Kodėl raudonieji autobusiukai nebus nauji?

Kodėl raudonieji autobusiukai nebus nauji?

Klaipėdos transportininkams paskelbus konkursą 2A, 13, 14A, 21, 21A mažųjų autobusų maršrutų vežėjui išrinkti, kai kurie miestiečiai ir dabartiniai "mikriukininkai" pradėjo piktintis, kodėl nereikalaujama naujų transporto priemonių, kaip maršrutinių taksi konkurse.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis aiškina, kad maršrutiniams taksi kartelė keliama itin aukštai, nes jie yra orientuoti į aukštesnes pajamas turinčius keleivius, be to, juose negalioja jokios lengvatos. O jei būtų pradėta reikalauti visiškai naujų autobusų, neišvengiamai turėtų kilti ir jų bilietų kainos.

"Kuo prasikalto?"

"Šiuo metu paskelbti konkursai aptarnauti maršrutus Nr. 6E, 8E,5E (iš viso 28 transporto priemonės), kuriuose reikalaujama klaipėdiečius vežti naujomis, žemagrindėmis transporto priemonėmis, pritaikytomis neįgaliesiems, 22 vietų, iš kurių 16 vietų sėdimų. Maršrutams Klaipėda-Palanga bei Klaipėda-Kretinga (iš viso 6 transporto priemonės) tokios pat, tik nepritaikytos neįgaliesiems ir nežemagrindės. Visas reikalaujamas transporto priemones būtina įsigyti per 5 mėnesius. Maršrutams 2A, 13, 14A, 21, 21A (centrinis paketas, iš viso 8 transporto priemonės) - užtenka ir 10 metų senumo, nepritaikytų neįgaliesiems, nežemagrindžių, kurias būtina turėti pasiūlymo pateikimo metu.

Kuo prasikalto Sportininkų gatvės bei centro klaipėdiečiai, kad nenusipelnė važinėti naujomis transporto priemonėmis, o dar 8 metus turės važinėti senais kledarais? Gal jie yra aukojami vardan vienos proteguojamos įmonės, kuri galimai iš anksto žinodama konkurso sąlygas susipirko reikalavimus atitinkančias transporto priemones ir neturėdama konkurentų galės prašyti nekonkurencingą kainą?" - rašo redakcijai atsiųstame laiške "Keleiviu" pasivadinęs klaipėdietis.

Sutarties nebepratęsė

KKT direktorius G. Neniškis neslėpė, kad irgi yra sulaukęs tokių pretenzijų. Pašnekovo teigimu, jas reiškia 6-ojo maršrutinio taksi atstovai, nors jie patys esą galėtų dalyvauti tokiame konkurse.

"Buvo priimtas politinis sprendimas, kad maršrutiniai taksi turi būti nauji. Taip nuspręsta, nes jie yra orientuoti į didesnes pajamas gaunančius keleivius, juose negalioja lengvatos, keleiviai gali išlipti ne tik stotelėse, važiuojama kur kas greičiau. Gana dažnai jomis naudojasi ir automobilio dėl įvairių priežasčių turintys atsisakyti vairuotojai, tad ir paslauga turi būti aukštesnio lygio. Deja, bet miestas kol kas neturi tiek finansinių resursų, kad galėtų reikalauti ir naujų autobusų, nes tai lemtų didesnes kainas. 2A, 13, 14A, 21, 21A maršrutai yra priskiriami autobusams, nes juose galioja lengvatos, mažesnės talpos transporto priemonės stoja tik stotelėse, tad ir atitinkamai nuleidžiama jų amžiaus kartelė - mašinos turės būti ne senesnės kaip 10 metų", - aiškino G. Neniškis.

Prieš penkerius metus po pirmojo maršrutinių taksi integracijos į bendro bilieto sistemą buvo sukurti trys maršrutų paketai - be centrinio, kuriam dabar skelbiamas konkursas, dar yra ir pietinis (11A, 11B ir 20, veža V. Mėlinavičiaus individuali įmonė) ir šiaurinis (7, 15A ir 15B, veža UAB "Autoklasrida"). Pasak G. Neniškio, pastarosioms įmonėms buvo pritaikyta galimybė 2,5 metų pratęsti sutartis, nes KKT tenkino jų paslaugų kokybė.

"Centrinio paketo maršrutais veža jungtinę veiklą pasirašiusios įmonės "Dešimtas maršrutas" ir "Vežesta". Jų paslaugos mūsų netekino, tad buvo paskelbtas naujas konkursas. Kaip pavyzdį galiu paminėti, kad 2A maršruto trasa sudaro tik apie 0,3 procento visos miesto autobusų ridos, jis perveža tik apie 0,5 procento keleivių, tačiau dėl jo buvo gaunama apie trečdalį visų skundų. Ypač jautrus ir 21-asis maršrutas, kur kam nors įvykus žmonės lieka visiškai be susisiekimo", - sakė G. Neniškis.

Jis atmeta įtarinėjimus, kad konkurso sąlygos pritaikytos kuriai nors konkrečiai įmonei.

"Konkurso sąlygas pasiėmė jau apie 10 potencialių dalyvių. Kai kurie iš tai padariusiųjų yra gamintojai, tačiau konkurencija, manau, tikrai bus nemenka, yra visi pagrindiniai Lietuvos rinkos žaidėjai. Konkurso dalyviai privalo turėti transporto priemones, kuriose mažiausiai būtų 22 vietos, iš kurių 6 gali būti stovimos. Klaipėdos-Kretingos ir Klaipėdos-Palangos konkursų atveju irgi reikalaujama naujų maršrutinių taksi, o autobusai turi būti ne senesni kaip 13 metų", - sakė KKT direktorius.

Su centrinio maršrutų paketo konkurso nugalėtojais vėl būtų pasirašoma 5 metų trukmės sutartis su galimybe ją pratęsti 2,5 metų. G. Neniškis tikisi, kad konkursines procedūras pavyks užbaigti iki rugsėjo, nes buvo pakeisti teisės aktai, apsunkinantys bylinėjimąsi dėl viešųjų pirkimų, kai iš esmės siekiama vien juos vilkinti.

"Nevienodos konkurencijos sąlygos"

Romanas LAPAS, UAB "Audresta" direktorius (6-asis "mikriukų" maršrutas)
Taip, iš tiesų skundžiamės ir mes, nes yra nevienodos konkurencijos sąlygos. Juk centrinio maršruto transporto priemonės irgi miestu važiuoja. Ar Sportininkų rajone ne tokie patys klaipėdiečiai gyvena? Kodėl jos turi būti nežemagrindės, nenaujos? Iš mūsų reikalaujama naujų, žemagrindžių, su vieta neįgaliajam, kurios kainuoja apie 100 000. O 10 metų jau kainuoja apie dešimt kartų pigiau.
Su dabartiniais savo automobiliais negalime dalyvauti tokiame konkurse, nes nors jie ir yra 6-7 metų, tačiau juose nėra 22 vietų. Reikalauja turėti mašinas, tad reikėtų nusipirkti, atrodo, bent šešias. Tačiau jei nelaimėsiu konkurso, tai kur man jas paskui dėti?
Kreipėmės į advokatą, bet iš tiesų nebežinome, ką ir daryti. Absurdas ir tiek, neapsisprendėme dar, ar bylinėtis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder