Apie tramvajaus atgaivinimo Klaipėdoje idėją savivaldybėje kalbama jau 9 metus, bet iki šiol nieko konkretaus nepadaryta.
2001 m. balandį uostamiesčio Tarybos patvirtintame Klaipėdos miesto plėtros strateginiame plane suformuluota idėja nutiesti greitojo tramvajaus liniją. 2003 m. savivaldybės užsakymu Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistai parengė visų rūšių miesto transporto vystymo galimybių studiją. Mokslininkai pasiūlė Klaipėdoje nutiesti dvi tramvajaus linijas. Vieną, jungiančią pietinius uostamiesčio rajonus su geležinkelio stotimi, kitą - besitęsiančią iki ligoninių komplekso. O perspektyvoje nutiesti ir regioninę tramvajaus liniją, jungiančią uostamiestį su Palanga. Mokslininkai prognozavo, kad tramvajaus pagrindimo studija galėtų būti atliekama 2007-2009 m.
2005 m. Klaipėdos miesto, rajono, Palangos ir Neringos savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartį "Quattro", kurioje tarp įvairių projektų numatyta ir pajūrio tramvajaus, jungiančio tris savivaldybes, idėja. Dokumente numatyta 2006-2011 m. parengti greitojo tramvajaus galimybių studiją.
2007 m. Klaipėdos apskrities specialistai parengė projektą "Greitojo tramvajaus Klaipėdos, Palangos miestų ir Klaipėdos rajono savivaldybėse įrengimas", kuriam pritarė Regiono plėtros taryba. Šio projekto rengėjai pasiūlė tiesti regioninę tramvajaus liniją nuo Klaipėdos iki Palangos ir Šventosios, taip pat tramvajumi sujungti Klaipėdą su Gargždais, Dreverna ir Kintais.
Pernai kovą Klaipėdos miesto savivaldybėje Prancūzijos kompanijos "Lohr Industrie" atstovai pristatė modernią vieno bėgio tramvajaus (autobuso ir tramvajaus hibrido) guminiais ratais, liniją. Šis ekologiškas, elektra varomas transportas, judantis greičiau už kitas visuomeninio transporto priemones ir galintis pervežti daugiau keleivių, jau naudojamas Prancūzijoje, Italijoje, Kinijoje. Jo įrengimas kainuoja apie 30 proc. pigiau nei klasikinio tramvajaus, riedančio bėgiais.
Tramvajaus sistemos galimybių studija galėtų kainuoti apie milijoną litų. Pasak Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir verslo plėtros skyriaus vedėjos Elonos Jurkevičienės, dabar ieškoma, iš kur gauti pinigų šiems darbams finansuoti.
"Svarstoma galimybė teikti regioninę paraišką, kurioje tramvajus būtų tarp kitų projektų, tačiau tuomet gautume tik 100-200 tūkstančių litų, o už tokią sumą atlikta studija būtų pernelyg paviršutiniška. Tad kol kas ieškome kitų finansavimo priemonių", - sakė E. Jurkevičienė.
Tuo tarpu kitame savivaldybės rengiamame dokumente - Senamiesčio atgaivinimo priemonių plane - tramvajaus sistemos reikalingumu ir realumu suabejota.
Istorija
Nuo 1904 m. Klaipėdoje veikė vienintelis Lietuvoje elektrinis tramvajus. Klaipėdos elektrinėje gaminama energija maitinamas tramvajaus tinklas jungė uostą ir geležinkelio stotį su centru bei atskirais priemiesčiais.
1934 m. privataus vietinio radijo savininkų reikalavimu Klaipėdoje tramvajų eismas buvo uždraustas (kurį laiką dar veikė atšaka į Smeltę), nes kėlė radijo bangų trukdžius.
Tramvajus uostamiestyje dar buvo atgaivintas sovietmečiu, tačiau nebuvo populiarus ir, praėjus vos 9 metams po jo įrengimo, buvo uždarytas.
Rašyti komentarą