
Klaipėda prieš 100 metų (37)
Automobilistams ir dviratininkams
Supratimas, kas yra per didelis greitis miesto gatvėse, per 100 metų iš esmės išsiplėtė.
1925 m. birželio 3 d. „Klaipėdos žinias“ Krašto policijos direktorius p. Toleikis informavo, kad „automobiliai dažnai: a) nesilaiką leisto tik 15 km greitumo važiuojant gatvėmis, b) per daug skleidžia triukšmo, dūmų, garų ir smarvės, važiuodami su atvirais dangteliais ir per daug šviečiančiais žibintuvais, c) vartoją neantspauduotus pažymėjimus (n umerius) ir tamsoje nepakankamai juos apšviečią ir d) pažymėjimus laiką nematomuj vietoj.“
Dviratininkai gi "a) važinėja pasivaikščiojimo takais ir b) važinėją dviračiais, neturinčiais skambučio ir tormazo, o tamsoje - be žibintuvėlio.
Viešosios tvarkos ir visuomenės saugumo atžvilgiu buvo prašyta atitinkamos baudžiamosios valdžios bausti už tokius prasižengimus, ypač už greitą važinėjimą, kaip galima didžiausiomis bausmėmis.
Jei ir tai nepadėtų, tai p. Kraštos Policijos Direktorius, pasirėmęs Bendrosios Krašto Teisės 10.11.17 str. įsakysiąs atiminėti automobilius ir dviračius."

Kokie laivai kur plaukė?
1925 m. birželio 5 d. „Klaipėdos žinios“ parašė „Kokie jūrų laivai šį mėnesį iš Klaipėdos išeis?“.
„Robert Meyhoefer firmos pranešimu, į Antverpeną ir Roterdamą birželio 15 ar 16 d. turi išplaukti laivas „Oliva“, be to, reguliariai kiekvieną ketvirtadienį išplaukia Londonan specialiai Lietuvos kiaušinių eksportui skirti jūrų laivai „Baltara“ arba „Baltriger“ ir pagaliau, du kartu per savaitę palaikomas laivų susisiekimas su Hamburgu“.

Rašyti komentarą