Ta proga bendrovė „Ford“ atskleidė naujojo elektros energija varomo modelio kainą, specifikacijas ir paskelbė, kad nuo šiol jį galima įsigyti ir Lietuvoje.
Kirsdama kelionės finišo liniją Nicoje, Prancūzijoje, L. Alford su naujuoju „Ford Explorer“ važiavo ikoniškų „Ford“ automobilių kolonos priešakyje, greta įmonės ateities viziją formuojančių modelių.
„Ford“ nori į elektromobilių rinką Europoje įlieti daugiau aistros ir emocijų. Šiame segmente jau užtektinai nuobodžių automobilių ir SUV. Naujasis „Explorer“ reprezentuoja unikalų „Ford“ charakterį, atsispindintį kiekviename šios fantastiškos kolonos modelyje.
Didžiuojamės galėdami pristatyti šį naują visiškai elektrinį lengvąjį automobilį, sukurtą specialiai Europos keliams ir vairuotojams, ir, be abejo, galintį nuvežti į bet kurią pasaulio vietą“, – sakė šventėje dalyvavęs „Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley’is.
Neįtikėtinoje kelionėje „Explorer“ kirto šešis žemynus, važiavo per 27 šalis ir, naudodamas vien elektros energiją, įveikė daugiau nei 30 000 kilometrų.
Nei elektros energijos tiekimo pertrūkiai Afrikoje, nei įkrovimo infrastruktūros stoka Atakamos dykumoje Čilėje, nei nesutvarkyti keliai ar kalnų perėjos, nei stingdantis šaltis nesutrukdė pasiekti užsibrėžto tikslo. L. Alford įrodė, ką įmanoma padaryti elektra varomu automobiliu.
„Lexie kelionė buvo lemiamas mūsų naujojo „Ford Explorer“ bandomasis važiavimas. Jo metu teko patirti visas galimas oro bei kelio sąlygas ir išbandyti beveik kiekvieną įkrovimo scenarijų, – sakė „Ford Model e Europe“ generalinis direktorius Martinas Sanderis. – Nepraleidome puikios galimybės išmėginti ne tik save, bet ir pasaulio įkrovimo infrastruktūrą.
Ši kelionė atskleidžia tikrą mūsų įmonės dvasią ir įkūnija idėją, jog viskas įmanoma. Finišo linijos kirtimas įrodo, ką galima nuveikti su naujuoju visiškai elektriniu „Ford Explorer“, ir džiaugiamės, kad netrukus klientai galės tai sužinoti patys“.
L. Alford iššūkį įveikė su priešprodukcine „Explorer“ versija. Dabar jau galima užsisakyti gamybai galutinai paruoštą modelį.
Kelionės metu L. Alford rinkosi įvairias krovimo priemones: nuo 2,2 kW galios kintamosios srovės buitinių lizdų iki nuolatinės srovės sparčiųjų įkroviklių ir nešiojamosios baterijos.
Visą kelionę L. Alford naudojosi „MegaConsole“ salono saugykla – joje telpa trys 1,5 litro gėrimų buteliai ir dar lieka laisvos vietos. Kūnui sustirti neleido šildoma ir masažuojama vairuotojo sėdynė, o ilgus kelio ruožus praskaidrindavo balsu įjungiama „SYNC Move“ informacinė ir pramoginė sistema su reguliuojamu jutikliniu ekranu – tai standartinės tiek „Explorer“, tiek „Explorer Premium“ modelių funkcijos.
„Nėrusi į šį epinį nuotykį, įvairiuose pasaulio kampeliuose sutikau neįtikėtinų žmonių. Sėdėdama prie vairo pamačiau 27 nuostabias šalis. Tačiau ši kelionė pažėrė unikalių iššūkių.
Didelė garbė „Ford“, kad išleido mane į kelionę aplink pasaulį elektriniu „Explorer“ – pastaruosius šešis mėnesius jis man buvo lyg namai. Buvau užsibrėžusi peržengti to, ką įmanoma padaryti elektromobiliu, ribas.
Didžiuojuosi galėdama pasakyti, kad tai padariau!“ – džiūgavo L. Alford, kuriai taip pat priklauso jauniausio visas pasaulio šalis aplankiusio žmogaus planetos rekordas.
Tinkamas visiems iššūkiams
Naujasis „Explorer“ yra pirmasis Europoje sukurtas ir pagamintas „Ford“ keleivinis elektromobilis. Tai – vokiškos inžinerijos pasiekimų, amerikietiško stiliaus ir aukščiausios kokybės standartinių specifikacijų įkūnijimas. Viena įkrova naujasis modelis gali nuvažiuoti iki 602 kilometrų.
