Geležinkelio plėtrai - dalis Girulių miško

Geležinkelio plėtrai - dalis Girulių miško

Klaipėdos geležinkelio stoties Pauosčio geležinkelio kelyno rekonstrukcijai sutinkama paaukoti dalį Girulių miško, o mainais iš AB "Lietuvos geležinkeliai" tikimasi tam tikrų miesto plotų apželdinimo. Beje, atrodo, miesto idėja iškelti Klaipėdos geležinkelio stotį iš miesto centro jau nuėjo užmarštin.

Klaipėdos miesto tarybos Teritorijų planavimo komitete nors ir su pastabomis, bet iš esmės pritarta žemės sklypo tarp Prano Lideikio gatvės ir šiaurinės Klaipėdos miesto ribos bei jo gretimybių detaliojo plano koncepcijai. Ją patvirtinti dar turės miesto Taryba.

Minėto sklypo detalųjį planą "Lietuvos geležinkelių" užsakymu rengia UAB "Sweco Lietuva". Teigiama, kad Pauosčio geležinkelio kelyną būtina rekonstruoti dėl išaugusios krovos Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste. Jis turi būti pailgintas ir paplatintas.

Rekonstrukcija bus vykdoma dviem etapais, kol kas kalbama apie pirmąjį. Po rekonstrukcijos bus mažinami krovinių srautai į centrinę Klaipėdos geležinkelio stotį - sąstatai bus išformuojami ir vagonai nukreipiami tiesiai į AB "Klaipėdos nafta" ir AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) terminalus, jiems nebereikės važiuoti į centrinę stotį, krovininiams traukiniams nebereikės stoviniuoti Girulių gyvenvietėje. Pasak "Sweco Lietuva" vicepirmininko Aido Vaišnoro, po rekonstrukcijos Klaipėdos geležinkelio stoties krovinių apyvarta turėtų sumažėti 20-30 proc.

Pauosčio kelyno sklypą, kuris šiuo metu užima 30,3 ha, planuojama suskirstyti į tris sklypus vieną jų padidinant papildoma 5,3 ha teritorija, tad kelyno sklypas sudarytų 35,6 ha. Papildomoje teritorijoje miško būtų iškertama 2,9 ha. Sklypas didinamas valstybinės miškų ūkio paskirties žemės sąskaita, Kretingos miškų ūkio urėdija tam neprieštarauja.

Automobilių ir dviračių pervaža, Girulių geležinkelio stoties pastatas bus išsaugoti, o pėsčiųjų perėja prie pietinės Girulių gyvenvietės ribos bus naikinama, nes neatitinka saugumo reikalavimų.

Viename iš minėtų trijų sklypų bus formuojamas sklypas geležinkelio viaduko statybai, kurią finansuotų "Lietuvos geležinkeliai", įtraukdami ją į pirmą Pauosčio kelyno rekonstrukcijos etapą. Viaduko statyba numatoma ties pietine Girulių gyvenvietės riba, kelyje nuo Labrenciškių iki Melnragės būtų projektuojama dviejų lygių sankryža. Girulių gyvenvietėje numatoma pastatyti triukšmą slopinančias sienutes.

Sklype ties sodų bendrija "Diana 2" numatoma 20 m apsauginė zona, ties bendrijos sodų sklypais irgi planuojama statyti triukšmą mažinančias sienutes.

"Lietuvos geležinkeliai" kaip kompensaciją miestui už papildomą teritoriją, iškirstą mišką ir galimus gyventojų nepatogumus įsipareigoja apželdinti Klaipėdos savivaldybės nurodytas vietas.

Kadangi dėl numatomos veiklos pablogėtų Melnragės gyventojų sąlygos, kaip kompensacija planuojama parengti Melnragės rekreacinės zonos projektą. Savivaldybė rengia apželdinimo projektus Melnragėje tarp Vėtros ir Nėgių gatvės. Be to, kaip kompensacija miestui dar planuojama apželdinti 7 sklypus prie taršiausios miesto gatvės - Šilutės plento.

Minėto komiteto narys Rimantas Cibauskas priminė diskusijas apie Klaipėdos geležinkelio stoties mazgo iškėlimą iš miesto centro paliekant žalią plotą, tačiau, jo manymu, dabar tai liko tik gražūs žodžiai.

A. Vaišnoro manymu, parengta Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros galimybių studija jau yra pasenusi, kadangi Klaipėdos uostas vystosi sparčiau nei prognozuojama, tad jau reikėtų naujos studijos. Tam, kad Klaipėdos geležinkelio stotyje būtų galima sumažinti tranzitinių pramoninių krovinių srautą, jo manymu, reikėtų tiek pietinėje, tiek šiaurinėje miesto dalyje tiesti geležinkelių dvikelius.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder