Klaipėdos mieste viešojo transporto paslaugas teikia trys vežėjai: UAB Klaipėdos autobusų parkas, UAB "Pajūrio autobusai" ir KTKB "Gintarinis vairas". Visi jie priklauso tai pačiai Klaipėdos miesto viešojo transporto bilietų sistemai, kurios veiklą koordinuoja VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas".
UAB "Klaipėdos autobusų parkas", kuris yra Savivaldybės įmonė, aptarnauja daugiausiai maršrutų. Šios bendrovės autobusai rieda, pažymėti numeriais 1, 1A, 5, 8, 10, 11, 12, 16, 18, 19, 2. Bendrovės direktorius Vaidas Ramanauskas giriasi, jog jo vadovaujama įmonė vienintelė uostamiestyje keleivius veža ekologišku transportu. "2017 metais Klaipėdos gatvėmis pradėjo važinėti 41 naujas autobusas ir dar 10 naudotų, tačiau taip pat ekologiškų, varomų suslėgtosiomis gamtinėmis dujomis. 2018 metų pabaigoje - 2019 metais bus įsigyta dar 17 ekologiškų autobusų. Šiuo metu bendrovės parką sudaro 72 autobusai, iš jų pusšimtis - ekologiški. Ekologiško transporto eksploatacija yra brangesnė, tačiau brangiausias dalykas yra žmonių sveikata", - įsitikinęs pašnekovas.
Klaipėdos autobusų parko pranašumas ir išskirtinumas, pasak vadovo, yra nuosava plovykla ir remonto dirbtuvės. "Jos suteikia mums galimybę nuolat palaikyti puikią techninę ir higieninę autobusų būklę. Daugiau pranašumų prieš kitus vežėjus neturime. Dirbame kaip uždara akcinė bendrovė ir jokių papildomų Savivaldybės dotacijų negauname. Mums moka pagal ridą", - aiškino direktorius.
Naujais ir kokybiškais autobusais UAB "Klaipėdos autobusų parkas" atsinaujino Europos Sąjungos lėšomis. "Dalyvauti šiame projekte siūlėme ir kitiems Klaipėdos vežėjams, tačiau jie atsisakė", - teigė V. Ramanauskas.
UAB "Pajūrio autobusai" aptarnauja 2, 4, 4A, 6, 15 maršrutus. Bendrovės direktorius Leonas Šiaulys teigė, kad autoservisas pagal galimybes nuolat atnaujinamas ir aptarnavimo kokybė gerinama. "Šiuo metu uostamiesčio gatvėmis važinėja 35 mūsų bendrovės autobusai. Kiekvienais metais ką nors nurašome ir įsigyjame naujų transporto priemonių. 2017-aisiais buvo atnaujinti 2 autobusai, o per 3 pastaruosius metus iš viso atnaujinta 30 autobusų. Taip pat pakeistas sėdynių gobelenas, sėdynės valomos cheminiu būdu. Žinoma, žmonės norėtų, kad autobusai būtų ir su kondicionieriais, tačiau gyvename pagal galimybes", - pasakojo direktorius.
L. Šiaulys neslėpė, jog konkurencija tarp uostamiesčio vežėjų yra iškreipta. "Lygių nėra. Konkurentai vykdo mažiau ridos... Dirbame 20 metų, ieškome kompromisų. Anksčiau atrodėme geri, bet kai Klaipėdos autobusų parkas įsigijo naujų autobusų - mes atrodome blogesni", - pripažino pašnekovas.
KTKB "Gintarinis vairas", aptarnaujančio 3, 9, 14, 17, 21 maršrutus ir važinėjančio tik šiaurinėje Klaipėdos dalyje, vadovas Raimondas Žeimys teigė, jog visi autobusai atitinka sutartyje numatytus reikalavimus. "Pagal sutartį autobusai neturi būti senesni nei 13 metų. Taip ir yra. Atitinkame ir kitus Savivaldybės numatytus reikalavimus, autobusai nudažyti mėlyna spalva, papuošti lipdukais. Skirtumas tik tas, jog mūsų autobusai - varomi ne suskystintomis dujomis, o dyzeliniu kuru", - aiškino R. Žeimys. Anot vadovo, "Gintariniam vairui" priklauso 32 uostamiesčio gatvėmis važiuojantys didieji autobusai.
Rašyti komentarą