Pirmą naktį važiavo 18 keleivių

Pirmą naktį važiavo 18 keleivių

Jeigu šeštadienį mieste užsibūsite iki vėlumos – ne bėda. Namo jus parveš VšĮ Klaipėdos keleivinio transporto (KKT) autobusiukas. Šiąnakt pradėjo kursuoti naktinis N1 maršruto autobusas. Gegužės 2 d. 00,00 val. iš Liepojos stotelės prie vasaros estrados į pietinė miesto dalį pajudėjo naujutėlaitis, visas dar blizgantis raudonas autobusiukas, vairuojamas per 20 metų vairuotojo darbo patirtį turinčio Audriaus Butkaus. Tai buvo pirmas šios transporto priemonės ir naujo maršruto reisas.

Autobusiukas kursavo iki 5 valandos ir padarė 5 reisus. Neskaitant miesto valdžios, kurios atstovai patys ryžosi išbandyti naujovę, per visą naktį jis vežė 18 žmonių, jokių incidentų nebuvo. „Naktį visko gali pasitaikyti, mūsų apsauga - telefonas 112, bet , manau, didelių problemų neturėsime. Kai žmonės pripras, keleivių bus“, - sakė A. Butkus. Kol kas jis yra vienas šio autobusiuko vairuotojas, bet po kurio laiko bus ir antras.

15 metų Justas į autobusiuką pateko atsitiktinai, nežinojo, jog pradeda toks kursuoti, ir buvo maloniai nustebintas. „Pagalvojau, jog tai užsakytas autobusas, nes pamačiau jame sėdintį miesto merą. Man tas pats, ar su paprastais žmonėmis važiuoti, ar ne“, - juokavo 18 metų Aivaras. Abu vaikinai tvirtino, kad tokia paslauga labai reikalinga, nes klaipėdiečiai, užsibuvę ilgiau mieste, patiria šiokių tokių problemų - daugeliui su taksi važiuoti per brangu. Jų manymu, turint omenyje, kad vežama naktį, 3,5 Lt bilieto kaina yra visai tinkama.

Taigi pradėta teikti nauja paslauga Klaipėdos gyventojams. Vasaros sezono metu penktadienio ir šeštadienio naktimis keleivius į pietinę miesto dalį veš 17 sėdimų vietų turintis autobusiukas. Jis nuo Liepojos stotelės važiuoja Herkaus Manto, Tiltų gatvėmis, Taikos prospektu, Smiltelės gatve iki Vingio gatvėje esančios Jūrininkų stotelės. Čia pastovi 6 minutes ir grįžta atgal. Kokiose stotelėse stoja, galima susižinoti KKT interneto svetainėje.

Pirmą bilietą naujame autobuse nusipirko Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas. Bilietų kainos autobuse – 3,50 Lt – be nuolaidų, 1,75 Lt – su 50 proc. ir 0,70 Lt – su 80 proc. nuolaida. Galioja ir kartiniai elektroniniai bei popieriniai bilietai, ir terminuoti bilietai, liaudies vadinami mėnesiniais, metiniais, studentiškais, moksleiviškais.

„Džiaugiuosi, kad Klaipėda tas miestas, kuris gyvena ne tik dienos ritmu. Smagu taip važiuoti ir matyti, kad gyvybės mieste yra ir naktį, be to, kad yra galimybė pasinaudoti viešuoju transportu, kuris sujungia miesto šiaurinę ir pietinę dalis. Labai graži iniciatyva, manau, prigis ir eksperimentas visiškai pasiteisins. Žinoma, tam reikia laiko. Tai ypač gera žinia jaunimui, kuris lankosi senamiestyje ir jam grįžimas būdavo problema. Dabar jis pajus, kad viešasis transportas nemiega ir naktį. Kaip pirma kregždė šis visiškai naujas ir labai patogus autobusas tokiam tikslui yra optimalus variantas. Tai net galėtų tapti tam tikra atrakcija, nes pervažiuoti per visą miestą už 3,5 lito, pasigėrėti naktine Klaipėda, pajusti jos naktinį pulsą - potyrių vertas eksperimentas“, - kalbėjo V. Grubliauskas.

Tokios paslaugos miesto gyventojams pageidavo miesto valdžia. Anksčiau maršrutiniai taksi važiuodavo iki 2 valandos, vėliau - iki 1, o dabar jau ir iki 24 val. ir tai yra gana reti. Pasak KKT direktorius Gintaro Neniškio, finansiniu požiūriu šis maršrutas KKT tikrai neatsipirks. „Mes suprantame, kad apie 90 proc. šio maršruto keleivių bus studentai ir jaunimas, grįžtantys iš naktinių pasilinksminimų, tad pelno ir nesitikime. Tačiau moderni viešojo transporto sistema turėtų būti tokia, kad veiktų 24 valandas per parą. Keleivių gausumas šiame maršrute priklausys nuo gero oro. Beje, jis bus patogus ir daliai žmonių, kurie vėlai baigia darbą. Taigi dalis keleivių bus ir grįžtantieji iš darbo“, - kalbėjo KKT vadovas.

Beje, tokius naktinius autobusus turėjo ir Vilnius bei Kaunas. Pasak G. Neniškio, šiuose miestuose, 90 proc. tokiais maršrutais naudojosi studentai. Maršrutai buvo sudaryti taip, kad iš centrinės miesto dalies autobusai važiuotų į tuos rajonus, kuriuose yra studentų bendrabučiai. Tačiau sostinė jau atsisakė tokio maršruto, nes tai labai brangu. Vilniečiai šiam tikslui naudojo didelį autobusą ir jis nelabai ką tesurinkdavo. Nors ir bilieto kainą padidino, tačiau surinktų pinigų tokiam maršrutui eksploatuoti nepakako. O Kaunas tokį maršrutą tebeturi.

„Viešojo transporto reguliarus buvimas užtikrina tam tikrų vietų gyvybingumą. Studentai gali ilgiau pabūti mieste. Klaipėda ir anksčiau turėdavo naktinio važiavimo tradicijas. Maršrutinių taksi klestėjimo laikotarpiu 8 ir 9 maršruto taksi važiuodavo visą naktį ir tai nebuvo jokia problema“, - sakė KKT direktorius G. Neniškis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder