Nuo rudens pagal naujas 7-erių metų trukmės sutartis pradedantys dirbti tie patys vežėjai tvirtina, kad jau yra pasiruošę ir šiems reikalavimams, ir nurodymui, kad autobusuose turi būti vaizdo registratoriai.
Tačiau autobusų išorė keisis tik palaipsniui, nes vežėjai sugebėjo įtikinti miesto valdžią, jog visiems bendra mėlyna spalva autobusai turi būti perdažyti ne iki šio, o iki 2016-ųjų rugsėjo.
Dažys pamažu
Naujosiose sutartyse įrašyta, kad vairuotojai privalės turėti vienodą aprangos kodą - kelnes, marškinius ir liemenę ar megztinį šaltesniam metų laikui. Vaizdo registratorių autobuse turės būti net trys - vienas fiksuos gatvės vaizdą autobuso priekyje, kitas - duris, o trečias - visą saloną. Tikimasi, kad tai ne tik padės kelti vairuotojų kultūrą, bet ir padės nustatyti incidentų priežastis. Kiekvienas autobusas taip pat privalės turėti elektronines švieslentes, skelbsiančias jo maršruto numerį.
Yra įtvirtinti ir reikalavimai autobusų amžiui. Jie turės būti ne senesni nei 21-22 metų. Mažesnės talpos autobusiukams, kurie dabar kartais kursuoja 1 ir 12 maršrutu, amžiaus kartelė aukštesnė - jie negalės būti senesni nei 15 metų. Iki šiol gatvėse yra ir ketvirtį amžiaus "nugyvenusių" autobusų. Visos įsigyjamos transporto priemonės privalės būti žemagrindės, išskyrus mažuosius autobusiukus.
Sutartyse yra įrašyta, jog visi autobusai turi būti tokios spalvos, kokios pageidauja miesto valdžia. Žinia, politikai po ilgų diskusijų liepos pradžioje apsisprendė, kad autobusai turės būti nudažyti mėlyna spalva su raudona-geltona juosta. Šis reikalavimas netaikomas tik neseniai Klaipėdos autobusų parko (KAP) įsigytiems naujiems ekologiškiems autobusams.
Mažiausiai vargo dėl visų šitų reikalavimų turi būtent Savivaldybės valdomas KAP, nes jo vairuotojai jau senokai dėvi uniformas, autobusuose yra vaizdo registratoriai.
"Reklamų ant mūsų autobusų šonų nėra jau labai seniai. Dėl švieslenčių problemų irgi nėra. Mėlynai jau nudažėme tris autobusus. Manau, kad kitų metų rugsėjis yra tinkamas terminas perdažyti autobusus, kurie nuolat dirba", - sakė KAP vadovė Jelizaveta Daugininkienė.
Bendrovės "Pajūrio autobusai" vadovas Leonas Šiaulys teigė, kad nuo rusėjo 1-osios jo vairuotojai šoks į juodas kelnes, vilksis šviesiai pilkus arba mėlynus marškinius, turės ir liemenes.
"Apie žiemą dar galvojame, bet tikriausiai bus megztiniai su logotipais. Vyrai seniai žinojo, kad taip bus, tad jokio pasipriešinimo nebuvo, kai matavom kiekvieną. Drabužius užsakėme iš vienos specializuotos bendrovės. Uniformos nepareikalavo didelių investicijų, bet sudėjus ir registratorius, ir švieslentes, ir autobusų dažymą, išeina tikrai nemažai, esame prispausti, nes konkurse juk buvo uždėta riba, kad vežtume už mažesnę kainą. Gelbsti tik pigesnis kuras", - sakė L. Šiaulys.
Žinia, VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) į konkurso sąlygas buvo įrašiusi maksimalią pageidaujamą kainą, kuri buvo mažesnė nei iki šiol mokama. Pasibaigus konkursui paaiškėjo, kad KAP pailginto autobuso ridos kilometras atsieis 1,37 Eur, įprasto - 1,19 Eur, mažesnės talpos - 0,98 Eur. Mažesnius ekologinius reikalavimus turintys įgyvendinti "Pajūrio autobusai" ir "Gintarinis vairas" už įprastinio miesto autobuso ridos kilometrą uždirbs 1,04 euro. Tai yra vidutiniškai 5 proc. mažesni tarifai nei dabartiniai.
Pasak L. Šiaulio, rugsėjo 1-ąją į miestą jau išvažiuos trys mėlynai nudažyti šios įmonės autobusai.
"Dažysime palaipsniui, kad spėtume iki kito rugsėjo. Žiemą sustosime, o pavasarį vėl atnaujinsime dažymo darbus", - sakė jis.
O bendrovė "Gintarinis vairas" kol kas dar neperdažė nė vieno savo autobuso, nes esą tik neseniai buvo gauti visi reikiami spalvų kodai, reikalavimai dėl juostų ir kitų elementų. Tačiau, pasak jos direktoriaus Raimondo Žeimio, pirmuosius autobusus žadama paversti mėlynais dar šiemet.
"Visi kiti reikalavimai yra įvykdyti, kaip ir įsipareigojome - ir dėl švieslenčių, ir dėl vaizdo registratorių, ir dėl uniformų. Jas sudarys mėlyni marškiniai ir tamsios kelnės. Žiemą, ko gero, bus megztukai. Pirkome juos iš vieno tiekėjo", - sakė R. Žeimys.
Gali bausti
Pasak KKT vadovo Gintaro Neniškio, jei vežėjai sugalvotų pagudrauti, jiems grėstų rimtos finansinės sankcijos.
"Žinoma, kad kontroliuosime, kaip laikomasi įsipareigojimų. Nemanau, kad vežėjai rizikuotų sutarties vykdymo užtikrinimo garantijomis, kurios siekia 50 000 eurų", - sakė pašnekovas.
Nors nuo rugsėjo įsigalioja ir reikalavimas, kad reklama galima tik ant autobuso galinės dalies, G. Neniškis pripažįsta, jog nebus prašoma privatininkų nulupti dabar jų autobusų šonus "puošiančias" reklamas, nes tik jas nulupus, o autobusų nenudažius vaizdas būtų gerokai prastesnis.
Rašyti komentarą