Kuršių marių krantus sujungs naujas maršrutas

Kuršių marių krantus sujungs naujas maršrutas

Pamaryje šią vasarą poilsiautojai galės džiaugtis ilgai laukta naujove – pradės reguliariai plaukioti keleivinis laivas iš Šilutės į Nidą ir atgal.

Iki šiol turistai iš Nidos vandens keliu galėjo pasiekti kitame marių krante esančias Mingės, Rusnės, Uostadvario, Ventės rago gyvenvietes.

Turizmo specialistai neabejoja, kad naujas maršrutas sulauks ne tik užsienio keliautojų, bet ir vietos gyventojų dėmesio. Prisimenama, kad net istoriškai XIX-XX amžiuje Šilutė ir Nida buvo susietos būtent vandens keliu.

„Manome, kad galimybė tiesiai iš Šilutės mažųjų laivų uostelio nuplaukti į Nidą padės mažinti ir Kuršių nerijos užterštumą, automobilių srautų problemą, mat žmonės galės nemokamai palikti mašinas Šilutėje“, – „Lietuvos žinioms“ sakė UAB „Kintai“ vadovas Rimgaudas Višinskas.

Kelionė neprailgs

Istorinėse nuotraukose gausu vaizdų su plokščiadugnėmis valtimis iš Nidos, prisišvartavusiomis Šilutės uostelyje turgaus dieną. Neringos žvejai plaukdavo į kitą krantą parduoti žuvų, o iš Šilutės į neriją parplukdydavo šieno, bulvių, grūdų. Vandens tiltas tarp Nidos ir Šilutės buvo vienas Kuršių marių regiono simbolių.

Mažųjų laivų uostelis Šilutėje veikia ir dabar, tačiau turistai iš šio miestelio nuplaukti tiesai į Nidą negalėjo.

Pasak R. Višinsko, idėja kasdien plukdyti keleivius laivu iš Šilutės į Nidą plėtota palyginti ilgai, pirmiausia reikėjo rasti tinkamą laivą. „Paieškos truko beveik dvejus metus, o sėkmė mums nusišypsojo Švedijoje. Buvo svarbu, kad laivo techninės charakteristikos būtų tinkamos mūsų kraštui. Iš Šilutės mažųjų laivų uosto iki Atmatos reikia plaukti siaura Šyša. Laivą Šilutės uostelyje jau nuleidome į vandenį, dabar vyks intensyvūs parengiamieji darbai“, – pasakojo jis.

Turizmo specialistai neabejoja, kad naujas maršrutas sulauks ne tik užsienio keliautojų, bet ir vietos gyventojų dėmesio.

Ant naujojo laivo puikuosis pavadinimas „Kuršių deltos ekspresas“. 4,6 metro pločio ir 18 metrų ilgio laivas turi vos 70 centimetrų grimzlę, todėl Šyša nesunkiai gali nuplaukti iki Atmatos.

„Jame telpa 90 keleivių, yra 60 sėdimų vietų. Bus galima plukdyti apie 30–40 dviračių. Bandomieji reisai vyks gegužę, o nuo birželio vidurio bus vykdomi reguliarūs reisai. Preliminariai svarstome, kad iš Šilutės laivas išplauks apie 8.30 val., o iš Nidos – apie 19 valandą. Bus galima ir iš Nidos apie 11 val. išplaukti į Šilutę, o apie 17 val. grįžti atgal“, – planus dėstė verslininkas.

Anot jo, 1990 metais pagamintas laivas turi aliumininį korpusą, sveria 24 tonas, todėl yra gana greitas – gali pasiekti 40 kilometrų per valandą greitį. Planuojama, kad reguliarių maršrutų metu keleiviai bus plukdomi 20 kilometrų per valandą greičiu, tad kelionė iš Šilutės į Nidą truks vos 1,5–2 valandas.

Paklaustas, kiek gali kainuoti kelionė į vieną pusę, R. Višinskas tikino, kad dėl kainodaros dar sprendžiama.

„Manau, kad nuo 10 eurų. Kaina nebus didesnė už tą, kurią taiko verslininkai, plukdantys žmones iš Nidos į Mingę, Uostadvarį. Pažiūrėsime, kaip seksis, bet manome, kad lydės sėkmė. Žmonėms iš atokesnių Lietuvos kampelių, norintiems pailsėti Kuršių nerijoje, pavyks gerokai sutaupyti. Mat vykstant mašina į Nidą per Klaipėdą susidaro didelis lankstas, tenka mokėti mokesčius. Šilutėje, mūsų uostelio automobilių aikštelėje, kurioje telpa apie 200–300 mašinų, savo transporto priemones žmonės galės palikti nemokamai, tada sėsti į laivą ir plaukti tiesiai į Nidą“, – pasakojo jis.

R. Višinsko manymu, tai padės spręsti ir oro užterštumo vasarą Nidoje problemą, kai per patį piką ten suvažiuoja daugybė automobilių ir užkemša gatveles.

Impulsas turizmui

Šilutės turizmo informacijos centro direktorė Rasa Kmitienė „Lietuvos žinioms“ teigė, jog galimybė tiesiai iš šio miestelio nuplaukti į Nidą pirmiausia bus aktuali vietos žmonėms.

„Šilutiškiams važiuoti mašina aplinkkeliu, per Klaipėdą, keltis keltu, mokėti ekologinį mokestį, o paskui ieškoti, kur pasistatyti automobilį, būdavo nepatogu. Yra galimybė nuplaukti į Kuršių neriją iš Mingės, Uostadvario, Ventės, tačiau ne visi turi transporto priemones, kuriomis iki šių vietų nusigautų. Tad proga be jokių papildomų rūpesčių pačioje Šilutėje sėsti į laivą ir patogiai nuplaukti į Nidą, manau, daug kas pasinaudos“, – kalbėjo ji.

Turizmo specialistė priminė, kad Šilutėje dažnai lankosi turistai iš Vokietijos.

„Vokiečiai jau seniai teiravosi, ar nėra galimybių nuplaukti į Nidą tiesiai iš mūsų miesto. Tikiuosi, sulauksime svečių ir iš Kuršių nerijos, nes Šilutė turi kuo pasigirti. Yra ir puikus Hugo Šojaus muziejus su dvaru, kiti lankytini objektai“, – sakė ji.

Džiaugiasi ir nidiškiai

Teigiamai naujo maršruto atsiradimą vertino ir Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ vadovė Edita Lubickaitė.

„Itin palankiai vertiname bet kokių naujų vandens kelių atvėrimą. Patikėkite, ne tik poilsiautojai, užsienio turistai, bet ir vietiniai pamario žmonės labai mėgsta keliauti vandeniu. Net neabejoju, kad nidiškiams bus labai įdomu nuplaukti į Šilutę, nes dabar norint aplankyti šį miestą reikia važiuoti didžiausiu aplinkkeliu. O mes juk turime istoriškai susiformavusį, patogų ir palyginti pigų vandens kelią. Todėl džiugu, kad ryšys tarp Kuršių nerijos ir rytinio kranto miestelių dar labiau sustiprės“, – „Lietuvos žinioms“ kalbėjo ji.

Image removed.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder