Anakardžių riešutai turi netikėtą poveikį sveikatai: kodėl turėtumėte valgyti šiuos riešutus

28 g anakardžių riešutų yra 15 proc. rekomenduojamos cinko ir 10 proc. seleno paros normos.

Remiantis naujausiais tyrimais, anakardžių riešutų valgymas gali padėti jūsų arterijoms, nes mažina "blogojo" cholesterolio kiekį. Tai teigiamai paveiks širdies sveikatą.

Kaip rašo "HealthDigest", arterijos tarnauja deguonies turtingam kraujui pumpuoti iš širdies į visas kūno dalis, todėl jos turi būti stiprios ir lanksčios.

Priklausomai nuo jūsų mitybos, šeimos istorijos ir gyvenimo būdo, arterijos gali tapti standesnės, užsikimšti riebalais ir cholesteroliu.

Visa tai apsunkina kraujo ir svarbiausių maistinių medžiagų cirkuliaciją, todėl padidėja kraujospūdis arba atsiranda užsikimšimų.

Valgant daug sočiųjų riebalų ar transriebalų turinčius maisto produktus, arterijose gali kauptis apnašos.

Tačiau riešutuose esantys nesotieji riebalai gali padėti sumažinti MTL cholesterolio kiekį ir padidinti DTL cholesterolio kiekį, kuris ištraukia blogąjį cholesterolį iš kraujo.

Kiek anakardžių riešutų reikėtų suvalgyti per dieną

13 g riebalų 28 g sausų skrudintų anakardžių gali jus suklaidinti, tačiau juose yra tik 2,6 g sočiųjų riebalų.

Toje pačioje saujoje riešutų rasite 6,8 g mononesočiųjų riebalų ir 2,2 g polinesočiųjų riebalų.

Tyrimai parodė, kad sočiuosius riebalus pakeitus polinesočiaisiais riebalais, širdies ir kraujagyslių ligų riziką galima sumažinti 19 proc.

Anakardžiai yra oleino rūgšties (mononesočiųjų riebalų) ir linolo rūgšties (polinesočiųjų riebalų) šaltinis.

Be to, šiuose riešutuose yra kitų maistinių medžiagų, mažinančių oksidacinį stresą, kuris gali sukelti progresuojantį arterijų standumą ir degeneraciją.

2020 m. tyrimo duomenimis, anakardžiuose ir kituose riešutuose gausu antioksidacinių savybių turinčių fitocheminių medžiagų.

Selenas, cinkas ir tokoferoliai taip pat veikia kaip antioksidantai, o 28 g anakardžių riešutų yra 15 % rekomenduojamos cinko ir 10 % seleno paros normos.

Kokia dar nauda valgant anakardžius

Šie riešutai ne tik mažina cholesterolio kiekį kraujyje, širdies ir kraujagyslių ligų, insulto ir diabeto riziką, bet ir odos, plaukų, kaulų, raumenų, smegenų, nervų ir žarnyno sveikatą.

Mokslininkai teigia, kad anakardžių riešutai netgi gali sumažinti ankstyvos mirties riziką.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder