Jau steigiant šį maršrutą buvo aišku, kad jis bus nuostolingas. Tą rodė ir mūsų keleivių srautų analizė, ir Kauno bei Vilniaus patirtis – šie miestai irgi buvo nusitiesę naktinius maršrutus, tačiau jų atsisakė. Taigi nelaukėme pelnų, tik siekėme konkrečia patirtimi patikrinti nuostolių prognozes ir pasiruošti kitų metų „naktinuko“ sezonui.
Dabar jau esame susivedę statistinius „naktinuko“ rezultatus. Per visą darbo laiką maršrutu važiavo 2 987 keleiviai. 1 675 keleivis atsiskaitė elektroniniu bilietu, o 1 312 pirko bilietą už grynuosius. Geriausias pajamomis ir keleiviais mėnuo mums buvo liepa, o mažiausiai keleivių važiavo ir, atitinkamai, pajamų gavome – rugsėjį ir spalį.
Naktinukas padidino bendrą Klaipėdos viešojo transporto patrauklumą. Mūsų keleivis su tuo pačiu terminuotuoju bilietu galėjo savaitgaliais be jokio papildomo mokesčio judėti mieste visas 24 valandas, vėlai grįždamas namo taupyti išlaidas taksi. Pastaroji aplinkybė yra svarbi: miesto taksistai, naktį neturėdami konkurencijos, iki tol nesirūpino paslaugos kokybe ir kaina. Bandymai drausminti taksistus administracinėmis priemonėmis iki šiol nėra labai sėkmingi, tad konkurencinės rinkos elementų įvedimas naktiniame transporte privertė ir juos pasitempti. Mūsų maršrutu važiavo visiškai naujas mažasis autobusas, jį vairavo patys geriausi maršrutą aptarnaujančio vežėjo vairuotojai.
Nepasitvirtino mūsų būgštavimai, kad naktiniai keleiviai bus triukšmingi ir neramūs. Per visą N1 kursavimo laiką neužfiksavome nė vieno rimtesnio incidento. Taigi didžiuojamės mandagiais ir kultūringais naktinio keleiviais, esame dėkingi ir N1 vairuotojams už itin profesionalų darbą.
Nustojus kursuoti N1, dabar populiariausiojo 8-ojo maršruto autobusas darbo dieną iš autobusų stoties anksčiausiai išvažiuoja 4:38, vėliausiai į stotį grįžta 23:56. Dar maždaug iki valandos po vidurnakčio mieste važinėja nelabai reguliarūs ir patikimi maršrutiniai taksi, ir po pirmos valandos nakties vėlyviems keleiviams jau tenka naudotis taksi. Toks viešojo transporto režimas Klaipėdoje išliks iki pavasario.
Įvertinę praėjusio sezono patirtį, kitais metais N1 maršruto autobusą į trasą turbūt grąžinsime jau balandį, o sezoną užbaigsime irgi anksčiau, rugpjūčio pabaigoje.
Rašyti komentarą