Pajūryje - trijų zonų bilietai

Pajūryje - trijų zonų bilietai

Pirmieji Lietuvoje du priemiestinius maršrutus į miesto sistemą integravę uostamiesčio transportininkai netrukus ketina įdiegti ir dar vieną naujovę - trijų zonų terminuotus bilietus. Jie funkcionuos važiuojant maršrutais "Turgus - Jokūbavas" bei "Atgimimo aikštė - Šimkai."

Šiuos maršrutus iš pradžių ketinta į gyvenimą paleisti nuo šių metų kovo 1-osios, tačiau tam sutrukdė vežėjų konkurso metu pateiktos pretenzijos. Į jas atsižvelgus ir užbaigus konkursą ketinta startuoti nuo balandžio, tačiau dėl to, kad maršrutai drieksis per trijų savivaldybių teritorijas, užtruko procedūrų derinimas su kiekvienos iš jų atstovais, mat naujiesiems maršrutams reikalinga numatyti ir kompensacijas už teisę į lengvatas turinčių keleivių vežimą bei nuostolių dengimą. Dabar jau maršrutų paleidimas atidedamas gegužės 1-ajai.

"Maršrutus aptarnausiančiuose autobusuose šalia įprastos priemiesčio maršrutams mokėjimo pagal nuvažiuotą atstumą vienkartinių bilietų sistemos galios ir Klaipėdos terminuotasis elektroninis bilietas. Juo atsiskaitoma bus pagal tris zoninius tarifus. Pirma zona apims Klaipėdos miestą, antroji - Klaipėdos miestą ir rajoną, trečioji - visų trijų savivaldybių teritoriją", - pasakojo VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis.

Anot jo, tai reiškia, jog turintieji vien tik Klaipėdoje galiojantį terminuotąjį bilietą galės nusigauti nuo Paupių gyvenvietės iki uostamiesčio centro - Atgimimo aikštės arba Senojo turgaus.

"Skaičiuodami terminuotų bilietų kainas įvertinome, jog tai būtų patogiau ir pigiau nei pirkti 3-4 vienkartinius miesto bei priemiesčio bilietus per dieną. Be nuolaidų antros zonos darbo dienų bilietas kainuotų 158 litus, trečios - 201 litą", - teigė pokalbininkas.

Anot jo, įstatymas numato skirtingas lengvatas miesto ir priemiesčio lengvatininkams. Pavyzdžiui, mieste mokinio bilietui yra taikoma 80 proc. nuolaida, o užmiestyje mokiniai nuo 10 metų neturi jokių nuolaidų, moka visą kainą. Taip pat užmiestyje studentams ir profesinių mokyklų moksleiviams yra taikoma tik 50 proc. nuolaida. Kitoms lengvatininkų kategorijoms nuolaidų dydis mieste ir užmiestyje toks pats. Be to, kiekviena savivaldybė turi skirti kompensacijas "savo" lengvatininkams.

"Vakarų šalyse yra jau įprastos regioninės viešojo transporto valdybos. Jos integruoja į bendrą tinklą visų administracinių vienetų susisiekimą su natūraliu regiono centru. Su bendru bilietu, nors ir skirtingais tarifais, galima važinėti po visą regioną tiek ratiniu, tiek bėgių transportu. O visos to regiono administracijos savo indėliu prisideda prie tokios gyventojams patogios sistemos funkcionavimo", - sako G. Neniškis.

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder