Nors miesto vadžia ir atsisakė planų į šią sistemą, užtikrinančią galimybę keleiviams naudotis lengvatomis, integruoti visus maršrutinius taksi ir taip priversti juos ne tik laikytis grafikų, bet ir dirbti neslepiant pajamų, kaip ir kiekviena naujovė, taip ir ši pertvarka susilaukė pasipriešinimo.
Jei šios revoliucijos nesustabdys skundai teismams, jos rezultatai turėtų pasimatyti jau rugsėjį.
Vietoje šešių - devyni
Į uostamiesčio gatves maršrutiniai taksi pradėjo plūsti Lietuvai atgavus nepriklausomybę. Pagrindas teikti tokias paslaugas buvo leidimai, kurios išdavinėjo savivaldybės administracija, tačiau ji darė tai visiškai nereglamentuotai - gaudavo bene kiekvienas, kuris paprašydavo. Tuomet buvo įvairiausių kalbų apie atitinkamus mokesčius tam tikriems valdininkams.
Maršrutinių taksi aukso amžiaus metais mieste buvo išduota apie 700 tokių leidimų. Miesto politikams, ypač prieš rinkimus imant demonstruoti meilę smulkiajam verslui, šie leidimai vis būdavo pratęsiami - tai penkeriems, tai dvejiems, tai pusantrų metų. Pernai metų pabaigoje buvo likę apie 180 iki šio rugsėjo galiojančių leidimų, kurių kiekvienas suteikia teisę vežti keleivius vienu mikroautobusu.
Iš pradžių miesto valdžia ketino į bendro bilieto sistemą integruoti visus maršrutinius taksi, tačiau vėliau apsispręsta, jog pertvarka nepalies 6, 8, 9 ir 10 maršrutų, kurie ir toliau penkerius metus galės atlikti ekspreso (greito važiavimo) funkcijas.
Pertvarka palies 2, 5, 7, 11, 14 ir 15 maršrutus (40 proc. visų dabar uostamiestyje važinėjančių transporto priemonių). Numatoma, kad jų nuo rugsėjo tiesiog nebeliks, tačiau bus įsteigti aštuoni nauji maršrutai ir dar vienas, atimamas iš didžiojo vežėjo.
Seniesiems - prioritetai
VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo paskelbtas konkursas naujiems maršrutams aptarnauti. Vokus su pasiūlymais planuojama atplėšti liepos pabaigoje.
"Miestas suskirstytas į tris zonas - šiaurinę, centrinę ir pietinę, kurioms numatyti maršrutų paketai. Vienas konkurso dalyvis galės pateikti pasiūlymą tik vienam paketui. Nors konkursas ir atviras, politikų pageidavimu, jo sąlygose yra suteikiami prioritetai dabar dirbantiems maršrutinių taksi vežėjams. 7 ir 15 maršruto vežėjai turės prioritetą šiaurinėje miesto dalyje, 2, 5 ir 14 - centrinėje, 11 - pietinėje. Jei šie vežėjai neužsiprašys pernelyg didelės kainos, tikrai turėtų laimėti konkursus", - sakė G. Neniškis.
Jis neslepia, kad ir dėl trumpesnių maršrutų, ir dėl reikalavimo, kad paslaugos būtų teikiamos ne senesnėmis kaip 10 metų transporto priemonėmis, iš Klaipėdos gatvių bus eliminuota nemažai dabartinių "maršrutkių". Be to, dėl trijų maršrutų paketų turės konkuruoti penkios vežėjų įmonės, tad jei kurios nors nesusivienys, tikrai gali likti be rinkos.
"Šios pertvarkos tikslas yra užtikrinti keleiviams kokybišką susisiekimą iš atokesnių gatvių, galimybę naudotis lengvatomis, be to, tai leis "ištiesinti" kai kurių didžiųjų autobusų maršrutus ir jie galės važiuoti greičiau. O ir patys konkursus laimėję vežėjai gaus garantuotas pajamas - jiems bus mokama už nuvažiuotą ridą, nepaisant to, kiek kiekviename reise buvo keleivių. Taip sumažės ir šešėlis, nes visi atsiskaitymai bus tik oficialūs", - aiškino G. Neniškis.
Anot jo, siekiama, kad vežėjai naujuosiuose maršrutuose eksploatuotų mažiausiai 14 vietų transporto priemones, tačiau geidžiamiausi yra 18 vietos autobusiukai.
Raštišką nepritarimą šiai reformai išreiškė tik du vežėjai - dabartinį 2-ąjį maršrutą aptarnaujanti individuali įmonė ir UAB "Septintukai", vežanti keleivius 7-uoju maršrutu.
Kur važiuos?
Šiaurinėje miesto dalyje yra numatyta sukurti du naujus maršrutus - 7 (Klaipėdos universitetinė ligoninė - Mazūriškės) ir 15A (Kalotė - Dubysos gatvė).
