"Teismas patvirtino, kad mes buvome teisūs - kai kurie punktai, kurie vežėjams labai aktualūs, tikrai prasilenkė su Lietuvos įstatymais", - komentavo trečiuoju asmeniu byloje buvusios Klaipėdos verslininkų asociacijos pirmininkas Airidas Tamavičius.
Praėjusių metų pabaigoje miesto Tarybos patvirtintą metodiką teismui apskundė Seimo narys Naglis Puteikis. Teismas šį skundą tenkino iš dalies.
"Žinoma, gaila, kad tokius savaime suprantamus dalykus tenka aiškintis teismuose. Tačiau bet kuriuo atveju gerai, kad teisybė iš dalies atstatyta", - džiaugėsi A. Tamavičius.
Kaip vieną labiausiai su kitais teisės aktais prasilenkiančių punktų jis paminėjo tai, kad patvirtintoje metodikoje buvo numatyta, jog vieno ūkio subjekto veikimas arba neveikimas nulemia kitų ūkio subjektų veiklą.
"Tokia metodika kerta per sąžiningų vežėjų ūkinę veiklą. Pakanka, kad vienas vežėjas, kuris galbūt yra suinteresuotas, jog kiltų kelionių maršrutiniais mikroautobusais kainos ir jie taptų nekonkurencingi didiesiems autobusams, specialiai nepristato savivaldybei duomenų, o už tai nukenčia visi vežėjai", - vieną iš netobulos metodikos pavyzdžių pateikė A. Tamavičius.
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad praėjusių metų pabaigoje miesto Tarybai patvirtinus savivaldybės administracijos pasiūlyta maršrutinių taksi įkainių dydžių įvertinimo metodika labai papiktino smulkiuosius vežėjus. Tuomet jie tikino, esą ši metodika tėra valdininkų noras nuolat išlaikyti atotrūkį tarp bilietų kainų didžiuosiuose autobusuose ir mažuosiuose autobusiukuose, kad didieji galėtų prisivilioti kuo daugiau keleivių.
Tiesa, nors po metodikos patvirtinimo praėjo keturi mėnesiai, pasak A. Tamavičiaus, jokių esminių pokyčių nepastebėta, ir savivaldybės administracija bent kol kas jokių duomenų nereikalavo.
Negana to, kovo pabaigoje buvo pritarta maršrutinių taksi integravimo į bendrąją viešojo transporto sistemą koncepcijai. Žadama, kad Klaipėdoje bus dar labiau išplėstos "mikriukų" paslaugos - jie važinės ne tik pagrindinėmis miesto arterijomis, bet ir daugeliu skersinių gatvių.
Suprantama, kad tokie skersinių gatvių maršrutai nebūtų tokie pelningi, kaip susirenkant keleivius iš pagrindinių miesto gatvių, todėl bus apmokami iš viešojo transporto krepšelio lėšų. Tai reiškia, kad jiems galiotų tie patys bilietai, kaip ir didžiuosiuose autobusuose, taip pat elektroninis bilietas ir visos priklausančios socialinės lengvatos moksleiviams, studentams, senjorams.
Tuo metu pagrindinėmis miesto gatvėmis važinėjančių maršrutinių autobusų bilietai būtų kaip ir dabar - brangesni.
Be kita ko buvo nuspręsta neskelbti konkurso maršrutiniams taksi, o pratęsti sutartis su tais pačiais vežėjais.
"Žinoma, šis gestas buvo tarsi taikos sutartis tarp vežėjų ir savivaldybės administracijos. Tačiau reikia pastebėti, kad integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą bus tik mažoji dalis maršrutinių autobusiukų vežėjų. Todėl didžiajai daliai vežėjų ši patvirtinta metodika labai aktuali, nes ji galios neribotą laiką ir pagal ją bus nustatinėjamos kainos. Vadinasi šis dokumentas nuspręs daugelio vežėjų verslo ateitį, todėl negalėjome sutikti, kad jis būtų netobulas", - kalbėjo A. Tamavičius
Uostamiestyje yra 52 veikiančios maršrutinių autobusų įmonės su 150 automobilių ir bemaž 300 dirbančių žmonių.
Rašyti komentarą