakomuosius reisus. Lyginant su šios paslaugos pradžia, nuo 2008 metų užsakymų apimtys išaugo net 10 kartų. Ypač vasarą padaugėja užsakymų. Važiuoja tiek kruizinių laivų turistai, tiek turistinės firmos žmones veža į įvairiausiais užsienio šalis. Turime nuolatinių klientų, kurie pageidauja konkretaus autobuso ir net patikusio vairuotojo.

Šnekant apie keleivių skundus, jie retai pasitvirtina. Ir šiaip skundų mažėja, ypač po to, kai autobusuose buvo įrengtos vaizdo stebėjimo kameros. Pasiūlius peržiūrėti vaizdo įrašus dauguma besiskundžiančiųjų pretenzijų atsisako. Autobuso vairuotojo darbas yra įtemptas ir sudėtingas, vairuoti mieste nėra paprasta, tad norėdamas geranoriško vairuotojo elgesio ir keleivis turėtų elgtis taip pat.

Auga ir techniką aptarnaujančio personalo profesionalumas. Mielai priimame praktikantus iš profesinių mokyklų ir kolegijų, kurie neretai lieka dirbti pas mus. Jaunosios kartos specialistai yra nepamainomi darbuose su elektronika ir įvairiomis kompiuterinėmis sistemomis, kurių autobusuose kasmet vis daugėja.

Pernai Klaipėdos autobusų parko gimtadienį pajuto kone kiekvienas autobusais važiuojantis klaipėdietis. Kaip paminėsite 61-ąją veiklos sukaktį?

Šiemet gimtadienio šventės nerengiame, tačiau po truputį ruošiamės kalėdiniam laikotarpiui. Tradicinėmis dovanomis nudžiuginsime darbuotojus, vyks darbuotojų vaikų kalėdinė šventė.

Minint gimtadienį labiau laukiame veiklos įvertinimo iš pačių miestiečių. Man geriausias bendrovės įvertinimas, kai paskambinę ar sutikti klaipėdiečiai pasidžiaugia mūsų tvarkingais autobusais ir vairuotojais.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder