Dviračių tako į Juodkrantę rekonstrukcija - jau čia pat

Lietuvos automobilių kelių direkcija rengiasi pradėti dviračių tako Smiltynė-Nida rekonstrukciją. Jau parengti projektiniai pasiūlymai, su kuriais gali susipažinti visuomenė.

Šiuo metu tako būklė yra labai prasta, juo nesaugu važiuoti. Asfaltbetonio dangos takas nusėtas duobėmis, plyšiais, danga vietomis stipriai aptrupėjusi. Į tako teritoriją vietomis patenka šalia augančių medžių ir krūmų šakos.

Takas neturi horizontalaus ženklinimo, mažoji architektūra menkai išvystyta, esami pėsčiųjų-dviračių takų parametrai (plotis, dangos lygumas, nuolydžiai) netenkina minimalių normatyvinių dokumentų reikalavimų, todėl kelionės tampa nesaugios, nekomfortiškos, nepatrauklios ir nemalonios bei skatina rinktis alternatyvias transporto priemones.

Praėjusiais metais buvo paskelbti tako rekonstrukcijos darbų viešieji pirkimai. Keturiems tako ruožams sudarytos 4 sutartys, bendra jų vertė – daugiau kaip 110 tūkst. eurų.

Iš viso numatoma rekonstruoti 35,8 km dviračių takų – ruožą tarp Smiltynės ir Pervalkos, taip pat dviračių takų ruožus palei vietinius kelius, jungiančius Pervalką ir Preilą su keliu Smiltynė–Nida.

Anksčiau buvo skelbta, kad pirmame etape iki 2023 m. bus tvarkomi pirmieji 13,5 km Juodkrantės link, kitais dviem etapais bus paeiliui tvarkomi prasčiausios būklės 15,7 km ir 6,6 km ilgio ruožai Pervalkos link.

Platesnis takas

Parengtuose projektiniuose pasiūlymuose numatyta rekonstruoti dabartinį 1-2 metrų pločio taką į 3,5 metrų pločio bendrą pėsčiųjų-dviračių taką. Projektuojama asfalto danga, jos paviršius įrėminamas betoniniais vejos borteliais.

“Rekonstruojamų ruožų sprendiniai parinkti prisiderinant prie esamos situacijos, siekiant pašalinti mažiau želdinių, kad žala aplinkai ir kraštovaizdžiui būtų minimali. Esamose trasos vingiuose, kuriuose nėra medžių ir krūmų, trasa projektuojama tiesesnė, kad projektiniai sprendiniai atitiktų tarptautinių dviračių trasų projektavimo principus. Esant galimybei, miškingose vietovėse, nežymiai nukrypstama nuo esamo tako ašies, taip siekiant išsaugoti daugiau esamų medžių”, - nurodoma projektiniuose pasiūlymuose.

Rekonstruojamame ruože numatoma pašalinti želdinius, kurie patenka į projektines pėsčiųjų ir dviračių takų dangų konstrukcijas ir augančius apie 1 m atstumu nuo vejos bortelio.

Akcentuojama, kad takai suprojektuoti ir turi būti įrengti taip, kad nesukeltų kliūčių negalią turintiems žmonėms ir nebūtų kaip nors ribojamas jų laisvas judėjimas ir veikla, taip pat būtina užtikrinti pravažiuojamumo poreikį ir reikiamus gabaritus specialiosioms transporto priemonėms, pvz., gaisrų gesinimo ir gelbėjimo darbams.

Tikisi pozityvių pokyčių

Tikimasi, kad po rekonstrukcijos Nidą nuo perkėlos Smiltynėje bus galima patogiai pasiekti atsisakant kelionės automobiliu. 

Neringos savivaldybės darnaus judumo strateginiame plane yra aprašytas gyventojų ir turistų pasiskirstymas įgyvendinus įvairias darnaus judumo priemones. Gauti rezultatai parodo, kad atlikus pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros plėtrą, apribojus individualių automobilių patekimą į kurortą ir įgyvendinus kitas griežčiausias automobilizmo lygio mažinimo priemones, automobilių transporto priemonių vasaros sezono metu sumažėtų apie 27 proc.
 

Tikimasi, kad dėl šių priežasčių žmonės pasirinks alternatyvias transporto priemones, autobusus ir pan.

Taip pat prognozuojama, kad iki 2030 m. 2 procentais padidės pėsčiųjų judėjimo intensyvumas ir 3,5 proc. - dviratininkų intensyvumas. 

“Įrengus taką su kokybiška danga ir užtikrinus judėjimo komfortą, galimas didesnis pėsčiųjų ir dviratininkų eismo intensyvumo augimas, nei numatytas Neringos savivaldybės darnaus judumo strateginiame plane”, - nurodoma projektiniuose pasiūlymuose.

Sykiu primenama, kad šis takas yra dviračių trasos „EuroVelo 10“/„EuroVelo 13“ priklausančios Neringos pusiasaliui atkarpa.

Kelių direkcijos teigimu, šio tako projektavimo darbus buvo galima pradėti tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo Tarybų sprendimus, kad sutvarkytą taką minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise.

Sutvarkius ir perdavus šį pėsčiųjų ir dviračių taką, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, o Neringos savivaldybei - apie 34 kilometrai tako.

Susipažinti su parengtais tako rekonstrukcijos pasiūlymais galima internetu  https://www.klaipeda.lt/pp. Teikti pasiūlymus projektuotojams galima iki balandžio 8 d.

Viešas susirinkimas vyks balandžio 8 d. 15 val. “Zoom” platformoje - https://zoom.us/j/9760133002.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder