Kad situacija šioje srityje gerėja, rodo ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) patikrinimų rezultatai, ir "Vakarų ekspreso" atliktas eksperimentas. Jo metu išsiskyrė tik Savivaldybės valdomo Klaipėdos autobusų parko (KAP) vairuotojai - kiekvienas iš jų buvo su kaklaraiščiu, bet marškinių spalvų gama, ko gero, pranoko net vaivorykštę.
Kokie rezultatai?
"Vakarų ekspreso" fotoreporteris lygiai valandą Atgimimo stotelėje fiksavo, kaip apsirengę dirba miesto autobusų vairuotojai. Visi privačių bendrovių "Gintarinis vairas" ir "Pajūrio autobusai" vairuotojai paisė reikalavimo dėvėti atitinkamų spalvų marškinius, tik vienas 2 maršruto vairuotojas buvo ir su odine striuke, vienas 6 maršruto vairuotojas dėvėjo liemenę be logotipo, kitas - nepažymėtą megztinį. Liemenę be logotipo dėvėjo ir vienas 14 maršruto autobuso vairuotojas.
Tuo metu visi KAP vairuotojai buvo net ir su kaklaraiščiais, tačiau marškinių spalvos buvo itin įvairios - nuo gelsvų, žalių iki mėlynų ir rudų. Tik vienas jų dėvėjo mėlynus marškinius su įmonės logotipu. Iš kompanijos bene labiausiai išsiskyrė vienas 10-ojo autobuso vairuotojas, marškinius "papuošęs" ruda striuke.
EGZEMPLIORIAI. "Vakarų ekspreso" fotoreporteris lygiai valandą Atgimimo stotelėje fiksavo, kaip apsirengę dirba miesto autobusų vairuotojai. Nė vienas iš jų nedirbo su marškinėliais, tačiau kai kurie visgi sugebėjo išsiskirti iš uniformuotos minios. Eimanto Chachlovo nuotr.
KKT direktorius Gintaras Neniškis pripažįsta, kad net ir pasibaigus neoficialiam pereinamajam laikotarpiui - pirmajai rugsėjo savaitei - pradėtos vykdyti specialios kontrolės metu darbo netrūko.
"Kontrolieriai tikrindavo ir tai, ar yra įrengtos vaizdo kameros, ir tai, ar vairuotojai paiso aprangos kodo. Buvo užfiksuota ir gana egzotiškų variantų - buvo vairuotojų, apsirengusių marškinėliais, buvo ir pasirinkusių šortus, o ne kostiumines kelnes. Rašėme įspėjimus, vežėjai įsipareigojo taisytis ir tikrai tai daro. Svarbu, kad ant kiekvienų marškinių ar liemenės būtų logotipas, leidžiantis keleiviui žinoti, kokia firma teikia paslaugą", - sakė G. Neniškis.
Anot jo, teko sulaukti ir informacijos iš keleivių apie keletą vairuotojų, ignoravusių naująsias taisykles bei dirbusių su marškinėliais. Vienas iš jų - 9 maršruto autobuso vairuotojas - Europos krepšinio čempionato metu tikriausiai buvo pasidavęs patriotizmo bangai ir vilkėjo žalius sirgaliaus marškinėlius.
"Bet kuriuo atveju pažeidimai tikrai nebuvo tokio masto, kad reikalautume sutarties užtikrinimo garantijos - 50 000 eurų", - teigė KKT vadovas.
Pasak jo, geriausiai šioje srityje atrodo bendrovė "Pajūrio autobusai".
Kartais suplyšta kelnės
KAP generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė tikino, kad įmonėje jau nuo seno galioja tvarka, kad vairuotojai atrodytų tvarkingi - dėvėtų marškinius ir kaklaraištį.
"Naujuosiuose reikalavimuose vežėjams niekur nėra nurodyta marškinių spalva, tad kol kas vairuotojai rengiasi senaisiais drabužiais. Tačiau jau netrukus mus pasieks užsakytų naujų marškinių partija ir jau visi bus vienodi. Kiekvieno vairuotojo apranga bus ne tik su logotipu, bet ir su specialia kortele, kurioje užrašytas vardas ir pavardė", - sakė J. Daugininkienė.
Anot jos, įmonė kol kas iš KKT sulaukė pretenzijų dėl to, kad kai kurie vairuotojai dėvėjo ne kostiumines, bet džinsines kelnes.
"Kostiumas juk gali būti ir džinsinis, svarbiausia, kad būtų tvarkinga ir patogu vairuotojui, juolab, kad jis juk niekur nevaikšto, tik sėdi ir dėl to dažniausiai tų kelnių net nesimato. Tačiau tikrai paisysime visų reikalavimų", - sakė pokalbininkė.
Tiek "Pajūrio autobusų" direktorius Leonas Šiaulys, tiek ir "Gintarinio vairo" vadovas Raimondas Žeimys tikino, kad vairuotojai šiuo metu jau tikrai klauso ir paiso atitinkamų reikalavimų.
"Žinome tik apie vieną atvejį, kai vairuotojas važiavo su sirgaliaus marškinėliais. Tikriausiai buvo pasidavęs patriotizmo bangai. Aišku, gali pasitaikyti pavienių atvejų, kai tiesiog užsimiršo ar išsipurvino, bet tam turi ir pakaitinius drabužius. Tikrai jokio pyktybiškumo ar vairuotojų skundų dėl aprangos nėra", - sakė R. Žeimys.
L. Šiaulys teigė, kad kartais pasitaiko atvejų, kai vairuotojai dėvi ne tokias kelnes. Jis patvirtino iki "Vakarų ekspreso" atskriejusias žinias, kad vienas iš vairuotojų gana greitai sugebėjo ir suplėšyti naujas kelnes.
"Čia tiesiog žmogaus svorio, o ne kelnių kokybės problema. Jis sveria apie 150 kilogramų, kelnės nusmuko žemiau juosmens ir lenkiantis suplyšo", - pasakojo L. Šiaulys ir tvirtino, kad jokių pretenzijų dėl drabužių kokybės iš vairuotojų nesulaukė.
Rašyti komentarą