
Vandens autobusas: laukia dar vienas sezonas
(1)Maršrutą administruojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovo pavaduotojas Andrius Samuilovas sako, kad šiemet sezono pradžią lems orai - planuojama, jog pirmieji reisai startuos maždaug po mėnesio.
„Konkrečios datos neturime - esame numatę gegužės pabaigą, pagal orus: savaitgalį, kai bus šilta“, - sakė jis „Vakarų ekspresui“.
Debiutinį savo sezoną 2023 metais L1 maršruto autobusas pradėjo birželio 16-ąją, per vasarą ir rugsėjį juo iš viso plaukė daugiau nei 8,9 tūkst. keleivių.
Pernai autobusas veikė nuo gegužės 19-osios, juo per sezoną pasinaudojo daugiau nei 7,8 tūkst. keleivių.

Šiemet - naujovė
Vienuolikos vietų elektrinis vandens autobusas Klaipėdos senamiestyje kelionę pradeda stotelėje, įrengtoje netoli burlaivio „Meridianas“, ir ją užbaigia prie Tauralaukio tilto, pakeliui įrengtos dar keturios stotelės - „Liepų tiltas“, „Danės slėniai“, „Senvagė“ ir „Botanikos sodas“.
Apie 8 kilometrų maršrutas prieš srovę įveikiamas per valandą ir 20 minučių, pasroviui - šiek tiek greičiau.
A. Samuilovas sako, kad šiais metais bus galima pasinaudoti naujove - greitesne kelione, kuri turėtų būti patraukli tiems, kurie nori išbandyti šią transporto priemonę ir sugaišti mažiau laiko.
„Vienas autobusas plauks įprastai - iki Tauralaukio ir atgal. Kitas plauks tik iki Liepų gatvės tilto ir atgal, tokia kelionė truks iki valandos. Šios kelionės tikslas - suteikti galimybę tiems, kurie nori autobusą tik išbandyti ir greičiau grįžti į centrą“, - kalbėjo įstaigos atstovas.
Šiemet kelionės kaina šiuo autobusu neturėtų keistis - bilietas, netaikant jokių nuolaidų, kainuos 5 eurus.
Šiemet baigiasi bandomasis trejų metų vandens autobuso naudojimo laikotarpis, dėl kurio sutarta su Savivaldybe.
Bandomojo projekto pabaiga
Pirmuosius Lietuvoje elektrinius vandens autobusus Savivaldybės įmonės „Klaipėdos paslaugos“ užsakymu pagamino elektra varomų pramoginių katamaranų „Popa Boat“ kūrėjas Tomas Vėlius, šiuo metu iš viso pagamintos ir sezono metu naudojamos dvi tokios transporto priemonės.
Autobusai Dane reguliariai kursuoja su savivaldybe sutarus dėl bandomojo trejų metų laikotarpio, kuris baigsis šiemet.
Jau po pirmojo sezono kai kuriems miesto Tarybos nariams kilo abejonių, ar toks transportas Klaipėdai reikalingas, tačiau „Klaipėdos keleivinis transportas“ siūlė palaukti, kol baigsis bandomasis laikotarpis, ir tik tada daryti išvadas, be to, atkreipė dėmesį, jog naujų transporto rūšių bandymas užtrunka, o miestas gali prisidėti lėšomis didinant tokio autobuso patrauklumą.
Klaipėdos savivaldybė „Vakarų ekspresui“ nurodė, kad dėl ateities sprendimas dar nėra priimtas.
„Sutartis dėl vandens autobuso šiais metais dar galioja. (...) Dėl kitų metų spendimas dar nėra priimtas“, - teigiama Savivaldybės komentare.
Po pirmojo sezono vandens autobuso eksploatacijos nuostolis siekė 20 tūkst. eurų, tačiau 2023-iaisiais bilietas kainavo 3 eurus. Pernai nuostolis buvo 13,7 tūkst. eurų.
Rašyti komentarą