Per geležinkelio bėgius - viaduku su liftais

Per geležinkelio bėgius - viaduku su liftais

Itin pavojingoje geležinkelio perėjoje ties stotimi, kurią kasdien kerta vadinamojo lapyno gyventojai bei mokiniai, skubantys į Simono Daukanto mokyklą, ketinama įrengti modernią antžeminę perėją – plieninių konstrukcijų viaduką su liftais ir laiptinėmis abipus jo.

Prilygs keturaukščiui

Šį 3,72 mln. Lt vertės projektą Kretingos rajono savivaldybė pasirengusi įgyvendinti išvien su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“.

Viaduko ilgis per bėgius – 25 m, bendras plotis - 3,75 m, perdangos aukštis – 3,63 m, gabaritas virš kertamo kelio – 8,5 m. Bendras statinio aukštis bus per 12 m ir prilygs 4 aukštų namui.

Įvertinus konkrečias vietovės sąlygas, techninius bei ekonominius aspektus, būtent šis projektinis pasiūlymas buvo priimtas kaip prioritetinis, Kretingos rajono savivaldybėje svarstant „Pėsčiųjų perėjos per geležinkelio bėgius Palangos gatvėje rengimo galimybių studiją“.

Taip pagal bendrovės „Kelprojektas“ brėžinius atrodys viadukas su liftais.

Šią studiją su numatytais dar dviem projektiniais variantais pristatė jos autoriai – bendrovės „Kelprojektas“ atstovai: vadovė Žana Lašienė, inžinierė Beata Jelagaitė bei Aplinkosaugos ir investicinių projektų skyriaus vadovas Arvydas Domatas.

Pagal kitus du variantus siūloma įrengti antžeminį praėjimą su laiptinėmis ir pandusais, arba iškasti požeminį monolitinį tunelį, su įėjimo-išėjimo laiptinėmis ir pandusais iš abiejų pusių.

Tačiau, pabrėžė A.Domatas, šių pastarųjų dviejų perėjos variantų įgyvendinimo kaina būtų gerokai aukštesnė: su pandusais – 4,14 mln. Lt, požeminės perėjos – 4,22 mln. Lt.

Anot jo, panašios perėjos su liftais, kokią siūloma įrengti Kretingoje, jau veikia Vilniuje ir Kaune. Suskaičiuota, jog tokios perėjos priežiūros bei remontų kaina per 25 eksploatavimo metus yra mažiausia – 0,71 mln. Lt - lyginant kitomis dviem: su pandusais – 0,93 mln. Lt, o požeminės – 1,09 mln. Lt.

Lifto įrenginiu privalėtų rūpintis Savivaldybė, sudariusi sutartį su atitinkama priežiūrą vykdančia įmone.

Prie perėjos - atitvarai

Kretingos rajono meras Juozas Mažeika pastebėjo, kad gali iškilti problemų, liftams staiga sugedus, arba žiemą juos gali užpustyti. Tokiu atveju, ant A.Domato, projekte ir yra numatytas atsarginis variantas – laiptai, tačiau neslėpė, jog iškiltų nepatogumų neįgaliesiems, dviratininkams bei tėvams, stumiantiems vežimėlius.

Aptariant pandusų variantą, Ž.Lašienė sakė, jog Klaipėdoje buvo įrengtas vienas bandomasis praėjimas su pandusais: „Tačiau gyvenimas parodė, kad mūsų oro sąlygomis jis netinka - žiemą jį užpusto ir tampa labai slidu, ypač kylant bei leidžiantis“.

Kretingoje žiemą dažnai valyti iš abiejų pusių kone 300 m ilgio susidarančios panduso atkarpos, J.Mažeikos žodžiais, tikrai nebūtų galimybių.

A.Domatas taip pat įrodė, kad įrengti požeminę perėją šioje Kretingos miesto vietoje būtų sudėtinga dėl inžinerinių tinklų, be to, tuneliai užliejami per rudens liūtis ir pavasario polaidžius.

Beje, abu pastaruosius įrenginius – tunelį ir perėją su pandusais - nuo arčiausiai esančio gyvenamojo namo sklypo beskirtų vos 1,5 m riba, o įrengiant liftą – per 5 m.

Simono Daukanto pagrindinės mokyklos direktorę Adelę Jonauskienę domino, nuo kurios vietos palei bėgius bus įrengti užtvarai. „Pagal įprotį, autobusais atvykę vaikai išlipa prie stoties ir, trumpindami kelią, drąsiai žengia per bėgius. Jeigu užtvarai tebus tik palei perėją, iš pradžių, kol bus įdomu, sykį - kitą vaikai pasikels liftu, o po to ir vėl eis per bėgius“, - įsitikinusi A.Jonauskienė.

A.Domatas jai atsakė, jog statant viaduką su liftais, yra numatyta įrengti atitvarus -150 m į šiaurę ir 450 m į pietus.

Triukšmą slopins sienelės

Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Domarkas taip pat priminė, jog bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ yra numačiusi palei visą Kretingos miesto teritoriją kertantį geležinkelį pastatyti triukšmą mažinančią sienelę.

„Jau tada, kai nusprendėme į Geležinkelio stoties pastatą perkelti ir Autobusų stotį, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paaiškino, jog ketina naikinti ne tik šią, dar iš sovietinių laikų likusią, perėją, bet ir sumažinti triukšmą ir išvengti nelaimingų atsitikimų šiame pavojingame ruože“, - tikino V.Domarkas.

Savivaldybė su bendrovės „Kelprojektas“ atstovais netrukus kreipsis į bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ dėl būsimų konkrečių darbų. V.Domarkas taip pat patikino, jog Savivaldybė susisiekė su geležinkeliečiais dėl pėsčiųjų perėjos ties vadinamosiomis naujosiomis Kretingos miesto kapinėmis įrengimo. „Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ įsipareigoja įrengti perėją, o iš Savivaldybės reikalaujama, kad abipus perėjos paklotume šaligatvį. Savivaldybei nebus itin didelių investicijų, lyginant su jų. Mūsų specialistai dar ligi Naujųjų metų turi susisiekti su geležinkelių tarnyba ir aptarti darbus“, - teigė V.Domarkas.

Jis taip pat pastebėjo, kad netrukus atidarius naująją „Norfą“, kils papildomų rūpesčių – Kretingsodžio bei artimiausių gyvenamųjų kvartalų žmonės pėsčiomis kirs geležinkelį. „Tačiau geležinkeliečiai nuo šios problemos atsiriboja, nes tai esą Savivaldybės, o ne jų problema“, - teigė V.Domarkas.

FAKTAI

Tyrimais nustatyta, kad geležinkelio perėją netoli stoties, Palangos g., per parą kerta 900 – 950 pėsčiųjų ir 150 dviratininkų.

Per pastaruosius ketverius metus Kretingos geležinkelio stotyje ir šalimais įvyko 5 eismo nelaimės, kurių metu mirtinai sužaloti 6 asmenys.

Dabar per Kretingą pravažiuoja kone 40 traukinių per parą, iš jų – 10 keleivinių.

Planuojama, kad 2025 m. per parą Kretingą kirs 57 traukiniai, o 2035 m. – 62 traukiniai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder