Sankryžų rekonstrukcija - diskusijų apsupty

Sankryžų rekonstrukcija - diskusijų apsupty

Neseniai trys planuojamos rekonstruoti Baltijos prospekto sankryžos buvo įtrauktos į valstybei svarbių ekonominių objektų sąrašą. Pasak Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, tai užtikrina finansavimą, todėl kvestionuoti parengtų sankryžų projektų nebėra kada. Nepaisant to, diskusijų tiek uosto krovos kompanijų, tiek kitų pramonės šakų atstovams bei visuomenei kyla.

Trečiadienį sankryžų projektuotojai UAB "Tiltų ekspertų centras" sankryžų rekonstrukcijų projektus pristatė Klaipėdos pramonininkų asociacijos (KPA) atstovams.

Baltijos pr. ir Minijos g. sankryžos rekonstrukcijos metu planuojama įvykdyti du etapus. Pirmojo metu ketinama įrengti vieno lygio sankryžą, antrojo - požeminį transporto tunelį. Planuojama, jog pirmasis etapas atsieis 22,2 mln. litų, antrasis - net 124,7 mln. litų.

Baltijos pr. ir Šilutės pl. sankryžoje ketinama įrengti keturias papildomas eismo juostas išilgai Šilutės pl. ir įrengti iškasą, kertančią sankryžą. Šios sankryžos rekonstrukcija turėtų atsieiti 103,1 mln. litų.

Baltijos pr. ir Taikos pr. sankryžoje taip pat ketinama įrengti keturias papildomas eismo juostas ir sankryžą kertančią iškasą. Planuojama, jog ši rekonstrukcija atsieis 91,3 mln. litų.

Vyriausiasis miesto architektas Almantas Mureika tikino, kad būtina atsižvelgti į faktą, jog Minijos gatvė, Šilutės plentas, Taikos prospektas ir Baltijos prospektas - nėra tiesiog miesto karkasas, bet dar ir sąryšis su uostu. "Baltijos prospektas yra europinio koridoriaus tęsinys mieste. Mums jis yra labai svarbus. Šiuo metu yra padarytas labai didelis darbas ir negalime sustoti", - sakė A. Mureika.

Pristatant sankryžų rekonstrukcijų projektus, daugeliui kilo klausimų dėl įvairių pasirinkimų. Daugiausiai diskusijų kilo dėl Baltijos pr. ir Šilutės pl. sankryžos. Keltas klausimas, kodėl ir taip žemoje vietoje pasirinkta ne estakada, o dar labiau vietą įžeminsianti iškasa. Daugeliui kilo klausimų, ar ne per brangiai atsieis sankryžos eksploatavimas, jei joje reikės įrengti itin galingas siurblines bei pratęsti vandens nuotekų sistemą iki pat Trinyčių tvenkinio.

Pasak projektuotojų, estakados variantas taip pat svarstytas, tačiau esą tokį projektą įgyvendinti techniškai būtų pernelyg sudėtinga dėl prie sankryžos įsikūrusios degalinės, reikalavimų dėl įsukimo į Dubysos gatvę bei kitokių niuansų.

Dar vieną priežastį nurodė ir Klaipėdos miesto savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas: "Tai pagrindinis įvažiavimas į miestą ir yra svarbu, koks vaizdas mus pasitiks. Jei būtų pasirinktas estakados variantas, įvažiuojančiuosius pasitiktų monolitinės kolonos ir kitokie dariniai. Dar ir dėl to buvo pasirinktas estetiškesnis iškasos variantas."

Diskusijas nutraukė miesto meras V. Grubliauskas, priminęs, jog sankryžų projektai jau yra parengti, sankryžos įtrauktos į valstybei svarbių ekonominių objektų sąrašą, finansavimas užtikrintas, todėl kvestionuoti projektų techninės pusės nebegalima, mat drąsus ir ambicingas projektas priešingu atveju atguls į stalčius.

Šiuo metu jau yra parengti Baltijos pr. ir Minijos g. bei Baltijos pr. ir Šilutės pl. techniniai projektai. Baltijos pr. ir Minijos g. rekonstrukcijos pirmajam etapui jau gauti leidimai. Pasak vicemero Artūro Šulco, jei vyriausybė tęsęs pažadus ir įtrauks sankryžas į 2014-2020 metų Europos sąjungos projektų finansavimo programą, tokiu atveju sankryžas tektų rekonstruoti būtent iki 2020-ųjų metų. Tai, anot V. Šulco, nebe utopiniai, o realūs skaičiai. Tiesa, šiuo metu itin svarbu išspręsti ne tik finansavimo, bet ir kofinansavimo klausimą.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder