Abiejuose oro uostuose bus įrengti nauji gelbėjimo tarnybų pastatai, Vilniaus oro uostą apjuos nauja apsauginė tvora, o Palangos oro uoste bus įrengtas šiaurinis orlaivių riedėjimo takas su peronu.
Tiek Vilniuje, tiek Palangoje gelbėjimo tarnybų pastatai bus įrengti naujose vietose, kurios atitiks aviacinio saugumo reikalavimus ir bus pakankamai arti, kad gelbėtojai galėtų kuo greičiau pasiekti galimą avarijos vietą. Gelbėtojams bus užtikrintos šiuolaikiškos patogios darbo sąlygos.
Tarptautiniame Palangos oro uoste šiuo metu avarinių gelbėjimo darbų tarnybai skirtos patalpos yra garažuose, gana toli nuo lėktuvų kilimo ir tūpimo tako. Naujai statomame pastate bus įrengtos patalpos gelbėtojams, sandėliai specialiai įrangai, garažai, mokymo klasė.
Dar viena investicija Palangos oro uoste – šiaurinio orlaivių riedėjimo tako su peronu statyba. Šis takas svarbus dėl šiaurinėje oro uosto dalyje planuojamos įrengti bendrosios aviacijos bazės, kuri turės būti sujungta su kilimo ir tūpimo taku bei orlaivių stovėjimo aikštelėmis prie keleivių terminalo.
Šiuo metu Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas turi tik vieną riedėjimo taką, kuris įrengtas ties šio tako viduriu. Dėl to orlaiviai turi atlikti papildomų manevrų ir sunaudoja daugiau degalų, kadangi apsisukimo vietos orlaiviams yra įrengtos tako galuose. Takas būna užimtas ilgesnį laiko tarpą. Esant intensyvesniam judėjimui, kiti orlaiviai yra priversti laukti su užvestais varikliais. Papildomas manevravimas ant kilimo ir tūpimo tako bei laukimas su užvestais varikliais didina taršą. Šias problemas padės spręsti naujas riedėjimo takas, kuris bus 1300 m ilgio, su riedėjimo ir sustojimo linijos žiburiais, apšviestais būtinos informacijos ir nuorodų ženklais bei peronu dviems orlaiviams.
Kauno oro uostas jau yra užbaigęs visus 2007–2013 m. laikotarpiu iš ES lėšų finansuojamus projektus.
Rašyti komentarą