2009 m. išardytas pėsčiųjų tiltas per geležinkelį iki šiol rūdija Klaipėdos geležinkelio stotyje po atviru dangumi. Geležinkelininkams atsibodo jį saugoti, o šilutiškiai neturi pinigų jo transportavimui, nors dar praėjusį dešimtmetį pamariškiai išreiškė pageidavimą, kad ši vertybė būtų sugrąžinta jų miestui.
Nori atsikratyti
Albertas Šimėnas, laikinai einantis AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pareigas, paragino šilutiškius kuo greičiau apsispręsti ir perimti šią vertybę.
"Atsižvelgiant į tai, kad iki šiol Jūsų savivaldybė nėra pateikusi mūsų bendrovei savo sprendimo dėl demontuoto tilto konstrukcijų perėmimo Šilutės rajono savivaldybės nuosavybėn, maloniai prašome jį pateikti artimiausiu metu", - savo rašte, adresuotame Šilutės savivaldybės merui Virgilijui Pozingiui, rašė A. Šimėnas.
Tačiau V. Pozingis, nors ir pripažindamas, kad tiltas Šilutei reikalingas, vengia tiesaus atsakymo ir tiesiog atsirašinėja. Savo rašte "Lietuvos geležinkeliams" jis prašo pateikti duomenis, kiek kainuotų tilto pervežimas iš Klaipėdos į Šilutę, kiek kainuotų tokio ypatingo krovinio pervežimo projekto parengimas ir kt.
Kodėl jis taip neryžtingai trypčioja vietoje, sužinoti negalėjome, mat meras šią savaitę dirba saulėtoje Turkijoje. Oficialiai teigiama, kad V. Pozingis išvyko į tarnybinę komandiruotę į Konaklį, miestą, kurį su Šilute sieja miestų partnerystės ryšiai. Beje, mero darbdavė, Šilutės rajono savivaldybės taryba, praėjusią savaitę nepatenkino V. Pozingio prašymo išleisti jį atostogų. Todėl meras išleido potvarkį, kuriuo pats save komandiravo į Turkiją
Prieš kelis mėnesius V. Pozingis yra sakęs, kad į senąją vietą ties geležinkelio stotimi tiltą grąžinti nėra prasmės, nes žmonių srautai esą jau susiformavo kitose vietose.
"Pagal vieną pasiūlymų, jį būtų galima pastatyti per Šyšos upę ties stadionu arba ties naujuoju uosteliu. Tačiau kol neturime konkretaus projekto, tol tiltas mums nereikalingas. Mes neturime lėšų saugoti išardytas jo konstrukcijas. Mat jam reikalinga ypatinga apsauga, uždara aikštelė, vaizdo stebėjimo kameros ir kita", - teisinosi meras.
Buvęs Šilutės meras, dabar aršus opozicijos lyderis liberalcentristas Arvydas Jakas nesikrato ankstesniųjų pageidavimų ir tiltą į miestą sugrąžinti norėtų kuo greičiau.
"Reikėtų, kad meras paprašytų "Lietuvos geležinkelių" konstrukcijas atgabenti savo lėšomis. Tai būtų labai gražus jų poelgis, žinant, kad tiek metų jie tuo tiltu naudojosi. Be to, tai valstybinė, labai pelningai dirbanti bendrovė, kuri yra daugelio kultūrinių renginių mecenatė, tad tilto konstrukcijų transportavimas būtų labai gražus poelgis", - vylėsi A. Jakas.
Į Šilutę - pro Tauragę?
Geležinkelininkai, 2008 m. pradėję naujo pėsčiųjų tilto Klaipėdoje statybas, senąjį buvo numatę paprasčiausiai supjaustyti į metalo laužą. Tačiau paveldosaugininkų pastangomis tiltas buvo įrašytas į Kultūros vertybių registrą. Todėl geležinkelininkams teko pakoreguoti tilto išardymo projektą, o metalo pjaustykles atidėti į šalį. Tiltas buvo kruopščiai išardytas, o jo dalys lig šiol saugomos specialioje aikštelėje Klaipėdos geležinkelio stoties teritorijoje.
"Vakarų ekspreso" žiniomis, geležinkelininkai svarstė įvairius variantus, kaip konstrukcijas nugabenti į Šilutę. Bendrovės specialistų teigimu, vienintelis būdas - automobilių keliais pro Kryžkalnį ir Tauragę. Tačiau kiek galėtų kainuoti tokia kelionė, niekas nebuvo suskaičiavęs.
Rašyti komentarą