Kol vienus gina, kitus pamiršta

Kol vienus gina, kitus pamiršta

Šiaurinėje Klaipėdos dalyje esančios Geležinkelio gatvės gyventojai su pavydu seka Nemuno gatvės kovos su transportininkais eigą. "Jeigu jiems pasisektų apginti savo interesus, gal ateitų ir mūsų eilė? Juk mes nuo traukinių keliamo triukšmo kenčiame nė kiek ne mažiau, užtat kur kas seniau", - skundžiasi šios miesto dalies gyventojai.

Šiandien merijoje uždarame pasitarime bus svarstomas praėjusią savaitę audringos uostininkų reakcijos sulaukęs Klaipėdos miesto savivaldybės sprendimas nuo birželio 1 d. uždrausti naktimis krovininių traukinių eismą šalia Nemuno gatvės esančiu geležinkeliu.

Šiuo drastišku sprendimu siekiama apginti keliolikos šeimų, gyvenančių Nemuno gatvės 113 ir 133 numeriais pažymėtuose namuose, interesus. Miesto valdžios manymu, norėdami išvengti daugiamilijoninių nuostolių uostininkai turėtų susitarti ir skirti kompensacijas nugriauti numatytų namų gyventojams.

Uosto įmonių vadovų apskaičiavimais, nuo 22 valandos iki 6 valandos ryto uždraudus traukinių eismą uostas per metus netektų 2 mln. tonų krovinių per metus. O tai grėstų apie 100 mln. litų nuostoliu.

Gindama vienos gyventojų dalies interesus miesto valdžia užmiršo kitus. Prie Poilsio parko esančios Geležinkelio gatvės gyventojai skundus savivaldybei rašė jau prieš keletą metų, tačiau iki šiol nesulaukė jokių pažadų.

"O juk mūsų namų sienos dėl traukinių sukeliamos vibracijos kenčia nė kiek ne mažiau nei Nemuno gatvėje", - skundėsi vieno namo gyventoja Zita.

BE ATSAKO. Geležinkelio gatvės gyventojai skundus savivaldybei rašė jau prieš keletą metų, tačiau iki šiol nesulaukė jokių pažadų.

Pasak klaipėdietės, triukšmą slopina sudėti sandarūs langai. "Tačiau nuo vibracijos jokie langai neapsaugo", - aiškina moteris.

Jai pritaria ir šiek tiek tolėliau nuo geležinkelio, Pušyno gatvėje, gyvenanti garbaus amžiaus moteris. Ji taip pat pasakojo, kad remontą namie turi daryti kas kelerius metus.

"Sienos skilinėja, tinkas byra. O traukiniui pravažiuojant indai lentynose net skamba", - pasakojo moteriškė.

Audra Daujotienė, savivaldybės Socialinių reikalų departamento direktorė, "Vakarų ekspresui" teisinosi, kad šios miesto dalies gyventojų skundai merijos nepasiekė.

"Gal ir rašė jie ką nors, tačiau turbūt tai buvo labai seniai", - spėjo ji.

Tačiau dar praėjusių metų pabaigoje Klaipėdos miesto savivaldybės taryba patvirtino Strateginį triukšmo žemėlapį, kuriame ryškiai raudonai pažymėta, kad vidutinis ribinis paros triukšmo lygis Geležinkelio gatvėje normą viršija nuo 4 iki 12 decibelų. O arčiau geležinkelio stoties esančioje Klevų gatvėje geležinkelio transporto keliamas triukšmas normą viršija net 21 dB.

Šio žemėlapio duomenimis, triukšmas higienos normas viršija miesto teritorijose, kuriose gyvena apie 60 tūkst. klaipėdiečių. Nustatyta, kad pagrindinis triukšmo šaltinis yra transportas. Žemėlapis žemėlapiu, tik panašu, kad jame pateikta informacija pasidomėjo vos vienas kitas Tarybos narys. Jei išvis pasidomėjo.

"Klaipėda yra specifinis miestas. Jame yra kelios pagrindinės gatvės, greta kurių yra daugybė gyvenamųjų namų, ir galybė skersgatvių. Pagrindinių gatvių tikrai neaptversime ir nedarysime iš jų tunelių - reikės sugalvoti ką kita", - bejėgiškai rankomis skėsčiojo savivaldybės Sveikatos apsaugos skyriaus vedėja Janina Asadauskienė.

O kol kas traukiniai dunda į uostą ir iš jo. Šiemet Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste turėtų būti perkrautas rekordinis krovinių kiekis - apie 37 mln. tonų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder