Tai yra 37 proc. daugiau nei 2022-aisiais.
Statistika rodo, kad elektros energija varomų automobilių paklausa stabiliai stiebiasi aukštyn, gamintojai elektrifikuoja vis daugiau segmentų, tačiau kokie modeliai iš tiesų sublizgėjo 2023-aisiais?
Pranoko dyzelius
2023 metais naujų elektromobilių rinkos dalis ES valstybėse pasiekė 14,6 proc. ir pranoko dyzeliniais varikliais varomų transporto priemonių dalį – ši susitraukė iki 13,6 proc.
Geriausiai perkamu automobiliu po agresyvios kainų mažinimo kampanijos taip pat tapo elektra varomas modelis – kompaktinis krosoveris „Tesla Model Y“. Bendrovės „Dataforce“ duomenimis, jo parduota 254 tūkst. 822 vienetai.
Elektromobilio gamintojams pavyko pralenkti vidaus degimo variklius turinčių „Dacia Sandero“ (235 tūkst. 893 vnt.) ir „Volkswagen T-Roc“ (206 tūkst. 438 vnt.) pardavimo rodiklius.
Šie modeliai užėmė atitinkamai antrąją ir trečiąją vietas.
Šiemet „Tesla“ skaičiuos jau ketvirtąsias „Model Y“ gamybos metines, tačiau 2023-aisiais Europos regiono rinkose netrūko ir įdomių naujutėlių elektra varomų modelių pristatymų.
Prognozuojama, kad ne vienas jų pelnys pirkėjų simpatijas.
Štai ir „Europos metų automobilio 2024“ konkurso 59 žiuri komisijos nariai iš 22 Europos šalių į rinkimų finalininkų septynetą greta vidaus degimo varikliais ar hibridinėmis jėgainėmis varomų 5-osios serijos BMW bei „Toyota C-HR“ atrinko elektromobilius „BYD Seal“, „Kia EV9“, „Renault Scenic“ ir „Volvo EX30“ bei tiek elektrinę, tiek tradicinę pavarą turintį naująjį „Peugeot 3008“.
Įsiminę korėjiečiai
Kone visi Europos konkurso finalininkai Senajame žemyne buvo pristatyti baigiantis 2023 metams, tad jie nespėjo dalyvauti žiemos pradžioje finišuojančiuose „Lietuvos metų automobilio 2024“ rinkimuose.
Tačiau ir mūsų šalies konkurse netrūko elektra varomų automobilių: čia varžėsi tokie modeliai kaip „Audi SQ8 Sportback e-tron“, „Citroën ë-C4 X“, „Hyundai Kona Electric“, „Jeep Avenger BEV“, „Mercedes-Benz EQE“, „Nissan Townstar EV“, „Subaru Solterra“, „Toyota bZ4X“, „Volkswagen ID.3 Pro Performance“ ir geriausiu šalies metų elektromobiliu paskelbtas „Hyundai Ioniq 6“.
„Lietuvos metų automobilio 2024“ žiuri narys Justas Lengvinas sako, kad jam iš pernai visų bandytų elektromobilių vienas įsimintiniausių buvo „Volkswagen ID.Buzz“.
Tačiau šį modelį žurnalistas labiau įsidėmėjo ne dėl jo elektrinės pavaros savybių, o dėl dizaino ir gamintojo drąsos.
„Glaustai kalbant apie elektromobilius, tarp išsiskyrusių turiu paminėti „Ioniq 6“ modelį – drąsus, aerodinaminę funkciją atliekantis dizainas ir visa visuma jį pavertė tikrai vienu geriausių elektromobilių rinkoje.
Išbandytas „Kia EV9“ – didelis ir solidus visureigis – paliko įspūdį dėl to, kad kol kas rinkoje dar nedaug tokių elektromobilių. Šis modelis griauna elektromobilių ribas ir įrodo, kad jie gali būti visuose segmentuose“, – pažymi apžvalgininkas.
