
Nebaigtas dviračių tako ruožas – pavojus kelyje
(3)Suplanuoti darbai užstrigo
Dviračių takas tarsi jau ir yra – gražiai, kokybiškai asfaltuotas, kviečiantis rinktis saugų, netaršų ir sveikatai palankų kelionės būdą dviračiais ar pėsčiomis.
Bet tako magistralėje einantis 400 metrų ruožas ties Tenžės slėniu vis dar neįrengtas ir neasfaltuotas.
Dviračių ir pėsčiųjų tako iš Kretingos į Vydmantus projektui vadovaujantis Martynas Ubis, tuomet, įkasus kapsulę, „Pajūrio naujienoms“ papasakojo apie būsimus darbus, paminėdamas, kad projektas yra gana sudėtingas.
Sudėtingiausias ruožas, anot projekto vadovo, turėjusi būti toji 400 m ilgio tako dalis, kertanti Tenžės slėnį: „Ten – durpynas, dalį durpyno teks nukasti iki 1,2 m gylio. Nukasti klodai bus keičiami smėliu, danga pakopomis bus tvirtinama tinklu, kad „susirištų“ su būsimu taku.
Pakeltas dviračių takas bus įrengtas paraleliai su keliu Šiauliai–Palanga, tačiau vis vien bus žemiau apie 2 metrus“, – prieš gerų pusantrų metų kalbėjo projekto vadovas, akcentuodamas geologinius tyrimus, grunto įvertinimą ir kitus būtinus darbus.
Nors sudėtingumas ir buvo numatytas šioje vietoje – suplanuoti darbai vis dėlto gerokai užstrigo.
Pagal paskutinius duomenis, iki šių metų gegužės 31-osios turėjo būti pateiktos ekspertų išvados, bet ir atėjus birželiui, jų dar nėra.
Oficialiai važiuoti negalima
„Šio kelio savininkas ir darbų užsakovas yra VIA Lietuva, jie samdė ekspertus ir turėjo gauti jų išvadas, bet Kretingos rajono savivaldybė dar nėra gavusi atsakymo.
Esame prašę, kad būtų užtikrintas pėsčiųjų ir dviratininkų saugumas, bet, kol nėra ekspertų išvadų, VIA Lietuva, atrašiusi elektroniniu laišku, teigė jokių sprendimų nepriimsianti. O kad žmonės ten eina ir dviračiais važiuoja – tai faktas.
Yra skambinęs ne vienas žmogus, klausdamas, kaip jam saugiai ta tako dalimi pravažiuoti. Jiems patariame laikytis eismo taisyklių, patiems saugotis ir, jei kyla daugiau klausimų, – kreiptis tiesiai į VIA Lietuva.
Šis objektas nėra priduotas ir oficialiai šiuo dviračio taku ir šiame ruože važiuoti negalima“, – kalbėjo Kretingos rajono savivaldybės Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėja Sigutė Jazbutienė, baimindamasi, kad, artėjant vasaros sezonui, vis daugiau poilsiautojų ims važiuoti šiuo dar nebaigtu įrengti dviračių taku.
„Nors čia eismas ir draudžiamas, bet mes važiuojame. Žmonės yra patraukę ar nuvertę į šalį tas visas užtvaras, nukraustę plytas ir važiuoja dviračiais.
Savaitgaliais ypač daug žmonių, su vaikais, dviračiais. Vieni, žinoma, važiuoja kelkraščiu, šalia automobilių juostos, bet kiti drąsiai važiuoja per nebaigtą remontuoti tako ruožą“, – kalbėjo prisistatyti nepanorę dviratininkai.
„Esame su mažamečiais vaikais važiavę nuo Kretingos iki Palangos dviračiais, tai tame, dar neasfaltuotame ruože, kol kas nėra saugu, vietomis reiktų atitvarų į užliejamos pievos pusę“, – pasakojo viešumo nepanoręs tris vaikus auginantis kretingiškis.
Atsakomybė tenka patiems dviratininkams
Dėl šios susidariusios situacijos kreipėmės į Kretingos rajono policijos komisarą Algirdą Budginą.
„Jei ten yra uždėtas kelio ženklas, draudžiantis dviračių ir pėsčiųjų eismą, žmonės turi prisiimti atsakomybę už savo prasižengimą.
Jei tame ruože yra draudžiama judėti, vadinasi žmonės turi rinktis kelio ruožą, kuriame judėti nedraudžiama. Jei šalia važiuojamojo kelio yra dviračių takas, kuris atitinka visus reikalavimus ir yra pažymėtas atitinkamais ženklais, tai žmonės juo gali važiuoti, bet, jei dviračių take yra ruožas, kuriuo draudžiama judėti, tai žmonės, pagal Kelių eismo taisykles, turi važiuoti keliu, palei dešinės važiuojamosios dalies kraštą.
Taip, sutinku, kad tai nėra saugu, todėl atsakomybę turėtų prisiimti patys dviratininkai ir, važiuodami keliu, naudoti atitinkamus signalinius prietaisus – dienos metu šviesas dviračio priekyje ir gale arba liemenę, o naktį – ir liemenę, ir šviesas.