Naujasis 7-asis maršrutas per Tauralaukį važiuotų iki Mazūriškių. 15A iš Kalotės važiuotų Liepojos, Kretingos, Herkaus Manto, Priestočio, Mokyklos gatvėmis, Šilutės plentu, Debreceno gatve, o grįždamas suktų į Taikos prospektą, vėliau į niekada viešojo transporto neturėjusią Dubysos gatvę ir vėl išlindęs į Šilutės plentą tuo pačiu maršrutu grįžtų atgal.
"15-ojo maršruto trasa yra sudaryta atsižvelgiant į silpnaregių prašymus, kad jiems būtų užtikrintas susisiekimas su įmone, įsikūrusia šalia Kretingos gatvės, ir jos padaliniu, veikiančiu Baltijos prospekte", - aiškino G. Neniškis.
Centrinei miesto daliai yra skirti trys nauji maršrutai - 2A, 13, 14A - ir 21-asis, kuris bus atimtas iš bendrovės "Gintarinis vairas", nerandančios galimybės jį aptarnauti mažesnės talpos transporto priemone.
2A maršrutas drieksis nuo Sportininkų iki Debreceno gatvės (per Taikos prospektą).
"13-ąjį galima vadinti apmokestintos automobilių stovėjimo zonos apvažiavimo maršrutu. Jo autobusiukas, pajudėjęs iš Sausio 15-osios gatvėje esančios Rumpiškės stotelės, važiuos Tilžės, Mokyklos, Priestočio, Dariaus ir Girėno, Naująją Uosto, Pilies gatvėmis ir vėl grįš į pradinę stotelę", - pasakojo KKT vadovas.
14A maršrutas trečiadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais sujungs du turgus - Senąjį ir Tilžės. Jis iš Turgaus stotelės važiuos Kūlių Vartų, Tilžės gatvėmis, o atgal grįš Sausio 15-osios gatve ir Taikos prospektu.
21-ojo maršruto trasa nesikeis - jį aptarnausiantys autobusiukai veš nuo "Akropolio" iki "Ermitažo" ir Palangos plentu grįš į miestą (Liepų, Joniškės, Mokyklos gatves, Šilutės plentą bei Kauno gatvę).
Pietinei miesto daliai yra skirti trys nauji maršrutai 2B, 11A ir 20.
2B autobusiukas pajudės iš Jūrininkų prospekto galo ir Vingio gatve, Šilutės plentu važiuos iki Debreceno gatvės, iš jos vėliau suks į Taikos prospektą, kuriuo važiuos iki Smiltelės gatvės ir paskui suks į Vingio gatvę.
11A nuo prekybos centro BIG Smiltelės, Mogiliovo gatvėmis ir Jūrininkų prospektu pro Rimkus ir Lėbartus važiuos iki Šernų sodų. Jam vėliau žadama patvirtinti zoninį bilietą, kuris jau yra įdiegtas dviejuose priemiestiniuose maršrutuose - 25-ajame ir 26-ajame.
20 maršrutas su Taikos prospektu sujungs Smeltės kvartalą. Jį aptarnausiantys autobusiukai važiuos iš kvartalo centre esančios Marių stotelės Nendrių, Marių, Nemuno, Senosios Smiltelės, Smiltelės gatvėmis, Taikos prospektu iki Kalnupės gatvės, iš kurios suks į Minijos gatvę ir grįš į minėtąjį kvartalą.
"Kažką darysime"
Loreta AVERKINA, L. Averikino IĮ transporto vadybininkė
Šiai pertvarkai nepritariame, nes po jos vietoje 19 dabar mūsų turimų transporto priemonių liktų reikalingos tik penkios. Tad reikėtų ir žmones atleisti iš darbo. Jei konkursas visgi skelbiamas ir mūsų sutartys nebebus pratęsiamos, kažką darysime, galbūt skųsime tokius sprendimus teismui.
"Kokia čia integracija?"
Albinas PAULAUSKAS, UAB "Septintukai" akcininkas
Naujojo septinto maršruto ilgis - tik šiek tiek daugiau nei trys kilometrai. Iš mūsų turimų šešiolikos autobusiukų būtų reikalingas tik vienas, ir dar vienas - atsargai. Tai kokia čia integracija? Kaip su ja galima sutikti? Jei integruotų apie 50-70 procentų transporto priemonių, būtų visai kas kita. Ir žmonėms bus nepatogu nuolat persėsti iš vieno autobuso į kitą. Taip tikrai paminamos mūsų teisės, nes vienus maršrutus palieka neintegruotus, o kitus naikina. Žiūrėsime, kokios yra galimybės, ką dar galime padaryti.
Rašyti komentarą