Jo žodžius patvirtina ir įdomi detalė. Lietuvą pačioje metų pabaigoje pasiekęs „Kia EV9“ jau spėjo nuskinti laurus anapus Atlanto kiek netikėtoje kategorijoje.
Korėjiečių gaminys paskelbtas geriausiu Šiaurės Amerikos 2024 metų modeliu ieškantiems praktiško automobilio (angl. Utility Vehicle of the Year).
Titulą skyrė geriausią Šiaurės Amerikos automobilį renkanti 50-ies narių žiuri komisija. Nominacija gali atrodyti kiek netikėta elektromobilių segmente, tačiau EV9 iš kitų išsiskiria erdviu septynviečiu salonu, o kitas jo išsiskiriančias savybes užtikrina specialiai elektros pavarai sukurta E-GMP platforma.
Tarp kitų modelio privalumų – 76,1 kWh arba net 99,8 kWh talpos baterija, leidžianti viena įkrova nuvažiuoti iki 563 km atstumą, iki 283 kW siekianti pavaros galia ir galimybė komplektuoti visų varančiųjų ratų sistemą.
Dėl 800 V elektros sistemos sparčiojo įkrovimo stotelėje talpesniosios baterijos energijos atsargas vos per 15 minučių galima papildyti tiek, kad automobilis nuvažiuotų papildomus 249 km.
Pagrindinę metų Šiaurės Amerikos automobilio nominaciją laimėjo naujosios kartos „Toyota Prius“.
Likę klausimai
„Lietuvos metų automobilio 2024“ rinkimų komisijos narys Vytautas Pilkauskas tarp jam labiausiai 2023-iaisiais įsiminusių elektromobilių taip pat vardija korėjietiškus modelius.
Automobilių fotografo teigimu, pirmiausia jam į galvą ateina gerą bendrą įspūdį palikęs „Hyundai Ioniq 6“, taip pat jis išskiria ir naująją elektrinę „Hyundai Kona“.
„Dar neteko vairuoti, bet jau degu noru išmėginti „Kia EV9“. Šis elektromobilis nustebino savo dydžiu, dizaino sprendimais, taigi labai įdomu bus sėsti prie jo vairo ir pažiūrėti, kaip jis elgiasi kelyje, ir, žinoma, kaip atrodo prieš fotokamerą“, – sako pašnekovas.
ACEA duomenimis, sparčiausiai 2023 metais Europos Sąjungoje elektromobilių pardavimas augo Belgijoje (+148 proc.), Danijoje (+104 proc.) ir Portugalijoje (+102 proc.).
Vertinant absoliučiaisiais skaičiais, daugiausia elektra varomų transporto priemonių parduota Vokietijoje (524 tūkst. 219 vnt., arba +11 proc.), Prancūzijoje (298 tūkst. 219 vnt., arba +47 proc.), Nyderlanduose (113 tūkst. 981 vnt., arba +56 proc.) ir Švedijoje (112 tūkst. 208 vnt., arba +18,1 proc.).
Žvelgdamas į 2024-uosius, J. Lengvinas prognozuoja, kad elektromobilių pardavimo augimo tempas turėtų lėtėti, tačiau bendri realizavimo skaičiai ir toliau pamažu didės.
„Tiesa, vienas didžiausių likusių klausimų – įkrovimo infrastruktūra. Tačiau aš noriu būti optimistas, tad manau, jog artimoje ateityje į šią sritį ateis vis daugiau verslo ir turėsime vis daugiau įkrovimo vietų, o tai konvertuosis į augančią elektromobilių pardavimo apimtį.
Žinoma, liks kitų spręstinų dalykų, kaip antai šimtai programėlių telefonuose, įkrovimo kainos ir taip toliau, bet tai jau turbūt kitos temos klausimai“, – reziumuoja apžvalgininkas.
Rašyti komentarą