Taip pat jie privalo prisiminti, kad važiuodami turi nepažeisti Kelių eismo taisyklių, o prasidėjus dviračių takui – vėl grįžti į jį“, – kalbėjo Kretingos rajono policijos komisaras A. Budginas, priminęs, kad už pažeidimus ir kelio ženklų nepaisymą gresia baudos.
Nors komisaras teigė tame ruože policijos ekipažo nestatysiąs, jam suprantamas situacijos rimtumas ir pavojus.
Pasak jo, jau norėtųsi, kad dviračių takas tarp Kretingos ir Palangos būtų saugus ir atviras visiems, norintiems juo eiti ar saugiai važiuoti dviračiu.
„Nėra gerai, kai gana intensyviame eisme dalyvauja tiek dviratininkai, tiek automobilių vairuotojai. Užmiesčio kelyje, kur automobilių greitis apie 90km/h, dviratininkams nėra saugu važiuoti”, – pridūrė A. Budginas.
Norėdami pravažiuoti dviračiais žmonės nuverčia, nustumia ir išdrasko visas užtvaras.
Objektas vis dar nepriduotas
„Kol kas jokių žinių apie projekto pabaigą neturime, nekantriai laukiame informacijos iš VIA Lietuva.
Šis visas objektas dar nėra priduotas nuo pat Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro Kretingos filialo Kretingsodyje iki Vydmantų.
Prieš kelias savaites, kuomet VIA Lietuva atstovai buvo atvažiavę, esame šnekėję, kad asfaltuotais kelio ruožais žmonės jau galėtų judėti pėsčiomis ar dviračiais. Mūsų prašymas buvo, kad nuo Ernesto Galvanausko mokymo centro iki Tenžės upelio dviračio tako ruožą žmonės jau galėtų eksploatuoti, nes ten yra ir sodininkų bendrija, ir nemažai rajono gyventojų gyvena.
Žmonės galėtų naudoti ir dviračių tako ruožu nuo Tenžės upelio iki Vydmantų. Esame atvėrę keletą erdvių, kurias žmonės saugiai galėtų eksploatuoti, bet vis dėlto su VIA Lietuva šio projekto iki galo nesame pabaigę.
Kai jis bus baigtas, tuomet ir nusiims visi dviračių eismą ribojantys užrašai. Taip pat buvome prašę, kad laikinai ties Tenžės upeliu, kur yra važiuojamoji dalis, jie išstatytų paženklintus bokštelius ar užbrėžtų liniją, leidžiančią dviratininkams važiuoti keliu, bet tokio sprendimo atsakingi VIA Lietuva asmenys dar nėra priėmę.
Kiek stebiu, gyventojai patys yra nusiėmę atitvarus ir tuo keliu naudojasi. Rangovas tikrai yra pajėgus pabaigti šį projektą ir artimiausiu metu tikimės jo pabaigos”, – kalbėjo Kretingos rajono meras Antanas Kalnius, pasidžiaugęs to paties rangovo darbais, rengiant dviračių taką nuo prekybos centro „Maxima” Žemaitės alėjoje iki vandens bokšto Melioratorių gatvėje.
„Esu jau kelis kartus tuo dviračių taku važiavęs, jis dar nėra baigtas ties Tenžės upeliu, bet ten, kur jau nutiestas asfaltas, takas labai lygus, gerai paklotas. Dviračiu daug kur esu važiavęs, tad galiu palyginti.
Tarkime, Vilniuje, dviračių takai gerokai siauresni. Noriu pasidžiaugti, kad mūsų dviračių takas labai lygus, juo malonu važiuoti tiek sportiniu, tiek kalnų ar hibridiniu dviračiu. Tik važiuojant Kretingos link, prieš Tenžę, manau, gali pradėti rinktis vanduo, tos kalvotos vietos gali būti probleminės.
Dviratininkai, turintys mažiau patirties, turėtų laikytis dešinės pusės taisyklės. Esu pastebėjęs, kad dažnai dviratininkai važiuoja viduriu, o atvažiuojančiam didesniu greičiu iš galo kartais baugu lenkti, nes važiuojantysis viduriu gali netikėtai mestis į kairę pusę.
Dažnai važinėju maršrutu Palanga–Šventoji, todėl noriu akcentuoti, kad dviračių take labai aktualu krypties rodyklės, kurių net ir nedrausmingi ar mažiau patyrę dviratininkai laikosi.
Jei nėra rodyklių ar punktyrinių linijų, ypač ties posūkiais, gali įvykti avarinių situacijų“, – kalbėjo Kretingos rajono savivaldybės tarybos narys Steponas Baltuonis, vildamasis visos dviračių tako trasos saugumo, dviratininkų atsakomybės ir pagarbos vienas kitam.
---
Bendras dviračių tako ilgis sudaro beveik 10 km. Tako plotis – 2,5 m. Įgyvendinus šį projektą, Vakarų Lietuvos regione atsirastų dar vienas turistinis maršrutas, svarbus ne tik Kretingos gyventojams ar palangiškiams, bet ir kurorto svečiams, kurių per metus vien Palangoje apsilanko apie 1,3 mln. Šiuo metu dviračiais galima nuvažiuoti iš Šventosios į Klaipėdą bei Neringą. Planuotos investicijos į naująjį dviračių taką – 3,6 mln. eurų.
Rašyti komentarą