Pasiektas antras geriausias metų krovos rezultatas uosto istorijoje

Pasiektas antras geriausias metų krovos rezultatas uosto istorijoje

Remiantis 2013 m. sausio 4 d. duomenimis, 2012 metais Klaipėdos uoste perkrauta 35,24 mln. tonų jūrinių krovinių, tai yra 1,35 milijono tonų arba 3,7 procentais mažiau nei 2011 metais. 2012 m. krovos apyvarta – 35,24 mln. tonų – antras geriausias metų krovos rezultatas Klaipėdos uosto istorijoje.

Esminės priežastys, turėjusios įtakos krovinių perkrovimo pokyčiams Klaipėdos uoste šiais metais:

1. Vangesnis importas ir eksportas į (iš) NVS šalis (-ių).

2. Vertinant 2012 m. konteinerių krovos (TEU) rezultatus Klaipėdos uoste reikėtų atkreipti dėmesį, kad 2011 m. kovo – birželio mėn. Klaipėdos uoste buvo ypač intensyvus lengvųjų automobilių, gabenamų konteineriais, importas iš JAV dėl grėsmės, kad nuo 2011 m. liepos 1 d. į Baltarusiją, Rusiją ir Kazachiją įsigalios didesni muitai. Įsigaliojus naujai tvarkai, natūralu, jog Klaipėdos uoste po pernykščio antplūdžio jaučiamas konteinerių krovos atoslūgis. Kita vertus, iš esmės pasiektos pernykštės apimtys rodo, kad konteinerizacija bei plataus vartojimų prekių paklausa ir toliau auga.

3. Trąšų apyvartos sumažėjimui 2012 metais įtakos turėjo mažesnė trąšų paklausa.

4. Pagrindinė priežastis, nulėmusi naftos produktų krovos kritimą 2012 m., buvo AB „ORLEN Lietuva“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos, esančios Mažeikių raj., kapitalinio remonto darbai. AB „ORLEN Lietuva“ valdomos naftos perdirbimo gamyklos produkcija sudaro apie ½ visų AB „Klaipėdos nafta“ perpilamų naftos produktų.

5. Nuo 2012 m. pradžios konkuruojančios laivybos linijos veikiančios kaimyniniuose uostuose, pradėjo mažinti (dempinguoti) kainas, siekdamos padidinti savo patrauklumą. Tai sudarė laikinas prielaidas dalies Ro-Ro krovinių persiskirstymui Baltijos jūros regione.

6. Pasikeitusi situacija Rusijos geležinkelių vagonų ir platformų nuosavybėje turėjo įtakos jų trūkumui Klaipėdos uoste, todėl dalis buvusių Klaipėdos uosto klientų naudojosi Latvijos uostų paslaugomis, nes juose dėl didesnio rusiškų krovinių eksporto buvo daugiau rusiškų vagonų bei platformų.

2012 metais pasiekti rekordai:

1. Klaipėdos uoste 2012 m. sausio 20 d. priimtas DIDŽIAUSIOS TALPOS KONTEINERVEŽIS – 277,3 m ilgio, 40,00 m pločio ir 14,5 m grimzlės, 5762 TEU talpos – laivas „MSC Krystal“.

2. 2012 m. liepos mėn. pasiekta rekordinė ratinių krovinių (RO-RO) MĖNESIO APYVARTA (įskaitant vagonus) – 25 404 vnt.

3. Preliminariais duomenimis 2012 m. gruodžio mėn. pasiektas RINKLIAVŲ, SURINKTŲ PER MĖNESĮ, rekordas – 13,4 mln. litų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder