Didžiausia mieste keleivinio transporto bendrovė pakeis seniausias ir labiausiai susidėvėjusias viešojo transporto mašinas naujesnėmis.
Pasitiki vokiška technika
Vokišku dizainu, kokybe ir galiausiai vokiška priežiūra pasitikintis Klaipėdos autobusų parkas įsigijo 6 trumpas ir 3 pailgintas transporto priemones. Iš vokiečių įsigyti autobusai ne tik techniškai tvarkingi, bet ir paruošti pagal klaipėdiečių pageidavimus.
"Tiekėjai pasirūpino, kad perkamos mašinos būtų nudažytos mėlyna spalva, kaip reikalaujama mūsų miesto taisyklėse", - sakė Jelizaveta Daugininkienė, UAB Klaipėdos autobusų parko generalinė direktorė.
Direktorė pabrėžė, jog šiuo metu jau gauti 8 autobusai (dar vienas į Klaipėdą bus atgabentas sausio pradžioje) yra labai geros būklės - važinėjo Vokietijoje iki paskutinės pardavimo dienos ir nerūdijo aikštelėje. Visos transporto priemonės yra žemagrindės, jose įdiegta reikalinga elektronika ir informacinės sistemos. Trumpuosiuose MAN autobusuose yra 35 sėdimos ir beveik 100 stovimų vietų, o ilguosiuose "Mercedes-Benz" paruoštos 43 sėdimos ir apie 170 stovimų vietų.
Paklausta, kodėl buvo pasirinkti būtent tokie autobusai, J. Daugininkienė paaiškino, jog jų bendrovė laikosi Vakarų Europoje galiojančio principo, jog mieste kursuotų to paties modelio ar bent to paties gamintojo autobusai.
"Pirmiausia, taip praktiškiau - bendrovės vairuotojai ir remontininkai gerai pažįsta tos pačios markės autobusus, tad juos paprasčiau prižiūrėti, o sugedus - taisyti. Kitas aspektas - įvaizdis. Autobusai yra miesto veidas, tad progresyvūs Europos miestai stengiasi nepadaryti gatvėse viešojo transporto "mišrainės" paleisdami į maršrutus skirtingų gamintojų autobusus", - aiškino direktorė.
Senesnius parduos
Šiuo metu įmonė turi 73 miesto maršrutus aptarnaujančius autobusus. Įsiliejus naujoms transporto priemonėms jų skaičius parke nepasikeis - senuosius bus bandoma parduoti.
"Įsigytais naujesniais pakeisime 19-21 metų autobusus. Jie yra geros būklės, puikiai veikia. Būtų gaila juos ardyti dalims. Visgi pagal sutartis su miesto transporto administratoriais esame įsipareigoję senesnius autobusus patraukti iš miesto, o laikyti juos nenaudojamus yra nuostolinga", - tvirtino J. Daugininkienė ir priminė jog mašinos amžius visame pasaulyje yra tik formalus kriterijus. Labiausiai transporto priemonės kainą lemia techninė būklė, rida ir jo priežiūra.
"Mūsų 20 metų atitarnavę ir kasdien profesionaliai prižiūrėti autobusai dažnai yra netgi vertingesni, techniškai pranašesni už perpardavinėtojų skelbimuose siūlomus jaunesnius modelius", - reziumavo direktorė.
Ateityje - ekologiški autobusai
Klaipėdos autobusų parko atnaujinimas vyksta sparčiau nei planuota. 2015-ųjų pradžioje ketinta pirkti 9 autobusus, tačiau metams baigiantis jų įsigyta net 15.
"Šiemet išsivertėme be valstybės ir Savivaldybės finansinės paramos. Autobusų atnaujinimui naudojome savo uždirbtas lėšas, šiek tiek skolinomės iš bankų. Bendrovės finansiniai rodikliai yra geri, tad bankai mumis pasitiki ir suteikia lėšų ne tik transportui, bet ir patalpoms, įrangai atnaujinti", - sakė J. Daugininkienė.
Kitais metais tokio masinio autobusų pirkimo nežadama, tačiau tikimasi gauti Europos Sąjungos paramą ekologiškiems autobusams įsigyti. Jei viskas seksis sklandžiai, jau 2017 m. į miesto gatves turėtų pajudėti net 12 naujų dujinių autobusų. Šiuo metu iš 73 Klaipėdos autobusų parko miesto maršrutais vežančių autobusų 35 yra ekologiški, varomi gamtinėmis dujomis ir elektra.
Rašyti komentarą