„Explorer“ siūlomas dviejų versijų: su vienu elektros varikliu ir galine varoma ašimi arba su dviem elektros motorais ir visų varančiųjų ratų sistema. Abiejose versijose montuojama didesnį nuvažiuojamą atstumą užtikrinanti ličio jonų NMC (nikelis, manganas, kobaltas) baterija.
Dėl energijos tankio, galios ir našumo šio tipo baterija tinka Europos klimato sąlygoms: ji gerai veiks tiek Skandinavijos, tiek Viduržemio jūros pakrantės šalyse. Vieno elektros motoro versija su standartiniam atstumui nuvažiuoti skirta NMC baterija asortimentą papildys kiek vėliau.
Baterijos įkrovimas nuo 10 iki 80 procentų trunka maždaug 26 minutes naudojant iki 185 kW galios nuolatinės srovės spartųjį įkroviklį versijoje su dviem motorais. „Explorer“ vairuotojai Europoje galės naudotis „BlueOval Charge Network“ tinklu,
kuris apima daugiau nei 600 tūkst. įkrovimo taškų. Susimokėti už paslaugas jame bus galima per „FordPass“ programėlę arba naudojantis inovatyvia „Plug & Charge“ technologija.
Šis tinklas apima ir IONITY sparčiojo įkrovimo stoteles. „Ford“ bendrovė yra viena iš šio koncerno įkūrėjų ir narių. Be to, ji paskelbė apie partnerystę su įmone „Allego“ – ši įrengs ultrasparčiuosius įkroviklius „Ford“ atstovybėse.
„Explorer“ elektromobilis su dviem elektros motorais nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti vos per 5,3 sek. arba greičiau nei 340 AG galios „Ford Performance Focus ST“ modelis su vidaus degimo varikliu.
Ši „Explorer“ versija taip pat gali vilkti iki 1200 kg sveriančią priekabą. Ir visa tai pasiekiama naudojant nenutrūkstamai veikiančią elektros pavarą, kuri puikiai dera su prabangia standartine automobilio įranga.
Automobilyje daiktams laikyti skirtų vietų talpa sudaro maždaug 470 litrų, įskaitant 17 litrų „MegaConsole“ talpyklą ir specialią saugią „My Private Locker“ dėtuvę salone.
Kiekviename „Explorer“ įdiegta „Sync Move 2“ informacijos ir pramogų sistema su nuolatiniu interneto ryšiu. Elektromobilio centre montuojamas 14,6 colio įstrižainės reguliuojamas jutiklinis ekranas gali būti pakeliamas ir nuleidžiamas didesniu nei 30 laipsnių kampu.
Į standartinę įrangą taip pat įtrauktas vairo ir priekinių sėdynių šildymas bei belaidis telefono įkroviklis. Montuojamos sportiško profilio sėdynės su integruotomis galvos atramomis, o vairuotojo sėdynė jau bazinėje įrangoje turi masažo funkciją.
Salone taip pat pritvirtinta stilinga garso kolonėlių juosta, o muzikos galima klausyti prijungus mobiliuosius įrenginius belaidžiu būdu per „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“ programėles.
„Explorer Premium“ įrangos lygyje montuojama 10 garsiakalbių „B&O“ garso sistema, o vietoje įprastų LED žibintų su automatinėmis tolimosiomis šviesomis įtaisyti matriciniai „Dynamic Matrix LED“ žibintai.
Jų technologija leidžia neakinti iš priekio atvažiuojančių eismo dalyvių net ir neišjungiant tolimųjų šviesų.
Kad elektromobilio išsirinkimo ir pirkimo procesas būtų kuo lengvesnis, papildomai pasirenkami priedai greta solidžios kiekviename „Explorer“ įdiegtos įrangos apsiriboja panoraminiu, daugiau nei 1 m2 stiklo paviršiaus turinčiu stogu ir „Driver Assist Pack“ pagalbos vairuotojui sistemų paketu. Jame galima pasirinkti elektra valdomą bagažinės dangtį, projekcinį vairuotojo ekraną, 360 laipsnių apžvalgos vaizdo kamerų sistemą ar naują eismo juostos keitimo pagalbos technologiją.
Šios funkcijos papildo daugiau nei 15 standartinėje įrangoje įdiegtų pagalbos vairuotojui technologijų, įskaitant išmaniąją adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą su „Stop and Go“ funkcija ir saugaus išlipimo funkciją, kuri išlipant iš automobilio padeda išvengti susidūrimo su pravažiuojančiais dviratininkais.
„Explorer“ bus pirmasis elektromobilis, surinktas „Ford“ gamykloje Kelne, Vokietijoje. Į elektromobilių surinkimo liniją šioje gamykloje bendrovė investavo 2 mlrd. JAV dolerių.
Lietuvoje naujasis modelis kainuos nuo 40 990 EUR.
Rašyti komentarą