Pakeliui į areną gali atsirasti požeminė perėja

Pakeliui į areną gali atsirasti požeminė perėja

Kitais metais turinčios pradėti veikti Klaipėdos arenos lankytojai gaus galimybę šį objektą pasiekti saugiai - priklausomai nuo miesto valdžios pasirinkimo, jie transporto srautais pasižymintį Taikos prospektą galės pereiti arba požeminiu tuneliu, arba tiltu.

Projektuotojai pateikė penkis skirtingus projektus, kuriais remiantis ateityje Klaipėdos arenos kaimynystėje atsiras saugi dviračių bei pėsčiųjų perėja per Taikos prospektą ir Dubysos gatvę. Tiesa, Klaipėdos valdžiai iškilo dilema, kokį variantą rinktis - požeminės ar antžeminės perėjos.

UAB "Metroprojektas" koordinatorius Audrius Čepulis pateikė du galimus požeminės perėjos variantus. Vienu iš jų siūloma požeminę perėją įrengti po Taikos prospektu, antruoju - po Dubysos gatve su išėjimu arba įėjimu į "Akropolio" pusę.

A. Čepulis teigė, kad požeminė perėja būtu patogi bei pritaikyta tiek neįgaliesiems, tiek pėstiesiems bei dviratininkams. Pėstiesiems į perėją siūloma patekti per laiptinę, o dviratininkams - pakyla.

"Metroprojekto" koordinatorius pabrėžė, kad požeminė perėja patogia vieta galėtų tapti taip pat ir prekybininkams. Tiesa, įmonės siūlyti projektai Klaipėdos miestui atsieitų brangiausiai - apie 62,4 tūkst. litų už vadinamąjį tiesinį metrą.

Buvo pasiūlyti trys antžeminių perėjų variantai. Projektuotojai pastebėjo, kad viadukas ne tik atliktų tiesioginę funkciją, tačiau ir reprezentuotų bei puoštų Klaipėdos miestą. Buvo pasiūlytos santvarinė, arkinė bei vantinė konstrukcijos. Svarstoma dėl pėsčiųjų tako dangos - rinktis metalinį ar medinį pėsčiųjų taką.

Arkinė viaduko konstrukcija iš visų pateiktų projektų miestui kainuotų pigiausiai - 40,6-40,7 tūkst. litų už tiesinį metrą.

Klaipėdos miesto meras Rimantas Taraškevičius labiau linkęs pritarti viaduko įrengimui. Tuo tarpu miesto savivaldybės administracijos Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas neatmetė ir požeminės perėjos statybos, teigdamas, kad ji galbūt netgi galėtų tapti pirma tokia saugia ir aktyvia perėja Lietuvoje.

Į pateiktus požeminių ir antžeminių perėjų projektus neįtraukta pėsčiųjų-dviračių alėjos statybos kaina. Bendra suma bus žinoma pasirinkus vieną iš projektuotojų siūlomų variantų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder