Kol kas valdininkai nori gauti politikų principinį sutikimą, kad reikia tai daryti. Jei toks sprendimas bus priimtas, tuomet ir prasidės "meninė dalis" - labiausiai tinkamos spalvos paieškos.
Priminsime, kad 2015 metais buvo nuspręsta, kad Klaipėdoje važinėjančius autobusus reikia nudažyti mėlynai. Dabar didžioji dalis autobusų jau yra perdažyti, likusieji "pamėlynuos" iki rugsėjo 1 d.
"Kadangi ši idėja pasiteisino, panašios procedūros siūlome laikytis ir maršrutinių bei lengvųjų automobilių taksi apipavidalinimo atžvilgiu", - vakar miesto Tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto posėdyje siūlė Savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Preliminariai skaičiuojama, kad ši idėja galėtų būti įgyvendinta iki 2018-ųjų liepos.
Politikai entuziastingai sutiko šią idėją. Esą reikia ne tik parinkta spalva perdažyti visas minėtas transporto priemones, bet ir dar labiau jas kontroliuoti.
"Ypač mieste reikia tvarkyti taksi ūkį. Reikia ne tik juos vienodai nudažyti, bet ir siekti, kad automobiliai nebūtų senesni nei 4 metų, kad vairuotojai būtų tvarkingi", - kalbėjo minėto komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila.
Jam antrino kolega Tomas Meškinis. Pasak jo, mieste turėtų būti įrengtos aiškios taksi automobilių stotelės, nes dabar esą jie stovi kur nori ir burzgia žmonėms po langais.
"Bent jau senamiestyje yra įrengti ženklai, neleidžiantys taksi automobiliams stovėti įjungtais varikliais", - priminė R. Mockus.
T. Meškinis norėtų, kad miesto Tarybai būtų leista patvirtinti galimus maksimalius taksi įkainius. Esą tokia praktika egzistuoja Rygoje.
"Reikėtų rimčiau kontroliuoti ir maršrutinius taksi. Esu pats ne kartą matęs, kaip jie per senamiesčio grindinį lekia kone 80 km/h greičiu. Ne kartą greitai stabdydami ir keleivius sužalojo", - kalbėjo T. Meškinis.
R. Mockus tikino, kad su policija bendradarbiaujama, tad kontrolės pakanka.
"Gal ir yra keletas pietietiško temperamento vairuotojų. Dabar yra likusios tik trys maršrutinių taksi įmonės. Nuo kitų metų rugsėjo baigsis sutartys su jomis, tad bus svarstoma, gal maršrutinius taksi integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą", - minėjo R. Mockus.
Teisė savivaldybių institucijoms nustatyti, kokia spalva gali būti nudažytos keleivinės kelių transporto priemonės, įsigaliojo ne taip ir seniai - pernai vasarį, kai Susisiekimo ministerijoje buvo pakoreguoti tam tikri teisės aktai.
Nepritariu
Michailas ZBARAZSKIS, Klaipėdos taksi vežėjų asociacijos vadovas
Pirmą kartą girdžiu apie tokią idėją. Žinoma, kad jai nepritariu. Įsivaizduokite, kokias išlaidas patirs taksi įmonės, jei bus nuspręsta, kad Klaipėdoje visi taksi automobiliai turi būti žalios arba raudonos spalvos. Juk niekas nekompensuos dažymo išlaidų. Mano žiniomis, servise vieno automobilio perdažymas kainuoja apie 1,2 tūkst. eurų. Dar suprasčiau, jei pereinamasis laikotarpis būtų 5-7 metai arba tokį nurodymą būtų reikalaujama įvykdyti tiems, kurie išsiima naują leidimą. Stebiuosi, kad mūsų niekas neklausė nuomonės, o tiesiog nori "nuleisti" tokį nurodymą iš viršaus. Mano žiniomis, Klaipėdoje dabar yra išduota apie 600 leidimų užsiimti taksi veikla.
Svarbu, kokia bus spalva
Audrius PETROŠIUS, 9-ojo maršruto atstovas
Aš už tai, kad mieste važinėtų tvarkingos ir estetiškai atrodančios transporto priemonės. Tik svarbu, kad būtų išrinkta tinkama spalva. Kad ir ta pati mėlyna, kaip buvo perdažyti autobusai. Jei vieningai, tai vieningai.
Rašyti komentarą