Ekspertų taryboje detaliojo plano koncepcijos projektą pristačiusi UAB „Neoforma“ architektė D. Mačikėnienė teigė, jog naujai rengiamas 34 ha ploto teritorijos Giruliuose planavimo dokumentas tikslina 2005-aisiais patvirtinto detaliojo plano sprendinius. Jis, anot naujo projekto bendraautorės, nebuvo realizuotas. Be to, miškininkams nustačius valstybinių miškų ribas, tenka koreguoti ir kitų teritorijos naudotojų sklypus, nustatyti jų paskirtį, tvarkymo režimus.
Koncepcijos projekto rengėjai Ekspertų tarybos nariams teigė didelių naujovių nenumatę. Patvirtinus geležinkelio linijų iškėlimo iš Girulių specialųjį planą, čia numatoma išsaugoti tik kultūros vertybę – geležinkelio stotį, planuojamas skirtingose geležinkelio pusėse esančių Šlaito ir Rasytės gatvių susijungimas. Greta jos formuojamas kvartalas, skirtas vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų namų statybai. Šio kvartalo ribose apibrėžti 3 sklypai galimiems socialinės-komercinės paskirties objektams.
Nors į naujai rengiamo detaliojo plano teritoriją pateko ne visa Girulių gyvenvietės aplinka, projekto autoriai teigė siūlantys galimybę ateity iš centrinės Girulių dalies atkurti bent jau pėsčiųjų taką į pajūrį, jis turėtų nusidriekti nuo Turistų gatvės iki atitvarais nuo pašalinių akių saugomos Skautų gatvės.
Ekspertų tarybos nariai, išklausę projekto autorių informaciją, detaliojo plano koncepcijos projekte pasigedo idėjos, kuri iš esmės formuotų Girulių gyvenvietės perspektyvą. Istorinę –urbanistinę šios vietovės analizę rengęs architektas E. Andrijauskas sakė, jog faktinė Girulių gyvenvietės būklė šiuo metu yra keista. Istorinis centras sunaikintas ir merdi, gyvenvietės plėtra vyksta periferijoje, užstatant jos pakraščius miegamaisiais kvartalais. O tai, kad planuojamas Rasytės gatvės tęsinys, o istorinio gyvenvietės centro vieta bus užstatyta gyvenamaisiais namais, jo nuomone, Giruliams daugiau gyvybės neįkvėps. Gyvenvietė taip ir liks be branduolio, be idėjos, kaip bet kuris beveidis miegamasis mikrorajonas. Eksperto teigimu, centrinės dalies sujungimas su pajūriu būtinas ir atkurtų istorinę tiesą. Jeigu esama neįveikiamų kliūčių Skautų gatvę pratęsti iki Girulių centrinės dalies, tuomet siūlomas kompromisinis sprendinys - pėsčiųjų takas - bent jau šiek tiek gelbsti padėtį.
Ekspertų tarybos nariai visiškai nelogišku pavadino sprendinį naikinti geležinkelį į Girulius, bet išsaugoti vertybe laikomą stotį. Esą pati gyvenvietė čia atsirado tik geležinkelio dėka. Ekspertų tarybos narių nuomone, žvelgiant į perspektyvą būtina išsaugoti bent vieną geležinkelio liniją, kuria į miesto centrą ir atgal galėtų kursuoti keleivinis traukinukas. Idealu, jeigu gyvenvietėje atsirastų traukos vieta, į kurią miestiečiams būtų patrauklu atvažiuoti.
Koncepcijos projekto autoriai teigė siūlę užsakovams, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai, koncepcijos variantą su idėja Giruliuose kurti naują miesto gyventojų bei poilsiautojų traukos centrą – vaikų parką, tačiau ji buvusi atmesta.
Ekspertų tarybos posėdyje pasiūlyta kreiptis į Savivaldybės administraciją rekomenduojant surengti kūrybines dirbtuves idėjoms dėl Girulių ateities perspektyvų generuoti. Dar vienas LAS Klaipėdos apskrities organizacijos Architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos siūlymas Savivaldybės administracijai - keisti miesto bendruomenei reikšmingų teritorijų detaliųjų planų rengimo procedūrą ir diskusijas su ET nariais organizuoti rengiant ir tikslinant planavimo užduotį. Taip būtų galima tikėtis geresnės kokybės teritorijos planavimo dokumentų.
Rašyti komentarą