Ar gali asmuo su negalia važiuoti A juosta?

Neįgalusis klaipėdietis Stanislovas N. (pavardė redakcijai žinoma), važinėdamas neįgaliajam pritaikytu automobiliu, pažymėtu skiriamuoju ženklu „Asmuo su negalia“, ne pirmą kartą gauna baudą už tai, kad važiuoja A juosta, nors tai leidžia Kelių eismo taisyklės.

Kelių eismo taisyklių 181 punktas numato, kad neįgalieji gali važiuoti A juosta, jei ji pažymėta kaip A+, ir vairuoja automobilius, pažymėtus skiriamuoju ženklu „Asmuo su negalia“ arba asmens su negalia automobilio statymo kortele, kuriuose važiuoja asmenys su negalia į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) dienos užimtumo centrą (-o), jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku jo nustatyta tvarka.

Taip pat A+ juosta gali naudotis elektromobiliai, taksi, motociklai ir automobiliai, kuriuose yra daugiau nei 4 keleiviai.

Baudą gavo ne pirmą kartą

Klaipėdietis Stanislovas „Vakarų ekspresui“ pasakojo, kad jam amputuota koja, jis vairuoja neįgaliajam pritaikytą automobilį, pažymėtą skiriamuoju ženklu „Asmuo su negalia“, turi asmens su negalia automobilio statymo kortelę, tačiau jau trečią kartą gauna baudą.

„Visai neseniai važiavau pas gydytoją. Iš pradžių važiavau antra juosta, tada patekau į kamštį ir įsukau į A juostą. Nufotografavo kamera ir gavau 15 Eur baudą. Aš baudos nemokėjau ir šiuo metu laukiu svarstymo.

Susisiekiau su policija, nes jau anksčiau kelis kartus taip pat skirtas baudas anuliavo, bet šįsyk sulaukiau laiško, kad turiu pateikti įrodymus, kad važiavau į gydymo įstaigą.

Negaliu to įrodyti. Nešioju protezą, kurį vis reikia patvarkyti, nes kartais spaudžia. Dėl to lankausi pas ortopedą. Tam neskiriami jokie siuntimai. Kada ortopedas gali priimti, paskambina, ir aš atvažiuoju", - pasakojo vyras ir neslėpė pasipiktinimo, kad kiekvieną kartą turi įrodinėti, kad jis turi teisę važiuoti A juosta.

„Ta pačia juosta gali važiuoti elektromobiliai. Ar jų vairuotojai taip pat turi įrodinėti, kad automobilis elektra varomas, o ne dyzelinu? O gal metalo gabalas yra reikšmingesnis nei žmogus?“ - klausė Stanislovas.

Tai gali ar negali?

Regis, nesusipratimas kyla dėl žodelio „arba“ Kelių eismo taisyklėse, nes paprašius paaiškinti situaciją Klaipėdos apskr. VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnų sulaukėme tokio atsakymo:

„Kelių eismo taisyklėse apibrėžta, kas ir kaip gali judėti vienu ar kitu ženklu pažymėtose atkarpose, Jūsų pateiktame KET straipsnyje sąrašas yra baigtinis - jame nenurodyta, jog asmenys ženklu “Asmuo su negalia" pažymėtu automobiliu gali A juosta vykti į gydymo įstaigą.

181.1.2. punktas išskiria automobilius, pažymėtus skiriamuoju ženklu „Asmuo su negalia“ arba asmens su negalia automobilio statymo kortele, kuriuose važiuoja asmenys su negalia į (iš) švietimo įstaigą (-os) ar į (iš) dienos užimtumo centrą (-o), jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku jo nustatyta tvarka.

Apgailestaujame, jei pilietis patyrė nepatogumų, tačiau norėtume priminti, jog Kelių eismo taisykles sudaro ne policijos pareigūnai", - rašoma pateiktame atsakyme.

Juosta - maršrutiniam transportui

Susisiekimo ministerija patikslino, kad iš tiesų minėta lengvata gali naudotis ne visi žmonės su negalia (ar juos vežantys asmenys), o tik tie, kurie vyksta į švietimo įstaigą ar į dienos užimtumo centrą (arba grįžta iš jų).

Be to, jiems būtina iš anksto suderinti važiavimo maršrutą su kelio savininku (miestuose tai būtų savivaldybės) ir atitinkamai paženklinti automobilį (ženklu „Asmuo su negalia“ arba asmens su negalia automobilio statymo kortele).

„Pasiūlymas papildyti KET minėtu punktu buvo gautas iš Vilniaus m. savivaldybės.

Dėl šios nuostatos projekto derinimo metu vyko išsamios diskusijos su policija, savivaldybių atstovais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir asmenis su negalia atstovaujančiomis organizacijomis.

Nė viena iš suinteresuotų šalių nesiūlė ir nesvarstė absoliučios išimties (t. y. leidimo važiuoti „A“ juosta) visiems asmenims su negalia ir visais gyvenimo atvejais (pvz., vykstant į darbą, parduotuvę, gydymo įstaigą ar pan.).

Taip yra todėl, kad tuomet maršrutiniam transportui skirta eismo juosta prarastų savo prasmę, kadangi ja naudotųsi didelis asmenų ratas, o policijai būtų sudėtinga užtikrinti eismo dalyvių kontrolę (t. y., nustatyti, ar ja naudojamasi pagrįstai)", - rašoma ministerijos atsakyme.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder