Suomis išmokė, kaip pamokose sudominti mokinius

Suomis išmokė, kaip pamokose sudominti mokinius

"Mokiniai iš karto atgyja, jų akys žiba", - džiaugiasi naują metodiką iš Estijoje vykusios konferencijos į Klaipėdą parsivežusi "Gabijos" progimnazijos anglų kalbos mokytoja Rima Norkienė.

Atrodytų, metodika nesudėtinga - leisti mokiniams pamokose mobiliaisiais telefonais filmuoti vaizdo filmukus. Tačiau, pasak mokytojos, šis metodas ugdo vaikams ne vieną kompetenciją.

Britų taryba ir VŠĮ "Meno avilys" 5 mokytojus, susijusius su projektu "Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose", pakvietė sausio 10-11 d. dalyvauti tarptautinėje konferencijoje "Filmas ir medijos ugdymui" (Film and Media for Education) Taline.

Šioje konferencijoje dalyvavo ir klaipėdietė R. Norkienė.

"Lektoriai iš Lietuvos, Estijos, Suomijos, Danijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos Talino universitete ir filmų muziejuje dvi dienas dalijosi idėjomis, kaip galima pagerinti mokymąsi per medijas, pristatydami medijų raštingumą kaip XXI amžiaus kompetenciją", - pasakojo R. Norkienė.

Ko gero, didžiausią įspūdį jai paliko vieno lektoriaus iš Suomijos pranešimas "Kameros-rašiklio pedagogika" (Camera-pen pedagogy), kuri sujungia 3 gebėjimų ugdymą: mąstymą-veikimą-bendravimą "gyvai", naudojant mobiliųjų telefonų kameras.

"Tai yra paprastas metodas, kurį galima pritaikyti kiekvienoje pamokoje. Jis padeda kiekvienam mokiniui pasijusti lyderiu. Tiesiog bet kurios pamokos metu mokinius galima suskirstyti poromis ir paskirti užduotį - sukurti trumpą, 15-30 sekundžių, filmuką duota tema. Visi mokiniai jaučiasi svarbūs ir ypatingi, nes vienas vaidina, o kitas filmuoja. Be to, mokomasi dirbti poroje, kartu kurti idėjas, bendrauti, ugdomas kūrybiškumas. Šio metodo efektyvumu konferencijoje įsitikinome ir mes patys atlikdami praktines užduotis", - pasakojo R. Norkienė.

Kaip vieną iš pavyzdžių ji pasakojo, kokį filmuką su kitais konferencijos dalyviais teko kurti fizikos pamokoje pristatant Niutono dėsnį.

"Tuomet aš filmavau, o mano kolega metė popieriaus lapą ir raktus. Trumpame vaizdo įraše užfiksavome, kad popieriaus lapas ir raktas leidžiasi skirtingu greičiu", - prisiminė mokytoja.

Grįžusi iš konferencijos, R. Norkienė pasakojo dažnai šį metodą taikanti pamokose. Tiesa, jam esą pakanka skirti vos kelias minutes pamokos laiko.

"Trumpa, efektyvu ir paprasta. Pačiam filmavimui skiriame tik minutę, aš net turiu klasėje specialiai smėlio laikrodį. Tad vaikai žino, kad jie greitai turi susitarti, ką filmuos ir kas padės geriausiai atskleisti užduotį. Tik išgirsta, kad reikės kurti filmuką - iškart visiems veiduose šypsenos. Net ir tie vaikai, kurie, atrodo, turi elgesio sutrikimų, įsitraukia ir noriai kuria filmukus. Laukiu pavasario, nes tada dažniau per pamokas galėsime išeiti į lauką filmuoti", - pasakojo mokytoja.

Kameros-rašiklio pedagogikos praktinius aspektus planuojama pristatyti ateinantį rudenį "Gabijos" progimnazijoje vyksiančioje respublikinėje konferencijoje "Atradau, pabandžiau, dalinuosi: individualios pažangos matavimo būdai, skatinant lyderystę ir kuriant pozityvią aplinką".

PATIRTIS. Anglų kalbos mokytoja Rima Norkienė (pirma iš dešinės) džiaugiasi, kad tarptautinėse konferencijose įgytos žinios padeda vesti įdomesnes pamokas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder