Nesaugūs kelio ruožai prie Klaipėdos rekonstrukcijos gali nesulaukti dešimtmečius

(13)

Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas sako, kad per Slengius einantis nesaugus valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2212 Klaipėda-Radailiai-Kretinga ruožas gali likti nesutvarkytas ir iki 2040 metų. Tam valstybė neturi pinigų.

Dar 2020 m. kovo 4 d. Klaipėdos rajono savivaldybės administracija ir „Via Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kurioje buvo numatyta, kad minėto kelio ruožas nuo Slengių iki Radailių bus sutvarkytas iki 2023 metų pabaigos.

Buvo sutarta, kad savivaldybė šiam projektui skirs 20 proc. lėšų, likusi dalis - valstybės.

Tačiau iki šios dienos yra parengtas tik techninis projektas, o rekonstrukcijos darbų šiemet net neplanuojama pradėti.

„Darbai nėra vykdomi ir panašu, kad artimiausiu metu jie neprasidės, kadangi „Via Lietuva“ teisinasi lėšų trūkumu. Savivaldybę įmonė yra informavusi, kad jei toliau finansavimas nedidės, tai šį projektą ji galės įgyvendinti tik apie 2040-uosius metus“, - praėjusį mėnesį Seimui ir Vyriausybei išsiųstame rašte akcentuoja B. Markauskas.

Anot jo, Valstybės kontrolė konstatavo, kad, nepriėmus konkrečių sprendimų dėl nevykdomų bendradarbiavimo su savivaldybėmis sutarčių, nėra aiškūs jų įgyvendinimo terminai ir taip sukeliami nepagrįsti lūkesčiai dėl savivaldybėms svarbių valstybinės reikšmės kelių, jų remonto. 

Taip pat - kad, laiku neįgyvendinus bendradarbiavimo su savivaldybėmis sutartyse numatytų valstybinės reikšmės kelių statybos darbų, neužtikrinamas eismo dalyvių saugumas šiuose kelių ruožuose.

„Kelias Nr. 2212, kuriam Slengių kaime suteikti Rasytės ir Šimkų gatvių pavadinimai, dėl itin sparčios gyventojų plėtros šioje teritorijoje tapo jau miesto gatve. 

Vos per penkerius metus čia gyventojų skaičius išaugo daugiau nei dvigubai - iki beveik 21 tūkstančio oficialiai deklaravusių savo gyvenamąją vietą. 

Šis kelias yra tranzitinis ir juo naudojamasi itin intensyviai. Tai yra viena iš jungčių su Klaipėdos miestu. Kiekvieną dieną šiuo keliu pravažiuoja tūkstančiai automobilių, jis tankiai apstatytas gyvenamaisiais namais. Tačiau dėl infrastruktūros trūkumo jame visiškai neužtikrinamas gyventojų saugumas“, - akcentuoja B. Markauskas.

Atsižvelgdamas į tai, savivaldybės vadovas prašo valstybės biudžete dar šiais metais numatyti tikslines lėšas, reikalingas šio projekto įgyvendinimui.

„Via Lietuva“ pranešė, kad iki vasario vidurio kelio atkarpoje nuo prekybos centro „Rimi“ iki Radailių planuojama įrengti 10 laikinų viešojo transporto laukimo stotelių su skaldos danga ir atnaujinti dalį ženklinimo sprendimų.

Klaipėdos rajono savivaldybė teigiamai sutiko šią žinią, tačiau tai išspręs tik mažą dali eismo saugumo problemų.

Taip pat nėra pinigų ir kito minimo kelio ruožo, sankryžos Dangaus, Liepų ir Piligrimų gatvių sankirtoje, sutvarkymui.

Šiuo metu čia įrengta laikina žiedinė sankryža. „Via Lietuva“ iki kovo mėnesio pabaigos sankryžos viduryje planuoja įrengti iškiliąją salelę, kuri turi pagerinti sankryžos funkcionalumą. Tačiau pagal projektą čia yra numatyta įrengti šviesoforu reguliuojamą sankryžą ir papildomas kelio juostas. Tačiau šiems darbams, kurių vertė gali siekti iki 2 milijonų eurų, 2025 metais valstybės finansavimas nėra skirtas.

Skaičiuojama, kad bendrai šalyje apie 40 procentų kelių būklė yra prasta ir jiems reikia remonto. Įvairiais skaičiavimais, tam reikėtų nuo 7 iki 10 milijardų eurų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder