Rytinio piko metu, dar prieš aštuntą valandą, ėmė ilgėti Herkaus Manto gatve miesto centro link važiuojančių automobilių ir viešojo transporto eilė, ir ji vos vos judėjo. Pavyzdžiui, kelių šimtų metrų atkarpai nuo Lietuvininkų aikštės iki S. Daukanto gatvės įveikti reikėjo net 10 minučių. Kamštis aptirpo tik apie devintą valandą.
Šie kamščiai tapo eismo reguliavimo įrangos keitimo pasekme - Herkaus Manto ir S. Daukanto gatvių sankryžoje senus šviesoforus pakeitus naujais buvo pakeistas ir jų veiklos režimas.
Priminsime, jog tai padaryta Savivaldybės Saugaus eismo komisijos, dar praėjusią vasarą dviratininkams nurodžiusios naudotis viena eismo juosta su autobusais, sprendimu. Siekiant užtikrinti jų saugumą nuspręsta pakeisti važiavimo per sankryžą tvarką užtikrinant "saugų" posūkį kairėn.
Taip vietoje dviejų šviesoforo veiklos fazių suprogramuotos trys. Viena jų leidžia Herkaus Manto gatve judėti tiesiai miesto centro link arba sukti kairėn, o tuo metu transportas, važiuojantis priešinga kryptimi - šiaurinės miesto dalies link (arba taip pat sukantis kairėn) - priverstas stovėti. Jam pajudėti leidžiama tik įsijungus kitai fazei, o tuo metu važiuojantieji į miesto centrą sustabdomi. Trečia fazė sustabdo eismą Herkaus Manto gatve ir leidžia jį S. Daukanto gatve.
Kiekviena fazė trunka po 30 sekundžių, tad nespėję sankryžos degant žaliam signalui pervažiuoti vairuotojai priversti savo eilės laukti visą minutę.
VAKAR RYTĄ įsigalioję eismo reguliavimo pokyčiai Herkaus Manto ir S. Daukanto gatvių sankryžoje tapo didelių transporto eilių priežastimi. Skaitytojo nuotr.
"Kartais taip jau būna - kai bandai įdiegti kokią nors naujovę, iš pirmo karto ne visada pavyksta. Taip atsitiko ir dabar - tapo aišku, kad laiką reikės koreguoti. Ko gero, rytais teks pailginti žalio signalo švietimo laiką Herkaus Manto gatve važiuojantiems miesto centro link, o galbūt vakare - judantiems priešinga kryptimi", - "Vakarų ekspresui" aiškino Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Jis vakar kartu su kitais Savivaldybės darbuotojais ir šviesoforus prižiūrinčios įmonės "Gatvių apšvietimas" atstovais dalyvavo specialiai šiai problemai išspręsti surengtame pasitarime.
Jame nuspręsta situaciją įdėmiai stebėti vakarinio piko metu (vakar) ir per rytinį piką (šiandien).
"Bandysime paskaičiuoti, kaip optimaliai paskirstyti laiką kiekvienai fazei, ir tada priimsime konkretų sprendimą. Tačiau realiai pakeitimai bus įgyvendinti ne taip greitai - pagal sutartį, perprogramuoti šviesoforo smegenis gali ne "Gatvių apšvietimas", o jiems įrangą tiekianti Vokietijos bendrovė "Stührenberg GmbH". Tą vokiečiai padarys nuotoliniu būdu. Tikimės, tam prireiks ne daugiau nei kelių dienų", - vylėsi L. Dūda.
Anot jo, transporto eilės susidarė dar ir dėl to, kad vairuotojams pakeista šviesoforo veikla buvo neįprasta.
"Kai kurie nedrįso sukti kairėn, laukė ir norėjo praleisti važiuojančiuosius tiesiai, nors šių ir nebebuvo. Ateityje žmonės pripras, kamščiai tikrai nebus tokie dideli. Dabar tiesiog viskas sutapo - daugiau automobilių, nes tai - pirma diena po moksleivių atostogų, sniegas, ribotas matomumas.
Be to, didelės eilės, ypač autobusams skirtoje eismo juostoje, susidarė dar ir dėl to, kad ja naudojosi ir lengvųjų automobilių vairuotojai. Jei nori sukti dešinėn, nebūtina iš anksto rikiuotis į pirmąją juostą, tą reikėtų daryti jau arčiau sankryžos - vairuotojai tikrai spės persirikiuoti, juk dabar, atsiradus tam saugiam kairiniam posūkiui, antroji eilė juda be sustojimų.
Kreipsimės į Kelių policiją ir prašysime, kad jie kiek pakontroliuotų situaciją, drausmintų "A" juosta važiuojančius vairuotojus", - žadėjo L. Dūda.
Rašyti komentarą