Kelio renovacija jau tampo vairuotojų nervus

Kelio renovacija jau tampo vairuotojų nervus

Kretingoje, renovuojamoje Žemaitės alėjoje, suintensyvėjus darbams – kalant naujai statomo tilto polius, o kitame atkarpos gale, prie naujosios Maximos, apribojus eismą laikinu šviesoforu, – ligi pat Melioratorių gatvės viena puse nutįstančios automobilių eilės jau siutina vairuotojus. Tačiau statybininkai komforto šią vasarą nežada, ir kretingiškiams pataria prisiminti dviračius.

Rengia nuotekų tinklus

„Užsiėmėm vieną pusę kelio – nuo „Maximos“ pradėjome frezuoti senąją asfalto dangą, vietoje smulkiname ir išvežame, o į jos vietą atgabensime naujo grunto. Vairuotojai mus keikia, bet nieko pakeisti negalime – teks pakentėti. Kelias tame ruože labai siauras, užtat po renovacijos visi važiuos komfortiškai“, – kalbėjo kelio Šiauliai-Palanga 1,4 km ilgio atkarpos darbus vykdančios Telšių bendrovės „Žemaitijos keliai“ projekto vadovė Angelija Rupeikaitė.

Kretingos rajono savivaldybės Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjos pavaduotojas Rimvydas Šakinis teigė, jog nuo „Maximos“ pusės jau pradėta tvarkyti lietaus nuotekų tinklus. Savivaldybė iš renovacijai numatyto 1 mln. eurų lietaus nuotekų tinklams įrengti jau skyrė 120 tūkst. eurų.

A. Rupeikaitės žodžiais, šiuo metu intensyvūs darbai taip pat vyksta ir kitose renovuojamo ruožo vietose. „Prie „Trevenos“ degalinės pradėję turbo žiedo įrengimo darbus, aptikome, kad gruntas netikęs – vien juodžemis, smėlis, jo tokio intensyvioje važiuojamojoje dalyje palikti negalima. Išrausėme apie 1,5 tūkst. kub. m senojo grunto ir į jo vietą atvežėme apie 2 tūkst. kub. m žvyro. Kai projektuotojai tvarkė dokumentus, jie negalėjo numatyto to, kas yra po žeme, todėl darbus tenka koreguoti“, – tvirtino A. Rupeikaitė.

Gręžia polius naujam tiltui

Šią liepą dažnas lietus, didinantis nuošliažų tikimybę, netrikdo tilto per Akmeną statybos: milžinišku grąžtu statytojai gręžia iki 10 m į gylį – 8 m į šlaitą ir dar papildomai 1,4-2 m polių pamatams. Šalia naujosios sankasos įrengta naftos gaudyklė nuo kelio subėgantiems teršalams sulaikyti.

Tvirtinant didįjį pylimą – nuo „Northway“ medicinos centro pusės – jau atvežta per 14 tūkst. kub. m grunto, o vien tilto šlaitui – 3,5 tūkst. kub. m. Žvyras statyboms vežamas iš Darbėnų karjerų.

„Gręžiame ir įleidžiame armatūros karkasą, kurį išsyk užpildome betono mase. Paskui ant polių betonuosime tilto atramų pagrindą. Iš viso sukalsime 110 polių. O senajam tiltui pakeisime perdangą, tačiau dalis ankstesniųjų atramų liks, nes jos gana tvirtos“, – apie vykdomus darbus pasakojo patirties statant tiltus Klaipėdos apskrityje turintis tilto projekto vadovas Linas Gintalas.

Jo žodžiais, eismą naujuoju tiltu ketinama paleisti pavasarį.

Naujai statomas tiltas šliejasi prie senojo, kuriuo tebevyksta eismas. Vėliau transportas bus nukreiptas naujuoju tiltu ir renovuojamas senasis. Bendras tiltų ilgis – 64 m, plotis – 28,7 m. Ant abiejų tiltų bus įrengtos 4 eismo juostos.

Darbams trukdo elektros įrenginiai

Bendrovės „Žemaitijos keliai“ vadovas Albertas Stukas neslėpė, jog rekonstrukcijos darbus šalies mastu itin svarbioje ir judrioje transporto arterijoje apsunkina tai, kad jie vyksta miesto ribose, kelias – itin siauras, o komunikacijos – labai arti.

„Be to, bendrovė ESO vėluoja iškeldinti elektros linijas bei transformatorinę prie sankryžos, o tai nebuvo numatyta konkurso sąlygose. Nors atliekamų darbų terminai nusikels į kitus metus, tačiau, įvertinus elektrikų trukdžius, ko gero, teks darbus pratęsti dar kelis mėnesius“, – neslėpė renovacijos darbų konkursą laimėjusios įmonės vadovas.

Šį balandį prasidėję darbai pagal sutartį turėtų būti baigti per 14 mėnesių, o priduoti – ligi kitų metų rugsėjo. R. Šakinis, paklaustas, kodėl ESO vilkina darbus, atsakė: „Kelio renovaciją vykdanti Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Savivaldybė nustatė savų darbų atlikimo terminus, tačiau ESO turi savus ir jų darbai nepriklauso nuo šio projekto“.

R. Šakinio žodžiais, vykdant rekonstrukcijos darbus, taip pat teks koreguoti įvažiavimą į Marijono Daujoto pagrindinės mokyklos kiemą, – šis bus iškeldintas į pakraštį, arčiau karių kapinių. Taip pat bus pakeistas projekte numatytas apšvietimas: „Natrio lempas pakeisime šiuolaikiškais ekonomiškais LED šviestuvais. Kai 2013 m. buvo rengiamas kelio renovacijos projektas, tuomet natrio lempos dar buvo populiarios“, – tvirtino R. Šakinis.

Eismą supaprastins turbo žiedas

Renovuojant 1,4 km ilgio respublikinės reikšmės kelio A11 Palanga-Šiauliai, kuris Kretingos mieste sutampa su Žemaitės alėja, darbai yra finansuojami iš 2 šaltinių: Kelių direkcijos, kuri įsipareigojo sutvarkyti važiuojamąją dalį ir tam skiria 4,3 mln. eurų, bei Savivaldybės, įsipareigojusios už 1 mln. eurų įrengti tai, kas yra už važiuojamosios dalies – apšvietimą, lietaus kanalizaciją, šaligatvius bei dviračių takus.

Po renovacijos, leidžiantis nuo geležinkelio viaduko, kelias ties „Airovitos“ kavine vėl praplatės į 4 eismo juostas, kuriomis važiuosime ligi turbo žiedo, rengiamo vietoj dabartinės sankryžos. Kelias iš turbo žiedo ligoninės link vėl susiaurės į dvi eismo juostas.

Specialistų teigimu, turbo žiedas bus paprastesnis ir saugesnis įvažiuoti bei išvažiuoti. Vairuotojai jame orientuosis pagal rodykles, tačiau nebegalės persirikiuoti. O pėstieji eis per perėjas su saugumo salelėmis, kurios bus įrengtos iš trijų pusių, ankstesnėse jų vietose.

5,384 mln eurų tiek kainuos 1,4 km ilgio Žemaitės alėjos, arba A11 magistralinio kelio Palanga-Šiauliai rekonstrukcijos darbai.

„Siūlau kretingiškiams prisiminti ir traukti iš garažų dviračius, nes kitąmet planuojame pradėti ir Vilniaus gatvės rekonstrukciją. Nepatogumų neišvengsime: gali būti ir taip, kad darbai Vilniaus gatvėje bei Žemaitės alėjoje kažkurį laiką sutaps“, – tvirtino Rimvydas Šakinis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder