Šiais metais festivalis „TheATRIUM“ publiką džiugins turtinga Lietuvos teatro vitrina ir išskirtiniais scenos meno kūriniais iš užsienio. Festivalio programą šią savaitę surengtoje spaudos konferencijoje pristatė jo organizatoriai - Klaipėdos dramos teatro komanda, iš kairės: teatro meno vadovas G. Grajauskas, kultūrinių projektų vadybininkas V. Milis, teatro vadovas T. Juočys, tarptautinių projektų koordinatorė Gerda Pomarnevska, scenos meno techninio padalinio vadovas Mantvydas Poškus. Domo RIMEIKOS nuotr

Festivalis „TheATRIUM“ šaukia gyvuosius

Kitą savaitę Klaipėdos dramos teatre prasideda teatro atlaidai - jau šeštą kartą organizuojamas festivalis „TheATRIUM“. Jį šiemet sudarys dvi dalys: gegužės 17-22 d. vyks Lietuvos teatro vitrina, kurioje Vakarų Lietuvos publikai ir užsienio teatro prodiuseriams, festivalių organizatoriams, kritikams bus pristatyta 13 atrinktų lietuviškų spektaklių, o nuo gegužės 31 d. iki birželio 22 d. tarptautinėje programoje - keturi įspūdingi scenos meno kūriniai iš užsienio.

„Vivos voco!“ 

„TheATRIUM“ organizatoriai festivalį rengia nesivadovaudami tematiniais kriterijais, bet kiekvienais metais teatro šventę puošia simbolišku epigrafu. Šiemet jis skamba „Vivus Voco!“ („Gyvuosius šaukiu“).

Pasak Klaipėdos dramos teatro ir festivalio „TheATRIUM“ meno vadovo Gintaro Grajausko, pilnas šūkis lotyniškai skamba „Mortuos Plango, Vivos Voco“ ir verčiamas „Mirusiuosius apraudu, gyvuosius šaukiu“.

„Epigrafas paimtas iš Frydricho Šilerio kūrinio “Daina apie varpą". Jame vaizduojamas sudėtingas varpo kūrimo procesas, kurį lydi nežinia - koks bus rezultatas, kaip skambės varpas.

Panašiai yra ir teatre: spektaklio gimimo procesas panašus į varpo gaminimą. Iš pradžių niekas nežino, koks bus galutinis rezultatas, ir tik finalinėje stadijoje išaiškėja, ar varpas turi balsą.

Teatro festivalis yra savotiškas teatrinių balsų iš viso pasaulio patikrinimas, savo pačių pasitikrinimas, ką darome ir kiek tai turi prasmės pandemijos ir karų akivaizdoje.

Mes bandome pažiūrėti į teatrą kiek kitaip, ne tik kaip į meno kūrimo teritoriją, bet apskritai kaip į gyvybės teritoriją, gyvų žmonių susibūrimo vietą.

Šis šūkis, mūsų supratimu, dar suaktualėjo po vasario 24-osios", - sakė G. Grajauskas.

Teatro vadovas Tomas Juočys sakė, kad šeštojo „TheATRIUM“ festivalio planus šiek tiek pakoregavo prasidėjęs karas Ukrainoje, tačiau tai, apie ką buvo svajota ir planuota, įvyks.

„Festivalyje nepageidaujamais tapo svečiai iš Rusijos, bet jų vietą užėmė kitų valstybių atstovai - į Lietuvos teatro vitriną suvažiuos teatro festivalių agentai, užsienio teatrų atstovai ne tik iš Europos, bet ir JAV, Pietų Korėjos, Taivano“, - vardijo T. Juočys.

„Iš Ukrainos buvo planuota atvežti kitą spektaklį, tačiau jame vaidinantys aktoriai vyrai, techninis personalas išėjo ginti tėvynės. O į “TheATRIUM„ programą įkrito Kyjivo akademiniame dramos ir komedijos teatre kairiajame Dnipro krante sukurtas spektaklis pagal Natalijos Vorožbit pjesę “Blogi keliai" (režisierė Tamara Trunova).

Šis spektaklis šiais metais buvo apdovanotas Taraso Ševčenkos premija. Jo pjesė rašyta per pirmą aktyvią karo fazę 2014 m. Tai - šešios istorijos žmonių, kuriuos vienaip ar kitaip paliečia karas. Spektaklis šiuo metu turės nedidelį turą po Baltijos šalis ir tikimės, kad važinės ir plačiau, nes tai vienas iš retų Ukrainos teatrų, galinčių keliauti", - sakė festivalio meno vadovas.

Tarptautinę teatro publiką sužavėję vardai

Pasak festivalio organizatorių, vienas iš ryškiausių tarptautinės šių metų festivalio programos įvykių turėtų būti vieno žymiausių Italijos režisierių Alessandro Serra režisuotas spektaklis V. Šekspyro „Audra“.

A. Serra „TheATRIUM“ publikai jau pažįstamas. Praėjusiais metais žiūrovai matė jo režisuotą Šekspyro „Makbetą“, sukurtą remiantis Sardinijos karnavalo tradicijomis.

Naujausias jo spektaklis „Audra“ yra trijų teatrų koprodukcija. Prie jo koprodiuserių yra ir Avinjono teatro festivalis, tačiau klaipėdiečiai jį pamatys anksčiau nei Avinjono žiūrovai. Spektaklis buvo neeilinė premjera pačioje Italijoje, kritikų atsiliepimai apie jį labai entuziastingi", - pabrėžė G. Grajauskas.

Šekspyrišką festivalio nuotaiką pratęs svečiai iš Lenkijos - Grzegorz Bral iš Lenkijos teatro „Pieśń Kozła“ kurtas „Andronicus-Synecdoche“. Festivalio meno vadovas minėjo, kad šis spektaklis žada neeilinius įspūdžius. „Tai įdomus, autentiškas, savitas teatras, kažkuo akivaizdžiai susišaukiantis su Antikos teatru, senosiomis misterijomis, rodomomis kad ir miestų aikštėse. Ten pakankamai daug archajinės senovinės muzikos, judesio, ir pats ritualas, matomas scenoje, yra užburiantis“, - sakė G. Grajauskas.

Taip pat bus rodomas kartu su katalonų teatro žvaigždėmis Oskaro Koršunovo kurtas „Dėdė Vania“ pagal A. Čechovą. „Važiuoti į Barseloną žiūrėti O. Koršunovo įdomu, bet galima tai padaryti ir arčiau. Tai savotiškai labai koršunoviška A. Čechovo interpretacija, bet šiame spektaklyje tos radikalios režisūros, prie kurios esame įpratę, kai pagalvojame apie O. Koršunovą, labai nedaug. Jis gerokai subtilesnis, atsargesnis, labiau klasikinis“, - pasakojo G. Grajauskas.

Lietuvos teatro maratonas

O. Koršunovo vardas skambės ir lietuviškoje festivalio programoje. Joje bus parodyti du šio režisieriaus kurti spektakliai „Otelas“ ir „Remyga“. Pasak Lietuvos teatro vitriną koordinuojančio kultūros projektų vadybininko Vilhelmo Milio, 13 spektaklių į Lietuvos teatro vitriną komisija atrinko iš 40 pareiškėjų. Nuo gegužės 17 iki 22 dienos Klaipėdos dramos teatro scenoje, „Kultūros fabrike“ ir „Hofe“ bus labai įvairių spektaklių iš visos Lietuvos. „Bus šokio spektaklių, eksperimentinių, rašytų dirbtinio intelekto. Kasdien po du tris pasirodymus. Tad laukia tikrai intensyvus teatro maratonas“, - žadėjo V. Milis.

Netikėta Apolono interpretacija

Jau tradicija tapo, kad kiekvienais metais „TheATRIUM“ žiūrovai išvysta vis kitą meninę festivalio simboliu tapusios „Apolono“ skulptūros interpretaciją. Šiais metais festivalio „TheATRIUM“ žiūrovus Klaipėdos dramos teatre pasitiks menininko Rodiono Petrovo kurta instaliacija.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder