Perkant bilietą į keltą stovėti eilėje nebereikės

(2)

Keliaudami užsienyje matome, kaip patogu naudotis vienu bilietu visose miesto transporto priemonėse. Kažkas panašaus jau daroma ir Klaipėdoje. Vasarą klaipėdiečiams, kurie kelsis AB „Smiltynės perkėla“ keltais per marias į kitą krantą, nebereikės stovėti piko metu eilutėje prie kasų norint nusipirkti keleivio bilietą. Užteks prie įėjimo į laivus vartelių skaitytuvo priglausti Klaipėdos e. bilieto arba Klaipėdiečio kortelę ir iš jų bus išskaičiuota 1,3 euro už bilietą.

„Smiltynės perkėla“ kartu su VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) įgyvendino unikalų Lietuvoje projektą - į vieną atsiskaitymo sistemą sujungė sausumos ir vandens transportą. Nuo vasario 2 d. su KKT e. bilieto kortele galima susimokėti už bilietą į keltą.

„Smiltynės perkėla“ ne tik kelia važiuojančiuosius į Nidą, bet yra Klaipėdos miesto transporto dalis, jungianti žemyninę jo dalį su Smiltyne. Per metus bendrovės laivai perkelia daugiau nei 2 mln. keleivių. Daugiau nei pusė jų yra klaipėdiečiai. Manau, dabar jiems tikrai bus patogiau naudotis mūsų paslaugomis", - sako keltų bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.

Pasak jo, pagrindinį darbą atliko KKT, nes įdiegta jo sistema ir naudojamos jo e. bilieto kortelės, o „Smiltynės perkėla“ prie programavimo darbų prisidėjo tik nedidele dalimi.

Diegti tokią naujovę jau buvo pasiruošta pernai vasarą, tačiau testavimo darbai truko beveik 4 mėnesius. „Man be galo malonu, kad dvi įmonės surado bendradarbiavimo taškų. Nebuvo taip paprasta sujungti jų IT sistemas. Vasara - pats keleivių kėlimo pikas, tad nuspręsta nesiversti per galvas, geriau pasiruošti kitam sezonui“, - sakė M. Čiakas.

Pasak l. e. p. KKT vadovo Andriaus Samuilovo, iš pradžių planuota tą sistemą diegti tik vienuose varteliuose, bet „Smiltynės perkėla“ atnaujino visus ketverius pėsčiųjų vartelius, tad dabar skenuoti e. bilieto kortelę galima visuose.

BENDRADARBIAVIMAS. AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas (kairėje) ir l. e. p. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Andrius Samuilovas. Bendradarbiaujant šioms dviem įstaigoms, klaipėdiečiams keltis keltu bus patogiau.

BENDRADARBIAVIMAS. AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas (kairėje) ir l. e. p. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Andrius Samuilovas. Bendradarbiaujant šioms dviem įstaigoms, klaipėdiečiams keltis keltu bus patogiau.

Tik perkant keleivio bilietą

„Šitam dalykui tinka jau įprasta mūsų e. bilieto kortelė, kuri papildoma pinigais. Šiais metais atsiranda ir Klaipėdiečio kortelė su savo privalumais. Virtuali kortelė keltui netiks, bet fizinę galima naudoti tiek įsigyjant lengvatinį metinį transporto bilietą, tiek, pasipildžius pinigais, autobusuose, maršrutiniuose taksi, o dabar ir keliantis su keltu, ir vandens autobuse, kuris kursuos Danės upe į Tauralaukį“, - sakė l. e. p. KKT vadovas A. Samuilovas.

Jo teigimu, kol kas naudojantis e. bilieto kortele negalima įsigyti lengvatinių kėlimosi keltu bilietų. Tai galioja keleiviams, kurie neturi jokių lengvatų ir moka už bilietą visą kainą. "Tokios integracijos, kad tiktų mėnesinis bilietas, terminuotasis, dar neturime. Nesakau, kad jos nebus ateityje, bet šiuo metu tinka tik kortelė, papildyta pinigais.

Kol kas e. bilieto kortele bus galima susimokėti tik už vieną keleivio bilietą - 1,3 euro. Šeimos nariai turėtų perduoti vieni kitiems kortelę, jeigu turima tik viena.

„Labai norėtųsi, kad naujų paslaugų integralumas į miesto viešojo transporto sistemą, naudojimosi tomis paslaugomis paprastumas būtų tas kelias, kuriuo ir toliau eis šios dvi institucijos. Manau, tas procesas bus tęsiamas. Linkiu, kad kuo greičiau kiekvieno klaipėdiečio kišenėje atsirastų tos dvi gražios kortelės, kurios palengvina gyvenimą. Mūsų uždavinys - pasirūpinti, kad jos abi veiktų funkcionaliai ir be trikdžių. Tik laiko klausimas, kai turėdami vieną kortelę galėsime naudotis visomis viešojo transporto paslaugomis“, - sakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

VIETA. Kur reikia priglausti e. bilieto kortelę varteliuose.

VIETA. Kur reikia priglausti e. bilieto kortelę varteliuose.

VIETA. Kur reikia priglausti e. bilieto kortelę varteliuose.

Dviračiams netiks

Pasak M. Čiako, už dviračius teks susimokėti įprastu būdu, nes už juos kompensuojama atskirai iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Tačiau, pasak jo, sistema bus tobulinama, jau perkama įranga ir, ko gero, dar šį rudenį su e. bilieto kortele bus galima atsiskaityti ir už dviračio gabenimą. Prie turniketų atsirasiančioje švieslentėje keleivis galės rinktis, ar eis be bagažo (be dviračio), ar su bagažu.

Paklaustas, ar bus galima atsiskaityti kortele ir už šuniuką, „Smiltynės perkėlos“ vadovas atsakė: „Šuniukai, katinai, šeškai, kuriuos kartais žmonės nešasi, keliami nemokamai. Nebent jūs keliautumėte su arkliu. Už jį reikia mokėti.“

Kartais ir kasoje nusipirktas bilietas nesuveikia, varteliai neatsidaro. Paklaustas, ar nestrigs atsiskaitymas e. bilieto kortele, „Smiltynės perkėlos“ vadovas atsakė: „99 proc. nesuveikusių bilietų būna dėl netinkamos žmonių elgsenos.“

„QR skenuojamas vienokiu greičiu, o šiuo atveju bus nuskaitoma kortelė. Pagal visus parametrus jos nuskaitymas vyksta greičiau“, - aiškino A. Samuilovas.

Žmonėms, kurie keliasi dirbti į Smiltynę, pavyzdžiui, Lietuvos jūrų muziejaus darbuotojams, ši naujovė neaktuali, kadangi už jų kėlimąsi mokama iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Krantinėje stovi trys savitarnos aparatai tiems, kurie keliami nemokamai. Jie nusiskenuoja savo tapatybės dokumentus ir gauna bilietus.

Prisijungs ir geležinkelininkai

Jau kalbama ir su bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovais, kad perkant tarpmiestinį traukinio bilietą Vilnius- Klaipėda būtų galima iš karto įsigyti vienkartinį QR. „Jau einame prie to, kad Vilniuje nusipirkus traukinio bilietą į Klaipėdą, jis galėtų būti integrali dalis, su juo būtų galima sėsti į autobusą, iš jo į keltą ir, naudojantis tik viena kortele, atvykti į Smiltynę. Susisiekimo ministerija palaiko tą idėją, bet kada tai bus padaryta, sunku pasakyti“, - teigė V. Grubliauskas.

L. e. p. KKT vadovas sako, kad jo vadovaujama įstaiga jau yra pateikusi pasiūlymą, kaip tai galima techniškai padaryti, dabar laukiama geležinkelininkų pasiruošimo. Jis pridūrė, kad naujovės diegiamos pirmiausia tose srityje, kur sistemos naudotojų skaičius būtų didžiausias.

Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder